FANDOM

Koffing (jap. ドガース Dogars) - Pokémon typu Trujący wprowadzony w generacji I.

Biologia

Fizjologia

Koffing to fioletowy Pokémon o kulistym kształcie ciała. Od idealnego kształtu kuli dzielą go liczne wypustki na ciele, z których trujący stworek może wydzielać silnie szkodliwy gaz. Wspomniane nierówności na ciele sprawiają, iż może on kojarzyć się nam z meteorem lub skałą. Pod twarzą, Koffing ma jasny symbol czaszki, pod którą znajdują się dwie skrzyżowane kości (symbol przypomina klasyczne logo pirackie).

Projekt Koffinga może mieć pewne powiązanie z późniejszym projektem Drifloona; obydwa fioletowe, kuliste stworki z jasnym symbolem "X" mają tendencję do wybuchania.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Koffingi wydzielają silnie trujący gaz, gdy tylko czują się zagrożone. Inaczej wygląda to, kiedy Pokémon jest szczęśliwy; wówczas wydychana substancja jest czysta i nietrująca. Oprócz tego, że wydzielany gaz może spowodować zatrucia, powoduje także m.in. łzawienie oczu.

Zachowanie

W zależności od nastroju, Koffingi wydzielają różne rodzaje gazu. Pokémony te w sytuacjach skrajnego zagrożenia są również w stanie wywołać samo-eksplozję.

Środowisko naturalne

Koffingi to dosyć częsty widok w okolicach spalonych budynków, opustoszałych domów czy starych elektrowni.

Ewolucja

Koffing ewoluuje w Weezinga na poziomie 35. Weezing nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Koffing
Koffing
trujący
Poziom 35 Weezing
Weezing
trujący

W anime

Ważniejsze występy

Koffing Jamesa

James w oryginalnej serii posiadał własnego Koffinga; ma go od odcinka Ostry dyżur Pokémon, kiedy to stworek debiutuje na ekranie (podobnie jak jego trener), aż do odcinka Zakopcie tego Digletta!, gdzie Pokémon ewoluuje.

Koffing Roxie

Roxie - liderka sali Pokémonów trujących w regionie Unova też ma Koffinga. Wspólnie pojawiają się na ekranie w odcinku Koncertowe starcie w Virbank! (część 1).

Inne

W odcinku Kłusownik, Rico złapał wiele Koffingów.

Drugoplanowe role

Koffing pojawił się w wielu innych odcinkach w anime.