Fandom

Pokémon Wiki

Koffing

3140stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Koffing to Pokémon typu trującego. Ewoluuje w Weezinga.

Biologia

Fizjologia

Koffing to fioletowy Pokémon o kulistym kształcie ciała. Od idealnego kształtu kuli dzielą go liczne wypustki na ciele, z których trujący stworek może wydzielać silnie szkodliwy gaz. Wspomniane nierówności na ciele sprawiają, iż może on kojarzyć się nam z meteorem lub skałą. Pod twarzą, Koffingi mają jasny symbol czaszki, pod którą znajdują się dwie skrzyżowane kości (symbol przypomina klasyczne logo pirackie).

Projekt Koffinga może mieć pewne powiązanie z późniejszym projektem Drifflona; obydwa fioletowe, kuliste stworki z jasnym symbolem "X" mają tendencję do wybuchania.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Koffingi wydzielają silnie trujący gaz, gdy tylko czują się zagrożone. Inaczej wygląda to, kiedy Pokémon jest szczęśliwy; wówczas wydychana substancja jest czysta i nietrująca. Oprócz tego, że wydzielany gaz może spowodować zatrucia, powoduje także m.in. łzawienie oczu.

Zachowanie

W zależności od nastroju, Koffingi wydzielają różne rodzaje gazu. Pokémony te w sytuacjach skrajnego zagrożenia są również w stanie wywołać samo-eksplozję.

Środowisko naturalne

Koffingi to dosyć częsty widok w okolicach spalonych budynków, opustoszałych domów czy starych elektrowni.

W anime

Główne występy

Koffing Jamesa

James w oryginalnej serii posiadał własnego Koffinga; ma go od odcinka "Ostry dyżur Pokémon", kiedy to stworek debiutuje na ekranie (podobnie jak jego pan), aż do odcinka "Zakopcie tego Digletta!"; wówczas Pokémon ewoluuje w Weezinga.

Inne

W odcinku Kłusownik, Rico złapał wiele Koffingów.

Roxie - liderka sali Pokémonów trujących w regionie Unovie - też ma Koffinga. Wspólnie pojawiają się na ekranie w odcinku Rocking the Virbank Gym! (Part 1).

Drugoplanowe role

Koffingi pojawiły się też w wielu epizodycznych rolach.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki