Wikia

Pokepédia

Kingler Asha

Komentarze5
2557stron na
tej wiki
Kingler Asha
サトシのキングラー Satoshi no Kingurā
Ash Kingler
Informacje
Debiut Tajemnica morskiej latarni
Miejsce złapania Trasa 25
Płeć Nieznana
Umiejętność Nieznana
Aktualna lokalizacja W laboratorium profesora Oaka
098 mini 099 mini
Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku
Kingler był siódmym Pokémonem złapanym przez Asha w regionie Kanto.

Historia

Oryginalna seria

Ash Krabby

Krabby

Ash złapał Krabby'ego w odcinku Tajemnica morskiej latarni, gdy Misty zakwestionowała jego umiejętności trenerskie. Starał się udowodnić, że swoje Pokémony nie złapał tylko dzięki szczęściu. Po złapaniu Krabby'ego, Poké Ball z tym Pokémonem znika i zostaje przeniesiony do profesora Oaka. Gdy Ash zadzwonił do Oaka, okazało się, że Gary również ma Krabby'ego, ale o wiele większego.

Krabby przez długi czas przebywał u profesora Oaka, aż do początku Ligi Pokémon. Debiut walki Krabby'ego nastąpił w odcinku Runda pierwsza rozpoczęta, gdy Ash używał go podczas pierwszej rundy Ligi Pokémon. Krabby był idealny do walki na polu wodnym, ale Misty stwierdziła, że Ash powinien wybrać innego Pokémona, jako że Krabby nie walczył wcześniej. Pomimo tego, Krabby był w stanie pokonać Exeggutora, a natężenie walki spowodowało jego ewolucję w Kinglera.

Po ewolucji walczył z Seadrą, z którą sobie szybko poradził, i Golbatem, którego pokonał Hiper Promieniem, wygrywając dla Asha pierwszą rundę ligi. W Ogień i lód musiał się zmierzyć z Cloysterem Pete'a Pebblemana. Kinglerowi trudno było się przebić przez skorupę przeciwnika, ale kilka ciosów Krabomłotem dało radę. Następnym Pokémonem, z jakim Kingler musiał się zmierzyć, był Arcanine. Ognisty Pokémon załatwił Kinglera dzięki Smoczej Furii, ale dzięki Pikachu Ash go pokonał.

Kingler chwilowo pokazał się z Mukiem i Taurosem w odcinku Witaj, Pummelo, oferując swoją pomoc w walce z Drakiem.

Misty Psyduck Confusion

Kingler w Pucharze Wirów

Ash znów wezwał Kinglera do swojej drużyny w odcinku Ważny mecz w zamian za Bayleef. Kingler miał wziąć udział w Pucharze Wirów. Został wybrany do walki z Poliwhirlem Misty. Używając Krabomłota pokonał go i kontynuował bitwę z Psyduckiem. Kingler, łapiąc Psyducka szczypcami za głowę, wywołał atak migreny, budząc psychiczne moce Psyducka, przez które Kingler został pokonany.

Kingler powrócił do Asha w odcinku Miłość i walka, ponieważ poza Totodilem Ash nie miał żadnych innych Pokémonów, a były mu one potrzebne do walki z ognistym zespołem Macy. Jednak podczas treningu Kingler, ratując trzy Voltorby, zranił się zbyt mocno, by móc uczestniczyć w Srebrnej Konferencji.

Seria Advanced Generation

Kingler pojawił się w odcinku specjalnym Showdown at the Oak Corral, informując inne Pokémony o pojawieniu się Cassidy i Butcha.

Ash Kingler Corphish

Kingler z Corphishem

Obecnie Kingler znajduje się w laboratorium profesora Oaka, gdzie szybko zaprzyjaźnił się z Corphishem Asha w odcinku Na właściwym miejscu o właściwej porze.

Seria Czerń i Biel

Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

W swoim debiucie, Krabby pojawił się jako ognisty i zuchwały, lecz po złapaniu znacznie złagodniał i stał się bardzo skromnym i cichym Pokémonem. Jest wierny, opiekuńczy i silny w walce. Kingler, tak jak Muk i Tauros, pozostaje atutem w arsenale Asha.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Osłona Normal Runda pierwsza rozpoczęta Jest
Ash Krabby Harden

Sekator Normal Runda pierwsza rozpoczęta Jest
Ash Kingler ViceGrip

Spojrzenie Normal Runda pierwsza rozpoczęta Jest
Ash Krabby Leer

Stąpanie Normal Runda pierwsza rozpoczęta Jest
Ash Krabby Stomp

Armatka Wodna Woda Runda pierwsza rozpoczęta Jest
Ash Kingler Water Gun

Bąbelki Woda Runda pierwsza rozpoczęta Jest
Ash Kingler Bubble

Krabomłot Woda Runda pierwsza rozpoczęta Jest
Ash Kingler Crabhammer

Hiper Promień Normal Runda pierwsza rozpoczęta Jest
Ash Kingler Hyper Beam

Dubbing

Jako Krabby

Kraj Aktor(ka)
Japonia 愛河里花子 Rikako Aikawa
USA 愛河里花子 Rikako Aikawa
Polska 愛河里花子 Rikako Aikawa

Jako Kingler

Kraj Aktor(ka)
Japonia 石塚運昇 Unshō Ishizuka
USA 石塚運昇 Unshō Ishizuka
Polska 石塚運昇 Unshō Ishizuka

Ciekawostki

  • Kingler jest pierwszym i jedynym Pokémonem Asha, który wyewoluował po pierwszej bitwie.
  • Kingler to pierwszy Pokémon Asha, który po złapaniu został przeniesiony do profesora.
  • Kingler brał udział tylko w dwóch bitwach.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Krabby i Kingler.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki