FANDOM

Kingler Asha
サトシのキングラー Satoshi no Kingurā
Ash Kingler
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Nieznana
Trenerzy Ash
Miejsce złapania Trasa 25
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut Tajemnica morskiej latarni
Złapany w Tajemnica morskiej latarni
Ewoluuje w Huczna runda piąta
098MS 099MS
Ten Pokémon spędził 62 odcinki jako Krabby.

Kingler był siódmym Pokémonem złapanym przez Asha w regionie Kanto

Historia

Oryginalna seria

Ash Krabby

Krabby

Ash złapał Krabby'ego w odcinku Tajemnica morskiej latarni, gdy Misty zakwestionowała jego umiejętności trenerskie. Starał się udowodnić, że swoje Pokémony nie złapał tylko dzięki szczęściu. Po złapaniu Krabby'ego, Poké Ball z tym Pokémonem znika i zostaje przeniesiony do profesora Oaka. Gdy Ash zadzwonił do Oaka, okazało się, że Gary również ma Krabby'ego, ale o wiele większego.

Krabby przez długi czas przebywał u profesora Oaka, aż do początku Ligi Pokémon. Debiut walki Krabby'ego nastąpił w odcinku Runda pierwsza rozpoczęta, gdy Ash używał go podczas pierwszej rundy Ligi Pokémon. Krabby był idealny do walki na polu wodnym, ale Misty stwierdziła, że Ash powinien wybrać innego Pokémona, jako że Krabby nie walczył wcześniej. Pomimo tego, Krabby był w stanie pokonać Exeggutora, a natężenie walki spowodowało jego ewolucję w Kinglera.

Po ewolucji walczył z Seadrą, z którą sobie szybko poradził, i Golbatem, którego pokonał Hiper Promieniem, wygrywając dla Asha pierwszą rundę ligi. W Ogień i lód musiał się zmierzyć z Cloysterem Pete'a Pebblemana. Kinglerowi trudno było się przebić przez skorupę przeciwnika, ale kilka ciosów Krabomłotem dało radę. Następnym Pokémonem, z jakim Kingler musiał się zmierzyć, był Arcanine. Ognisty Pokémon załatwił Kinglera dzięki Smoczej Furii, ale dzięki Pikachu Ash go pokonał.

Kingler chwilowo pokazał się z Mukiem i Taurosem w odcinku Witaj, Pummelo, oferując swoją pomoc w walce z Drakiem.

Misty Psyduck Confusion

Kingler w Pucharze Wirów

Ash znów wezwał Kinglera do swojej drużyny w odcinku Ważny mecz w zamian za Bayleef. Kingler miał wziąć udział w Pucharze Wirów. Został wybrany do walki z Poliwhirlem Misty. Używając Krabomłota pokonał go i kontynuował bitwę z Psyduckiem. Kingler, łapiąc Psyducka szczypcami za głowę, wywołał atak migreny, budząc psychiczne moce Psyducka, przez które Kingler został pokonany.

Kingler powrócił do Asha w odcinku Miłość i walka, ponieważ poza Totodilem Ash nie miał żadnych innych Pokémonów, a były mu one potrzebne do walki z ognistym zespołem Macy. Jednak podczas treningu Kingler, ratując trzy Voltorby, zranił się zbyt mocno, by móc uczestniczyć w Srebrnej Konferencji.

Seria Advanced Generation

Kingler pojawił się w odcinku specjalnym Showdown at the Oak Corral, informując inne Pokémony o pojawieniu się Cassidy i Butcha.

Ash Kingler Corphish

Kingler z Corphishem

Obecnie Kingler znajduje się w laboratorium profesora Oaka, gdzie szybko zaprzyjaźnił się z Corphishem Asha w odcinku Na właściwym miejscu o właściwej porze.

Seria Czerń i Biel

Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

W swoim debiucie, Krabby pojawił się jako ognisty i zuchwały, lecz po złapaniu znacznie złagodniał i stał się bardzo skromnym i cichym Pokémonem. Jest wierny, opiekuńczy i silny w walce. Kingler, tak jak Muk i Tauros, pozostaje atutem w arsenale Asha.

Ruchy

Ataki Pliki Debiut
Utwardzenie 098MSAsh Krabby Harden099MS Runda pierwsza rozpoczęta
Sekator 098MS099MSAsh Kingler ViceGrip Runda pierwsza rozpoczęta
Spojrzenie 098MSAsh Krabby Leer099MS Runda pierwsza rozpoczęta
Stąpanie 098MSAsh Krabby Stomp099MS Runda pierwsza rozpoczęta
Armatka Wodna 098MS099MSAsh Kingler Water Gun Runda pierwsza rozpoczęta
Bąbelki 098MS099MSAsh Kingler Bubble Runda pierwsza rozpoczęta
Krabomłot 098MS099MSAsh Kingler Crabhammer Runda pierwsza rozpoczęta
Hiper Promień 098MS099MSAsh Kingler Hyper Beam Runda pierwsza rozpoczęta

Dubbing

Jako Krabby

Japonia: 愛河里花子 Rikako Aikawa
Stany Zjednoczone: 愛河里花子 Rikako Aikawa
Polska: 愛河里花子 Rikako Aikawa

Jako Kingler

Japonia: 石塚運昇 Unshō Ishizuka
Stany Zjednoczone: 石塚運昇 Unshō Ishizuka
Polska: 石塚運昇 Unshō Ishizuka

Ciekawostki

  • Kingler jest pierwszym i jedynym Pokémonem Asha, który wyewoluował po pierwszej bitwie.
  • Kingler to pierwszy Pokémon Asha, który po złapaniu został przeniesiony do profesora.
  • Kingler brał udział tylko w dwóch bitwach.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Krabby i Kingler.