Fandom

Pokémon Wiki

Kiawe (anime)

3057stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Kiawe (Jap.: カキ Kaki) jest przyjacielem Asha z klasy, który zadebiutował w Alola to New Adventure!.

Historia

Na krótko przed wstąpieniem do Szkoły Pokémonów, Kiawe ukończył wielką próbę Olivii na Wyspie Akala, oraz otrzymał od niej Pierścień-Z i Ognium Z.

Kiawe po raz pierwszy był widziany w Alola to New Adventure!, latając Charizardem w kierunku szkoły. Później, Kiawe i Charizard byli widziani przed wejściem do szkoły, zaczepiani przez Żołdaków Zespołu Skull. Żołnierze, źli na Kiawe i Charizarda, którzy zablokowali im drogę, wyzwali ich na walkę Pokémonów, a jeśli wygrają, odbiorą Kiawe Charizarda. Pewny siebie, Kiawe zaakceptował wyzwanie. Kiedy trójka żołdaków wysłała po trzy Pokémony każdy, Ash i Pikachu wkroczyli, by pomóc Kiawe, pomimo tego że trener zaprzeczył iż nie potrzebuje pomocy. Kiawe do walki z Zespołem Skull wysłał Turtonatora, którego przedstawił Ashowi jako swojego partnera. Używając swojej naturalnej metody obronnej, Turtonator był w stanie odeprzeć atak Yungoosów i Zubatów Zespołu Skull z łatwością. Po tym jak Ash i Pikachu zyskali przewagę, Kiawe powiedział Ashowi, by resztę zostawił jemu. Uświadamiając Turtonatora, Ognium Z na Pierścieniu-Z Kiawe'a, zaczął się świecić i, po serii zsynchronizowanych póz, Turtonator wyprowadził swój Ruch-Z, Zajazd Piekła, pokonując Pokémony Zespołu Skull.

W następnym odcinku, Kiawe był ostatnim z kolegów, którzy przybyli do klasy, po tym, jak dostarczył przesyłkę na Wyspę Ula'ula. Kiedy Ash wszedł do klasy z Profesorem Kukui'm, Kiawe zauważył Pierścień-Z na nadgarstku nowego kolegi. Później, Kiawe zidentyfikował Kryształ-Z w Z-Pierścieniu Asha jako Elektrium Z, i ku jego zaskoczeniu, dowiedział się że Ash otrzymał Pierścień-Z od boskiego strażnika Tapu Koko. Ash zapytał Kiawe, czy mógłby pokazać mu jak się wykonuje Z-Ruch, lecz Kiawe zbeształ go, mówiąc że jeśli Pierścień-Z ma być użyty właściwie, uczucia Trenera i jego Pokémonów muszą stać się jednym. Wówczas te uczucia stają się mocą. Potem powiedział, że tylko ci którzy walczą dla dobra tych, którzy są wokół, są warci używania Ruchów-Z i zapytał Asha czy ma tego rodzaju przekonania. Ash powiedział iż nie bardzo zrozumiał, ale będzie cenić dar, jaki otrzymał i szanować moc Ruchów-Z. Słysząc to, Kiawe się uśmiechnął i zaakceptował jego odpowiedź.

Następnego dnia, Kiawe i reszta klasy przywitała Asha na niespodziankowym przyjęciu powitalnym. Jako część niespodzianki, Kiawe wyzwał Asha na wyścig Taurosów. Wyścig był zacięty, ale w końcu Kiawe wygrał przez długość. Kiawe i reszta później podążali za Ashem do dżungli, który został wyzwany przez Tapu Koko na pojedynek, w którym on nauczył Asha i Pikachu, jak używać Gigawoltowego Zniszczenia. Po walce, Kiawe zauważył że Elektrium-Z pękł po stoczonej walce i powiedział, że Ash nie jest jeszcze gotowy by wykonywać Ruchy-Z, i wtedy Ash oznajmił, że udowodni swoją wartość w wyzwaniu wyspy. Kiedy wszyscy w klasie zgodzili się pomóc Ashowi, Kiawe niechętnie również zgodził się mu pomóc.

Charakter

Kiawe uczęszcza do szkoły, a także pomaga na swojej rodzinnej farmie, dostarczając przesyłki na dalekie wyspy swoim Charizardem. Ze wszystkich kolegów Asha z klasy, Kiawe jest najbardziej doświadczonym Trenerem, któremu Kahuna Wyspy, Olivia, powierzyła Z-Pierścień. W rezultacie, Kiawe głęboko szanuje znaczenie Z-Pierścieni i Z-Ruchów.

Kiawe jest opanowany, spokojny i pewny swoich zdolności. Kiedy Ash wkroczył, by pomóc Kiawe, kiedy ten był zamierzał walczyć z Zespołem Skull, Kiawe podkreślił, iż nie potrzebuje pomocy przybysza.

Pokémony

Kiawe Charizard.png
Charizard
Kiawe Turtonator.png
Turtonator

Transportowe Pokémony

Dubbing

Kraj Aktor(ka)
Japonia 石川界人 Kaito Ishikawa

Pokémony Kiawe
{{{link}}}
Przy sobie CharizardTurtonator

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki