Fandom

Pokémon Wiki

Junichi Masuda

3140stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
FileJunichi Masuda.png

Junichi Masuda

Junichi Masuda urodził się 12 grudnia 1968 roku. Już od najmłodszych lat interesował się muzyką i to właśnie dzięki niej udało mu się zaistnieć. Pomimo iż jest on znany głównie z tego, że napisał ścieżkę dźwiękową do większości gier "Pokémon", to jednak jego debiut związany jest z grą "Pulseman", wydaną przez firmę "Game Freak". Kompozytor ten tworzył muzykę do większości gier tej filmy już w latach 80-tych. Co ciekawe, w początkowej fazie istnienia korporacji, Masuda był jedynym kompozytorem w niej zatrudnionym, dlatego sam musiał tworzyć wszystkie efekty specjalne i ścieżki dźwiękowe do gier.

Pokémon

Kiedy nadszedł rok 1991 i w głowie Tajiriego zrodził się pomysł stworzenia Pokémonów, Junichi bez wahania powziął się trudnego zadania - skomponowania dźwięków, wydawanych przez każdego ze 151 stworków, a także stworzenia muzyki, towarzyszącej graczowi od samego początku, do niemalże końca przygody. Praca nad tym projektem trwała niemal pięć lat, jednak efekt, jaki przyszło nam usłyszeć, jak na możliwości Game Boy'a, był wręcz powalający. Po tak wielkim sukcesie, wydano płytę, zawierającą zapis wszystkich motywów z gier. Na tym jednak nie skończyła się praca tego znanego kompozytora, gdyż zajmował się on również produkcją muzyki do następnych kontynuacji wspaniałego RPG, jakim jest Pokémon. Jednocześnie firma rozrastała się, w związku z czym do zespołu kompozytorów dołączyła grupa innych muzyków, pozwalając Junichiemu zająć się także innymi sprawami, takimi jak np. wywiady. Wkrótce jego twarz stała się na tyle znana, że bez problemu kojarzono ją z Pokémonem. W niedługim czasie przyszły także następne gry, tym razem wydawane na GBA, do których także wypuszczono promujące je płyty ze ścieżkami dźwiękowymi.

W czasie gdy wszystkie produkcje Game Freaku związane z Pokémonem odnosiły spory sukces, zmieniały się kadry w firmie. Przy pracy nad "Diamond & Pearl", Junichi nie komponował już tylko muzyki, ale także wymyślił kilka rewolucyjnych udogodnień, które bez wątpienia trafiły w gusta graczy (np. gra przy wykorzystaniu WiFi, która pierwszy raz pojawia się w grach Pokémon).

Jego muzykę wykorzystano (z lekką przeróbką w wykonaniu Shinji Miyazakiego) w anime. Wykonywał także oryginalny design dla serii "Advanced Generation". Masuda był również zaangażowany w wiele filmów Pokémon.

Ciekawostki

  • Ulubiony Pokémon Masudy to Victini.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki