FANDOM

Juanita to postać z regionu Unova, pojawiająca się w obu wersjach filmu czternastego. Jest matką Carlity i Damona.

Historia

Juanita jest właścicielką sklepu z pamiątkami w Eindoak, która działa z pomocą Golurka, sprzedając różne towary związane z Victinim podczas Festiwalu Dożynek Eindoak.

Younger Damon

Juanita i jej syn

Lata przed wydarzeniami z filmów, Juanita i jej syn Damon - prawdopodobnie przed urodzeniem Carlity - pojechali do zniszczonego miejsca, gdzie kiedyś stało Królestwo Doliny. Wyrażając życzenie, aby Ludzie Doliny mógli znów tam mieszkać, Juanita stworzyła marzenie, które kilka lat później było motywem działania Damona. W chwili obecnej, gdy Damon wyjaśnił swoje cele, Juanita i Carlita postanowili go wesprzeć, wraz z Mannesem. Jednak, gdy zdają sobie sprawę, jak daleko jest gotów posunąć się, aby przejść do realizacji zmartwychwstania miasta, Juanita rozpaczliwie próbuje zatrzymać syna, wysyłając Golurka do walki z Reshiramem lub Zekromem Damona. Podczas walki z Golurkiem, inny smok pojawia się pod kontrolą Asha, by zatrzymać Damona. Później, gdy miecz zaczyna wymykać się spod kontroli, Juanita ewakuuje się helikopterem z Mannesem i wysyła Golurka do uratowania Damona od śmiertelnego upadku.

Ostatni raz pojawiła się po określeniu Miecza Doliny w nowym miejscu, zachęcając Damona do spełnienia ich wspólnego marzenia, by pomagać w budowie nowego miasta.

Pokémony

Golurk
Juanita Golurk White

Juanita Golurk Black
Golurk Juanity działa jako jej asystent i partner w sklepie z pamiątkami. Później w filmie, Juanita używa go, by spróbować zatrzymać Damona przed przypadkowym zniszczeniem planety w dążeniu do przywrócenia miasta.

W Victini i Reshiram, Golurk jest lśniącym Pokémonem. W Victini i Zekrom jest normalnego koloru.

Debiut Biel — Victini i Zekrom
Czerń — Victini i Reshiram

Aktorzy głosowi

Japonia: 大地真央 Mao Daichi
Stany Zjednoczone: Khristine Hvam
Polska: Anna Apostolakis-Gluzińska