FANDOM

Johanna
250px
アヤコ Ayako
Informacje
Płeć Żeńska
Kolor oczu Niebieski
Kolor włosów Niebieski
Miasto Twinleaf
Region Sinnoh
Stanowisko Koordynatorka
Debiut Pierwsza podróż
Postać

Johanna jest matką Dawn.

Historia

Plik:Johanna Younger.png
Johanna po raz pierwszy pojawia się w odcinku Pierwsza podróż.

Kiedyś była wielką Koordynatorką Pokémonów, a także była zwycięzcą Wielkiego Festiwalu. Dawn chciała pójść w jej ślady i stać się wielką koordynatorką. Gdy Dawn rozpoczęła podróż, Johanna dała jej jedną ze starych wstążek.

W odcinku Śpiew dzwoneczków okazało się, że uszyła kamizelkę dla Buneary. Jako młoda dziewczyna była pokazana, jak brała udział w pokazach w retrospekcji w odcinku Starcie dwóch pokoleń! przeciwko jej rywalki z dzieciństwa, Lily.

W odcinku Słodko-gorzka bitwa! Ash, Brock i Dawn otrzymali od niej nowe stroje.

Johanna pojawiła się w odcinku Domowa strategia, gdzie spotkała się z Ashem i Brockiem osobiście po raz pierwszy. Użyła Glameowa i Umbreona w podwójnej bitwie z córką, którą szybko wygrała.

Plik:Johanna gown DP141.png
W odcinku Pokonać mistrza walk, Johanna prowadziła turniej, który był częścią Festiwalu Twinleaf. Miała na sobie suknię specjelnie na tą okazję.

W Nauka od podstaw!, Johanna miała uczyć dzieci jak zostać koordynatorem, ale razem z Siostrą Joy musiała brać udział w pokazach w pobliskim mieście. Dawn zgłosiła na ochotnika do nauczania na jej miejsce. Pod koniec odcinka, Johanna dała Dawn nowy strój do noszenia na Wielkim Festiwalu.

Pojawiła się na krótko w odcinkach Zaczynamy pierwszą rundę!, Godna rywalka! i Kiedy los zatacza koło..., gdzie oglądała Dawn walczącą w Wielkim Festiwalu Sinnoh, a w odcinku Wielki bój o zwycięstwo! pojawia się na widowni.

Johanna pojawia się na chwilę w filmie Zoroark: Mistrz Iluzji.

Ostatni raz pojawia się w SS024, kiedy Dawn wróciła do domu, gdzie zdecydowała się na walkę z jej Piplupem i Cyndaquilem. Ale po kłótni Piplupa i Cyndaquila, walka została przerwana. Na końcu odcinka rozstaje się z Dawn, która wyrusza do Hoenn.

Pokémony

Glameow
Johanna GlameowDebiut: Pierwsza podróż

Osobny artykuł: Glameow Johanny

Glameow Johanny jest jej głównym Pokémonem od czasu, gdy była koordynatorką. Po tym jak Johanna wycofała się z kariery, Glameow stał się przyjacielem rodziny.

Ataki
Stalowy Ogon, Kula Cienia, Prędkość, Przyciąganie, Szybki Atak, Cienisty Pazur i Blef
Umbreon
200pxDebiut: Domowa strategia Umbreon Johanny jest jej jedynym innym znanym Pokémonem. Pojawił się po raz pierwszy w odcinku Domowa strategia, gdzie walczył przeciwko Piplupowi Dawn i Pachirisu wraz z Glameowem i wygrał. Pojawił się na chwilę w odcinku Pokonać mistrza walk.

Ostatni raz Umbreon pojawia się w SS024, gdzie był używany do walki z Dawn i jej Piplupem i Cyndaquilem w parze z Glameowem. Był ono w stanie wykonać z Glameowem pewne olśniewające kombinacje, ale kiedy Piplup i Cyndaquil użyli połączenia Wiru Wodnego i Kręgu Ognia, bitwa została przerwana.

Ataki
Przyciąganie, Szybki Atak, Kula Cienia, Prędkość i Stalowy Ogon