Fandom

Pokémon Wiki

James

3102strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

James jest członkiem Zespołu R z Jessie i Meowthem. Zwykle próbuje ukraść Pikachu Asha.

Charakterystyka

Przeszłość

James to dziedzic olbrzymiej fortuny. Od dziecka chowany był w arystokratycznej rodzinie, gdzie wszystkie jego decyzje podejmowane były za niego. W rezultacie jego rodzice wybrali mu nawet narzeczoną - Jessiebelle, której ten panicznie się bał. Rodziciele posłali go też do Technikum Pokémon w Kanto, gdzie uczy się sama śmietanka, jednak on nie podołał zbyt wysokiemu poziomowi i został z niej wyrzucony. Wtedy też poznał Jessie, z którą czuł się nieco bliższy, z powodu podobnych trudności w nauce. W końcu James decyduje się uciec z domu, porzucając majątek i dostatek i wybierając możliwość samodzielnego kierowania własnym losem. Razem ze swoją nową koleżanką wstępują oni do gangu rowerowego z Słonecznym Mieście, gdzie szybko zdobywają spory rozgłos. Być może z powodu różnicy zdań, jego drogi z Jess rozchodzą się.

Zespół R

On i jego obecna partnerka ponownie spotykają się w obozie szkoleniowym Zespołu R, gdzie nie pałają do siebie uczuciem i raczej są wobec siebie oschli. Gdy do ich drużyny przydzielony zostaje Meowth, wszelkie niesnaski szybko mijają, a jemu udaje się w końcu znaleźć swoje miejsce na ziemi. Otrzymując stopień agenta i rozpoczynając swoją kryminalną karierę, James wraz z przyjaciółmi natyka się na Asha i jego Pikachu. Uznając, że Elektryczna Mysz posiada niezwykłą moc, Trio postanawia podążać śladem Ketchuma i nieudolnie odebrać mu jego startera.

Plik:James Unova.png
W serii Best Wishes!, Jessie, James i Meowth zostali wysłani do Unova na rozkaz ich szefa, Giovanniego, przysłany przez jego sekretarkę w odcinku Wspomnienia utkane są ze szczęścia!. Dostali awans, przez co zmienili uniformy na czarne mundury na miejsce białych. Aby się nie wyróżniać Giovanni kazał im oddać swoje Pokémony do siedziby Zespołu R, a złapać jakieś z regionu Unova, ponieważ w tym regionie pokemony z Kanto, Johto, Hoenn czy Sinnoh są bardzo rzadko spotykane. Giovanni kazał im między innymi zebrać informacje na temat lokalnej grupy przestępczej działającej w Unovie. W Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków! trio wraca do starych uniformów.

Charakter

Plik:Younger James.png
  James to mimo dostojnego wychowania, bardzo prosty człowiek. Jego logika nie jest porażająco rozbudowana, co skutkuje często w jego łatwowierności (np. ciągłe nabieranie się na sztuczki Sprzedawcy Magikarpiów). Wynikać to też to może z jego dobrego serca. Choć jako członek Zespołu R, musi on trzymać "fason" i zachowywać się jak kryminalista. James lubi pomagać ludziom, zachowując oczywiście anonimowość i co więcej, robić to zupełnie bezinteresownie. Posiada on też szereg zainteresowań, począwszy od unikalnego sportu - Poké-Ringo, poprzez umiejętności projektowania, szycia, orientacji w terenie czy pisaniu haiku. Jego największym hobby jest jednak kolekcjonowanie kapsli po napojach. Ma on ich sporą kolekcję i za każdym razem, gdy Jessie lub Meowth wykorzystują je do swoich niecnych planów, nie może on przeboleć straty cennych skarbów. Inną cechą Jamesa jest jego zdolność do przebierania się i nie chodzi tu tylko o starszych ludzi lub urodziwe kobiety. Zdarzało się bowiem, że z powodzeniem podszywał się on pod takie sławy jak Norman, Juan czy Profesor Oak.

Strój

James, jako członek Zespołu R, musi obowiązkowo nosić uniform z logiem tej organizacji. W odróżnieniu jednak od zwykłych agentów, jego strój nie jest czarny, lecz biały (czarny jest dopiero w serii BW na 23 odcinki). Tym sposobem on i Jessie chcą wyrazić swoją oryginalność i odrębność. Swoje fioletowe włosy czesze on zawsze na grzybka, co może i było modne, gdy Pokemony podbijały małe ekrany, jednak w obecnych czasach może się to niektórym dziwnie kojarzyć. James jest też doskonałym aktorem i potrafi się wczuć w rolę udawanej przez siebie postaci. W ciągu całej serii miał on na sobie sporą liczbę przebrań.

Pokémony

File-James Croagunk card.png

Karta z Pokédexu Jamesa

Względem Pokémonów James zawsze stara się być jak najlepszym trenerem i przyjacielem. Pomimo tego, że "głąby" bez przerwy posyłają Zespół R w przestworza, dokłada on wszelkich starań, żeby jego podopieczni byli w jak najlepszej kondycji. Jego najlepszym Pokémonem, gdy go poznajemy, jest Koffing, choć jako dziecko posiadał on już masę innych Kieszonkowych Potworów, takich jak Growlithe czy Carnivine, zostawionych w jego rezydencjach. James posiada słabość do Trawiastych Poków, zwłaszcza do Weepinbella. Sam posiada jednego z nich, jednak po zostawieniu go w Centrum Hodowli, przemienia się on w Victreebela. Jest on zawsze pobłażliwy w stosunku do swoich podopiecznych, więc ci nie wahają się tego wykorzystać, w komiczny sposób okazując mu swoje uczucia przy każdej okazji. Jamesowi ciężko przychodzą rozstania, ale gdy ma do wyboru zostawienie Stworka w swojej drużynie lub polepszenie jego sytuacji, zawsze wybiera tę drugą opcję. Jego Pokémony są mu zawsze wierne i oddane.

Obecnie w posiadaniu

225px
Mime Jr.
James Carnivine.png
Carnivine
225px
Yamask
James Amoonguss.png
Amoonguss

Utracone

225px
Cacnea
225px
Growlie
225px
Chimecho
James Victreebel.png
Weepinbell → Victreebel

Wypuszczone

Magikarp → Gyarados
200px

James kupił tego Magikarpia od oszusta, który zapewnił go, że będzie mógł na nim nieźle zarobić. Jak się jednak okazuje, ta Poké-Ryba jest kompletnie nieprzydatna w oczach zespołu. Gdy więc Zespół R cudem uchodzi z życiem, uciekając z tonącego statku, James kopie Magikarpia, powodując jego ewolucję.

James posiada Gyaradosa dosłownie przez krótką chwilę. Gdy odrzucony Magikarp ewoluuje, jego niedoszły właściciel próbuje wydawać mu polecenia, które ten ignoruje, traktując naszych bohaterów potężnym Gniewem Smoka. On sam odchodzi w swoją stronę w towarzystwie innych Gyaradosów.

Weepinbell → Victreebel
200px200px

James otrzymuje tego Weepinbella od Sprzedawcy Magikarpiów w ramach rekompensaty za to, że tyle razy został on przez niego wykiwany. Według zapewnień mężczyzny, Stworek ten zna specjalną technikę - Słodki Zapach, przy pomocy której jest on w stanie zwabić inne Pokémony. Gdy James używa swojego nowego Pokémona w walce przeciwko Ashowi i spółce, ten ewoluuje.

Po ewolucji stał się drugim Victreebelem Jamesa. W przeciwieństwie do jego poprzednika, ten preferował okazywanie uczuć Jessie. Rocketce nie spodobało się to, więc poleca Arbokowi wyrzucić Trawiastego Poka w przestworza. Tym sposobem James traci swojego nowego Pokémona. Ten z kolei wpada na wypuszczonego w tej samej chwili "starego" Victreebela i zakochując się w sobie nawzajem, Stworki odchodzą razem w głąb lasu.

Koffing → Weezing
James Weezing.png

Osobny artykuł: Weezing Jamesa

James dostał go w prezencie jeszcze jako Koffinga. Zostawił go w Hoenn do pilnowania dzikich Koffingów przed kłusownikami.

Pożyczone

150px
Dustox ♀
150px
Yanmega ♀

Uciekł

Hoppip
James Hoppip.png

James po raz kolejny nabiera się na sztuczki Sprzedawcy Magikarpiów, kupując od niego Chimecho. Jak się jednak okazuje, Rocketowiec odkrywa prawdę, że zamiast Pokémona typu psycho wszedł on w posiadanie trawiastego stworka. James nawet nie zdąża odwołać swojego Hoppipa do Poké Balla, gdy ten odlatuje.

Tymczasowe

PorygonZero.png
Porygon
PLEEPikachu.png
Pikachu
PLEEIvysaur.png
Ivysaur
PLEEI Ivysaur and Charizard.png
Charizard
EP248.png
Venusaur
AG089.png
Pikachu ♂
James's Aggron.png
Aggron

Status nieznany

150px
Pidgey
150px
Numel (kilka)

Osiągnięcia

Podczas gdy nie osiągnął wiele jako członek Zespołu R, James okazał się dość umiejętny w kilku innych zajęciach. Brał udział także w kilku ubocznych konkursach, nawet wygrywając Pokazy Pokémonów.

  • Poké-Ringo w Hoenn (2 miejsce)
  • Konkurs na orientację Pokémonów (zwycięzca)
  • Pokazy Lilypad (zwycięzca; dał wstążkę Jessie)

Ciekawostki

  • James czasami używa imienia Jameson.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki