Wikia

Pokepédia

Ivysaur

Dyskusja0
2518stron na
tej wiki
B-bulbasaur Bulbasaur Ivysaur
フシギソウ Fushigisou
Venusaur 003
Art Sugimoriego Numer narodowy Regionalne numery
250px-002Ivysaur
#002 Johto: #002, Hoen: #232, Sinnoh: #204, Kalos: #081
Typ Klasyfikacja
Trawa Trujący Pokémon Bulwa-Kwiat
Wzrost Waga
1 m 13 kg
Samiec Samica
87,5% 12,5%
Zdolność Ukryta zdolność
Zarastanie Chlorofil
Grupa jaja Liczba kroków do wyklucia
Bulwa-Kwiat 5355 - 5609
Kolor Współczynnik złapania
Zielony 45 (5,9%)
Budowa ciała Ślad stopy
Body08 F001

Ivysaur to Pokémon Bulwa-Kwiat. Jest Pokémonem o dwóch typach - trawiastym i trującym. Ewoluuje z Bulbasaura i może ewoluować w Venusaura.

Biologia

Fizjologia

Ivysaur, podobnie jak jego poprzednia forma - Bulbasaur - wyglądem przypomina dinozaura bądź ropuchę, choć duże plamy na jego ciele wskazują bardziej na dinozaura. Wraz z ewoluowaniem, jego skóra zyskała bardziej błękitny kolor oraz mocniejsze zęby z dwoma wystającymi kłami. Gdy pąk na jego grzbiecie przygotowuje się do rozkwitu, zaczyna puchnąć i rozsiewać dookoła silny charakterystyczny zapach. Ivysaury również spędzają dużo więcej czasu na słońcu niż Bulbasaury, aby przygotować się do transformacji w Venusaura. Po wyglądzie pąka można ocenić stan zdrowia Ivysaura, ponieważ wraz z dojrzewaniem, Ivysaury czerpią z niego coraz więcej pożywienia.

W przeciwieństwie do swojej poprzedniej formy, Ivysaur nie może już stać na dwóch nogach, ponieważ rosnący pąk jest zbyt ciężki by mógł on utrzymać równowagę, a dodatkowo jego tylne nogi stały się zbyt krótkie i grube. Jednak istnieją wyjątki.

Różnice płci

Nie ma żadnych odkrytych różnic między samcami i samicami z tego gatunku.

Umiejętności specjalne

Podobnie jak u jego poprzedniej formy, zdecydowana większość umiejętności pochodzi z pąku na jego grzbiecie. Oczywiście wraz z ewolucją i zmianą bulwy w pąk, jego dotychczasowe umiejętności ulegają poprawie, jednak koncentruje się bardziej na atakach takich jak Taniec Płatków, Trujący Pył i Słodki Zapach, niż na Dzikich Pnączach czy Ostrym Liściu, głównie ze względu na duży pąk na grzbiecie.

Charakter i usposobienie

Jako że dzikie Ivysaury są spotykane jeszcze rzadziej niż dzikie Bulbasaury, zachowanie osobników wychowanych w środowisku naturalnym nie jest znane, choć istnieją przypuszczenia, że dzikie Ivysaury są bardziej agresywne, jednak wciąż bardzo lojalne.

Środowisko naturalne

Naturalnym środowiskiem Ivysaurów są prawdopodobnie tereny z dobrym dostępem do światła słonecznego i świeżej wody, chociaż mogą występować w lasach i dżunglach. Jednakże, są niezwykle rzadkie, więc spotkać je można niemal jedynie u trenerów.

Odżywianie

Podobnie jak jego poprzednia forma, jest wszystkożercą i może wytrzymać bez jedzenia bardzo długo, dzięki możliwości odżywiania się energią słoneczną poprzez pąk na jego grzbiecie.

W anime

Ważniejsze występy

W odcinku Tajemniczy ogród Bulbasaura, liczne Bulbasaury ewoluowały w Ivysaury, ale Bulbasaur Asha zdecydował, że za wcześnie, aby się rozwijać.

Inne

Ivysaur był w posiadaniu Crystal w odcinku Przywrócić powietrze w Aerodactylu!.

Ivysaur był w posiadaniu nastolatka o imieniu Jimmy w odcinku Dzień sądu!.

Drugoplanowe role

Ivysaur pierwszy raz pojawił się w odcinku Operacja Chansey, gdzie był jednym z rannych Pokémonów przyniesionych do kliniki.

W odcinku Ostateczny egzamin, Ivysaur był jednym z Pokémonów instruktora egzaminu ligi Pokémon.

Trenerka o imieniu Assunta używała Ivysaura do walki i pokonała Ritchie'ego w odcinku Przyjaciele na zawsze.

Ivysaur był jednym z wielu Pokémonów, które zbliżyły się do morza, gdyż wyczuł zakłócenia spowodowane przez Lawrence'a III w drugim filmie.

Ivysaur pojawił się w intro filmu siódmego.

Ivysaur Jeremy'ego pojawił się w retrospekcji w odcinku Niedzielny wojownik.

Pokédex

EP051 - Nasienny Pokémon Ivysaur. Dorosła forma Bulbasaura. Bulwa na jego grzbiecie absorbuje pożywienie, dzięki któremu później przemienia się w kwiat.

Ewolucja

001002003

Znane ataki

Nie mylić tego z grami!
Atak Typ Kategoria Debiut Zdjęcie
Dzikie Pnącze Trawa Fizyczny EP051 Jest
Iv vw
Ivysaur używa Dzikiego Pnącza
Mattexi22Dodany przez Mattexi22
Akcja Normal Fizyczny EP080 Jest
Assunta Ivysaur Tackle
Ivysaur używa Akcji
Rafi862Dodany przez Rafi862
Słoneczny Promień Trawa Szablon:Special'' EP080 Jest
EH15 Ivysaur de Crystal usando Rayo solar
Ivysaur używa Słonecznego Promienia
Rafi862Dodany przez Rafi862
Ostry Liść Trawa Fizyczny SS015 Jest
EH15 Ivysaur de Crystal usando Hoja afilada
Ivysaur używa Ostrego Liścia
Rafi862Dodany przez Rafi862

Ciekawostki

  • Ivysaur to kontaminacja angielskiego "ivy" (bluszcz) i greckiego "saur" (jaszczurka).

Zobacz też

Więcej od Wikii

Losowa wiki