Wikia

Pokepédia

Ivysaur

Komentarze0
2557stron na
tej wiki
001 mini Bulbasaur #002
Ivysaur
Venusaur 003 mini
002 mini Ivysaur
250px-002Ivysaur
Informacje ogólne
Nazwa jap. フシギソウ Fushigisou
Wymowa Iwizaur
Generacja I
Ewoluuje z Bulbasaur
Ewoluuje w Venusaur
Pokédex
Narodowy #002
Johto #232
Hoenn #204
Sinnoh Nieznany
Unova Nieznany
Kalos #081
Informacje biologiczne
Klasyfikacja Pokémon Bulwa-Kwiat
Typ Trawa Trujący
Zdolność Zarastanie
Ukryta zdolność Chlorofil
Wzrost 1 m
Waga 13 kg
Grupa jaja Bulwa-Kwiat
Płeć Samica - 12,5%
Samiec - 87,5%
Kolor Zielony
Styl ciała Body08
Odcisk łapy F001
Ryk Odtwórz
Pozostałe informacje
Współczynnik złapania 45 (5,9%)
Liczba kroków do wyklucia 5355 - 5609
Szybkość podnoszenia poziomu {{{szybkość poziomu}}}
Bazowa wartość przyjaźni {{{przyjaźń}}}

Ivysaur to Pokémon Bulwa-Kwiat. Jest Pokémonem o dwóch typach - trawiastym i trującym. Ewoluuje z Bulbasaura i może ewoluować w Venusaura.

Biologia

Fizjologia

Ivysaur, podobnie jak jego poprzednia forma - Bulbasaur - wyglądem przypomina dinozaura bądź ropuchę, choć duże plamy na jego ciele wskazują bardziej na dinozaura. Wraz z ewoluowaniem, jego skóra zyskała bardziej błękitny kolor oraz mocniejsze zęby z dwoma wystającymi kłami. Gdy pąk na jego grzbiecie przygotowuje się do rozkwitu, zaczyna puchnąć i rozsiewać dookoła silny charakterystyczny zapach. Ivysaury również spędzają dużo więcej czasu na słońcu niż Bulbasaury, aby przygotować się do transformacji w Venusaura. Po wyglądzie pąka można ocenić stan zdrowia Ivysaura, ponieważ wraz z dojrzewaniem, Ivysaury czerpią z niego coraz więcej pożywienia.

W przeciwieństwie do swojej poprzedniej formy, Ivysaur nie może już stać na dwóch nogach, ponieważ rosnący pąk jest zbyt ciężki by mógł on utrzymać równowagę, a dodatkowo jego tylne nogi stały się zbyt krótkie i grube. Jednak istnieją wyjątki.

Różnice płci

Nie ma żadnych odkrytych różnic między samcami i samicami z tego gatunku.

Umiejętności specjalne

Podobnie jak u jego poprzedniej formy, zdecydowana większość umiejętności pochodzi z pąku na jego grzbiecie. Oczywiście wraz z ewolucją i zmianą bulwy w pąk, jego dotychczasowe umiejętności ulegają poprawie, jednak koncentruje się bardziej na atakach takich jak Taniec Płatków, Trujący Pył i Słodki Zapach, niż na Dzikich Pnączach czy Ostrym Liściu, głównie ze względu na duży pąk na grzbiecie.

Charakter i usposobienie

Jako że dzikie Ivysaury są spotykane jeszcze rzadziej niż dzikie Bulbasaury, zachowanie osobników wychowanych w środowisku naturalnym nie jest znane, choć istnieją przypuszczenia, że dzikie Ivysaury są bardziej agresywne, jednak wciąż bardzo lojalne.

Środowisko naturalne

Naturalnym środowiskiem Ivysaurów są prawdopodobnie tereny z dobrym dostępem do światła słonecznego i świeżej wody, chociaż mogą występować w lasach i dżunglach. Jednakże, są niezwykle rzadkie, więc spotkać je można niemal jedynie u trenerów.

Odżywianie

Podobnie jak jego poprzednia forma, jest wszystkożercą i może wytrzymać bez jedzenia bardzo długo, dzięki możliwości odżywiania się energią słoneczną poprzez pąk na jego grzbiecie.

W anime

Ważniejsze występy

W odcinku Tajemniczy ogród Bulbasaura, liczne Bulbasaury ewoluowały w Ivysaury, ale Bulbasaur Asha zdecydował, że za wcześnie, aby się rozwijać.

Inne

Ivysaur był w posiadaniu Crystal w odcinku Przywrócić powietrze w Aerodactylu!.

Ivysaur był w posiadaniu nastolatka o imieniu Jimmy w odcinku Dzień sądu!.

Drugoplanowe role

Ivysaur pierwszy raz pojawił się w odcinku Operacja Chansey, gdzie był jednym z rannych Pokémonów przyniesionych do kliniki.

W odcinku Ostateczny egzamin, Ivysaur był jednym z Pokémonów instruktora egzaminu ligi Pokémon.

Trenerka o imieniu Assunta używała Ivysaura do walki i pokonała Ritchie'ego w odcinku Przyjaciele na zawsze.

Ivysaur był jednym z wielu Pokémonów, które zbliżyły się do morza, gdyż wyczuł zakłócenia spowodowane przez Lawrence'a III w drugim filmie.

Ivysaur pojawił się w intro filmu siódmego.

Ivysaur Jeremy'ego pojawił się w retrospekcji w odcinku Niedzielny wojownik.

Pokédex

EP051 - Nasienny Pokémon Ivysaur. Dorosła forma Bulbasaura. Bulwa na jego grzbiecie absorbuje pożywienie, dzięki któremu później przemienia się w kwiat.

Ewolucja

001002003

Znane ataki

Nie mylić tego z grami!
Atak Typ Kategoria Debiut Zdjęcie
Dzikie Pnącze Trawa Szablon:Fizyczny EP051 Jest
Iv vw

Akcja Normal Szablon:Fizyczny EP080 Jest
Assunta Ivysaur Tackle

Słoneczny Promień Trawa Special EP080 Jest
EH15 Ivysaur de Crystal usando Rayo solar

Ostry Liść Trawa Szablon:Fizyczny SS015 Jest
EH15 Ivysaur de Crystal usando Hoja afilada

Ciekawostki

  • Ivysaur to kontaminacja angielskiego "ivy" (bluszcz) i greckiego "saur" (jaszczurka).

Zobacz też

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki