FANDOM

001MS Bulbasaur
Pokémon
Venusaur 003MS
#2
Generacja I
Ivysaur
フシギソウ

Fushigisou

Plik:2MS.png
Ivysaur

Pokémon Nasiono
Typy
TrawaTrujący
Zdolności
Zarastanie Chlorofil
Grupa hodowli
-
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
13 kg 1 m
Statystyki
HP
60
Atak
62
Obrona
63
Sp. Atak
80
Sp. Obrona
80
Szybkość
60
Styl Ciała Odcisk łapy
Plik:F2.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Ivysaur
Ivysaur (jap. フシギソウ Fushigisō) to Pokémon o dwóch typach - TrawaTrujący, wprowadzony w I generacji. Ewoluuje z Bulbasaura i może ewoluować w Venusaura.

Opis

Wygląd

Ivysaur, podobnie jak jego poprzednia forma - Bulbasaur - wyglądem przypomina dinozaura bądź ropuchę, choć duże plamy na jego ciele wskazują bardziej na dinozaura. Wraz z ewoluowaniem, jego skóra zyskała bardziej błękitny kolor, oraz mocniejsze zęby z dwoma wystającymi kłami. Gdy pąk na jego grzbiecie przygotowuje się do rozkwitu, zaczyna puchnąć i rozsiewać dookoła silny charakterystyczny zapach. Ivysaury również spędzają dużo więcej czasu na słońcu niż Bulbasaury, aby przygotować się do transformacji w Venusaura. Po wyglądzie pąka można ocenić stan zdrowia Ivysaura, ponieważ wraz z dojrzewaniem, Ivysaury czerpią z niego coraz więcej pożywienia.

Ciekawostka: W przeciwieństwie do swojej poprzedniej formy, Ivysaur nie może już stać na dwóch nogach, ponieważ rosnący pąk jest zbyt ciężki by mógł on utrzymać równowagę, a dodatkowo jego tylne nogi stały się zbyt krótkie i grube.

Zachowanie i umiejętności

Podobnie jak u jego poprzedniej formy, zdecydowana większość umiejętności pochodzi z pąku na jego grzbiecie. Oczywiście wraz z ewolucją i zmianą bulwy w pąk, jego dotychczasowe umiejętności ulegają poprawie, jednak koncentruje się bardziej na atakach takich jak Petal Dance, PoisonPowder i Sweet Scent, niż Vine Whip, czy Razor Leaf, głównie ze względu na duży pąk na grzbiecie.

Ciekawostka: W anime, Ivysaury potrafiły kontrolować naturę.

Jako że dzikie Ivysaury są spotykane jeszcze rzadziej niż dzikie Bulbasaury, zachowanie osobników wychowanych w środowisku naturalnym nie jest znane, choć istnieją przypuszczenia, że dzikie Ivysaury są bardziej agresywne, jednak wciąż bardzo lojalne.

Naturalnym środowiskiem Ivysaurów są prawdopodobnie tereny z dobrym dostępem do światła słonecznego i świeżej wody, chociaż mogą występować w lasach i dżunglach. Jednakże, są niezwykle rzadkie, więc spotkać je można niemal jedynie u trenerów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki