FANDOM

24px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy postaci z mangi. Zobacz też stronę ujednoznaczniającą.

Iris (jap. アイリス Airisu) to uczennica Draydena. Pojawia się w mandze Pokémon Adventures.

Historia

Iris mieszkała w Blackthorn, gdzie trenowała, by stać się mistrzem smoczych Pokémonów. Starszy Smoczego Klanu kazał Draydenowi zabrać ją do Unovy, tak aby mogła stać się jego uczennicą, ku rozczarowaniu dziewczyny. Wkrótce po przybyciu do nowego regionu, Iris spotkała Aldera, który także stał się jej nauczycielem i uczył ją duchowości.

Iris po raz pierwszy pojawia się w studiu Castelii, informując Burgha, że nowy wyzywający przybył do jego siłowni. Kiedy Burgh pokazuje Iris nowe arcydzieło, Iris obraża je mówiąc, że jego poprzednie obrazy były lepsze, przez co lider załamuje się, jednak udaje jej się go pocieszyć.

Po bitwie Blacka i Burgha w siłowni, Iris przybyła z nieprzytomną Biancą. Okazuje się, że Bianca została zaatakowana i skradziono jej Pokémony. Z detektywistycznymi umiejętnościami Blacka dowiadują się, że złodziejami byli członkowie zespołu Plazma. Odnaleźli ich kryjówkę i odzyskali skradzione stworki.

Na moście Iris ponownie spotyka się z Blackiem, gdy trenuje z Brycenem. Tam ujawnia, że Drayden jest jej mistrzem i trenuje ją, by stała się ekspertem typu smoczego. Black z trudem uwierzył w to. Aby mu to udowodnić, stoczyła bitwę z Draydenem, ale szybko przegrała. Później Drayden odchodzi, a Iris zostaje z Blackiem. Kiedy jego walka o odznakę z Brycenem kończy się, Iris niechętnie informuje go, kiedy odbędzie się liga Pokémon.

W lidze Unovy Iris pojawia się jako jeden z zawodników, który dotarł do top 8. Tam dziewczyna ujawnia, że zdobyła wszystkie osiem odznak zanim spotkała się z Blackiem na moście. W ćwierćfinałowym meczu, Iris walczyła z Gray'em i wygrała, awansując do półfinału. Tam walczy z Blackiem. Mimo że okazuje się być potężną trenerką, determinacja Blacka pozwala chłopakowi wygrać bitwę.

Pokémony

611 mini.png612 mini.png Haxorus
Iris Haxorus Adventures.png Haxorus to pierwszy znany Pokémon Iris, zdobyła go jako Fraxure'a. Dziewczyna używa go jako transportu. Walczył z Druddigonem Draydena, ale został łatwo pokonany. W lidze Pokémon wygrał z Cryogonal Gray'a. W następnej rundzie, Fraxure stanął przeciwko Bravemu Blacka, gdzie przekształcił się w Haxorusa. Ostatecznie został pokonany przez super skuteczny Lodowy Promień Costy.

Haxorus zna Kamienny Grób, Kamienny Grom i Stalowy Ogon, a jego zdolność to Ciosołamacz.

621 mini.png Druddigon
Iris Druddigon Adventures.png Druddigon jest drugim znanym Pokémonem Iris. Został użyty do walki z Tulą Blacka w lidze Pokémon, ale później został zamieniony z Haxorusem.

Druddigon zna jedynie Buldożer.

131 mini.png Lapras
Lapras był trzecim poznanym Pokémonem Iris. Został użyty do walki z Draydenem, gdy Iris była dzieckiem i mieszkała w Blackthorn. Został pokonany przez Druddigona.

Ciekawostki

Iris Fraxure Adventures.png

Haxorus Iris jako Fraxure, używany jako transpost

  • W mandze, Iris nie jest liderką, ale po prostu uczennicą Draydena.
  • Pokémony, jakie posiada w mandze, ma również w grze, ale w anime już nie.
  • W przeciwieństwie do anime, Iris nie zdobyła Axew (chyba że Fraxure ewoluował).
  • Iris używała Fraxure'a jako środka transportu (jeździła na jego plecach).
  • Iris z anime pojawia się również w mangowych adaptacjach filmów.

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki