Wikia

Pokepédia

Infernape Asha

Dyskusja0
2553strony na
tej wiki
Infernape Asha
サトシのゴウカザル Satoshi no Gōkazaru
Ash Infernape
Informacje
Płeć Samiec
Umiejętność Pożar
Aktualna lokalizacja W laboratorium profesora Oaka
Historia
Debiut Starcie dwóch światów
Miejsce złapania Miasto Hearthome
390 mini 391 mini 392 mini
Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku
Infernape jest Pokémonem Asha. Początkowo był własnością Paula.

Historia

Z Paulem

Paul Chimchar

Chimchar, podczas gdy dowodzi nim Paul

Infernape był niegdyś Chimcharem, który był własnością Paula. Chłopak zobaczył Chimchara, gdy był ścigany przez grupę Zangoose'ów. Sytuacja wyglądała źle dla Chimchara, ale jego stres ściągnął potężny Krąg Ognia. Zrobiło to duże wrażenie na Paulu i dodał Chimchara do swojego zespołu. Jednak pierwsze wrażenie nie pasuje do normalnych umiejętności Chimchara i Paul regularnie krytykował go za to, że był słaby. Po tym incydencie, Chimchar miał lęk przed wszystkimi Zangoose'ami.

Debiut Chimchara nastąpił w odcinku Starcie dwóch światów, gdzie Paul używał go do walki z Aipom Asha. Dobrze walczył, ale w końcu przegrał. Chimchar pojawił się w odcinku Dla każdego coś innego!, gdzie wygrał z Turtwigiem Asha i w Przyszłość nabiera kształtów, gdzie pokonał Onixa Roarka, ale przegrał jego Cranidosem.

Chimchar Flamethrower

Chimchar pokazuje swój potencjał

Po przegranej z Garchomp Cynthii w odcinku Tajniki treningu, Paul zdał sobie sprawę, że Chimchar nie był spełnieniem jego oczekiwań. To doprowadziło do Konkursu Dwuwalk Miasta Hearthome, gdzie Paul został zmuszony do walki u boku Asha. Tej nocy Ash odkrył system treningu Paula, w którym wzięły udział jego Pokémony, które atakowały Chimchara w nadziei na odtworzenie mocy widzianej wcześniej. Ash interweniował i wziął Chimchara do Centrum Pokémon, gdzie Siostra Joy powiedziała Paulowi, że Chimchar nie może walczyć, jednak Paul ignorował to ostrzeżenie.

W ciągu najbliższej walki przeciwko Zangoose'owi i Metagrossowi, Chimchar był zbyt przerażony, aby zrobić jakikolwiek atak po wpadnięciu w pazury Zangoose'a i musiał być uratowany przez Turtwiga, który był wówczas ranny podczas ratowania Chimchara. Chimchar ochronił Turtwiga przed Ognistym Strzałem. Wściekły na to, Paul nie chciał udzielić rozkazu. Wstrząśnięty tym, Ash dał Chimcharowi polecenie, aby zakończył walkę z Turtwigiem. Po bitwie, Paul wypuścił Chimchara, ale Ash zaprosił go, by do niego dołączył.

Z Ashem

AshAdoptChimchar

Ash prosi Chimchara, by z nim poszedł

W finale konkursu, Paul i Ash wybrali Elekida i Chimchara do ostatniej bitwy w odcinku Nie ma jak praca zespołowa przeciwko Heracrossowi Conwaya i Buizelowi Dawn. Podczas bitwy, Elekid przekształcił się w Electabuzza i oboje pokonali Buizela i Heracrossa. To zwycięstwo oznaczało, że Ash i Paul wygrali konkurs.

W odcinku Łzy Chimchara, Ash i jego przyjaciele zrobili piknik. Chimchar oglądał zabawy Pokémonów i przeżywał retrospekcje, gdy był jeszcze w posiadaniu Paula. Zastanawiał się jak były Trener traktował go w przeciwieństwie do sposobu Asha. Potem rozpłakał się z radości. W tym samym odcinku pokonał chorobliwy lęk przed Zangoose'ami.

W odcinku Potrójna szansa wygranej Ash używał Chimchara w bitwie z Liderką Sali Veilstone, Maylene. Chimchar walczył z Meditite, ale został odwołany. Wtedy został wysłany przeciwko Lucario, gdzie walczył dzielnie i spowodował pewne uszkodzenia przed przegraną.

W odcinku Palący problem, Ash i grupa natknęli się na Paula. Rozwścieczony Ash wyzwał go do bitwy. Chimchar dobrowolnie walczył z Ursaringiem. Ursaring i Paul użyli brutalnej taktyki, więc Chimchar uruchomił Pożar. Chimchar łatwo pokonał Ursaringa, ale posiadał niekontrolowany szał. Ash podbiegł do Chimchara i chwycił go, prosząc go, aby przestał. Chimchar kontynuował walkę i ugryzł Asha. W końcu Chimchar uspokoił się.

Później, w odcinku Kradzież zespołowa, podczas walki z Zespołem G, Chimchar ochronił Pikachu przed Trującym Ukłuciem rozpoczętym przez Toxicroaka Saturna. Chimchar był niezdolny do końca walki, ale później wyzdrowiał. Cynthia pocieszyła Chimchara o jego przeszłości z Paulem.

Później Ash używał Chimchara do walki z Barrym w odcinku Strzeżcie się młodzi, Barry nadchodzi!. Chimchar łatwo pokonał Staraptora Barry'ego wykorzystując doskonałą zwrotność. Jednak, mimo przewagi typu, Chimchar przegrał z Roserade.

W odcinku Z tarczą czy na tarczy?, przy użyciu Kontra Tarczy, Chimchar pokonał Mismagius i Drifblima Fantiny, zdobywając dla Asha Odznakę Reliktu.

W odcinku Damy sobie z nimi radę był używany w walce z Bastiodonem, Bronzorem i Steelixem Byrona. Pokonał Bronzora i Steelixa, ale ostatecznie przegrał z Bastiodonem.

W odcinku Cel - Siódma Odznaka był używany w walce w Sali Snowpoint. Chimchar walczył ze Snover i Abomasnow Candice i pomimo trudnej walki z Abomasnow, Chimchar pokonał je obie, zdobywając dla Asha Odznakę Sopla.

Ash Monferno

Jako Monferno

W odcinku Ewolucja strategii został wykorzystany w pełnej bitwie Asha z Paulem. Pokonał Ursaringa, który wcześniej pokonał trzy Pokémony Asha, a wkrótce potem ewoluował w Monferno i od razu nauczył się Mach Ciosu. W ciągu następnej walki z Electabuzzem Paula był blisko wygrania walki, ale został pokonany i ciężko ranny, w wyniku czego Ash przegrał.

W odcinku Zwycięstwo niejedno ma imię, Monferno, wraz z resztą Pokémonów Asha, został ciężko ranny. Potrzebował Cheri Jagód, ale nie było ich w Centrum Pokémon. Brock znalazł je nad Jeziorem Ostrości. Został zaatakowany przez Zespół R, ale w połączeniu z innymi Pokémonami Asha był w stanie ich pokonać.

Monferno Flamethrower

Moc Monferno

W odcinku Walka o dwuwalkę był używany w dwuwalce z Dawn przeciwko Lyry i Khoury'emu. Monferno używał Miotacza Płomieni, a Cyndaquil Dawn Kręgu Ognia i pokonali Chikoritę Lyry. Monferno pokonał Croconawa Khoury'ego za pomocą Mach Ciosu.

W odcinku Pokonamy gniew ogniem!, Monferno walczył z Empoleon Barry'ego. Po uderzeniu Hydro Działem, Empoleon wysłał Monferno do pobliskiego lasu, z kąd Monferno wszedł ponownie z niekontrolowanym Pożarem, ale udało mu się kontrolować szał w ostatniej sekundzie w celu ratowania Pikachu Asha, Piplupa Dawn, Electabuzza Paula i Empoleona Barry'ego z rąk Zespołu R, ewoluując z Infernape'a.

W odcinku Flint wkracza do akcji! Ash używał Infernape'a w walce z Flintem i jego Infernape'em, jednak mimo mocy i prędkości nie był w stanie nadążyć za Infernape'em Flinta i szybko został wyeliminowany Mach Ciosem.

Ash Infernape Blaze

Infernape aktywuje swoją zdolność

W odcinku Ósmy cud Sinnoh!, Infernape brał udział w rewanżu Asha z Volknerem. Pokonał Jolteona Volknera Mach Ciosem. Gdy walczył z Luxrayem, zdobył poważne uszkodzenia, aktywując Pożar. Tym razem jednak Infernape był w stanie kontrolować się i pokonał Luxraya potężnym Kręgiem Ognia, dając Ashowi zwycięstwo i Odznakę Latarni.

Przed Konwaliową Konferencją, Ash postanowił pomóc wcześniej złapanym Pokémonom. Ze względu na to, Infernape, wraz z drużyną Asha z Sinnoh (z wyjątkiem Staraptora) został wysłany do Laboratorium Profesora Oaka. Następnie podczas turnieju Ash przywołał Infernape'a do swojego zespołu i szkolił z Sudowoodo Brocka poprawę Kręgu Ognia i nauczył się Ataku Rac, który był tak silny, że stał się niebieski, a nie zwykły czerwono-pomarańczowy.

Infernape był później używany w pełnej bitwie przeciwko Aggronowi Paula, gdzie udało mu się zaatakować Aggrona Ognistą Błyskawicą, zanim ostatecznie pokonał go Mach Ciosem. Ash postanowił przywołać go do siebie, kiedy Paul wysłał swojego Gastrodona. Później został wysłany do walki z Ninjaskiem. Przyspieszenie Ninjaska było coraz lepsze, więc Ash wykorzystał Tunel, a następnie Ognistą Błyskawicę, która ogrzewała się na polu, powodując wybuch pożaru z ziemi, który uszkodził Ninjaska, a także anulował Toksyczne Kolce Drapiona. Po wprowadzeniu dobrej walki, Infernape był w stanie pokonać Ninjaska potężnym Mach Ciosem, przewracając go jednym uderzeniem. Infernape walczył z Electivire'em Paula w gorącej walce w odcinku Odwilż między rywalami!, gdzie Pożar został ponownie aktywowany, dając Infernape'owi siły, aby pokonać Elektrycznego Pokémona.

Ash zostawił Infernape'a w laboratorium profesora Oaka, gdy zdecydował się na podróż po Unovie. Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

Infernape, jako Chimchar, zazwyczaj był bardzo słodkim i miłym Pokémonem dopóki nie aktywował Pożaru i wpadł w szał. Chimchar nigdy nie poddaje się w bitwie, co jest cechą, którą niósł ze sobą, gdy przekształcił się w Monferno, a następnie w Infernape'a.

Infernape jest dość zadziornym Pokémonm i zawsze szuka kogoś do walki, aby zwiększyć swoje umiejętności. Jego osobowość niemal całkowicie pasuje do Asha.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Żar Ogień Starcie dwóch światów Jest
Paul Chimchar Ember

Krąg Ognia Ogień Starcie dwóch światów Jest
Ash Infernape Flame Wheel

Rysa Normal Starcie dwóch światów Jest
Ash Chimchar Scratch

Tunel Ziemia Dla każdego coś innego! Jest
Ash Infernape Dig

Ognisty Wir Ogień Tajniki treningu Jest
Paul Chimchar Fire Spin

Miotacz Płomieni Ogień Dwuwalka – wchodzę w to! Jest
Infernape Flamethrower

Mach Cios Walka Ewolucja strategii Jest
Ash Infernape Mach Punch

Atak Rac Ogień Opanujmy właściwy ruch Jest
Ash Infernape Flare Blitz

Ruchy improwizowane

Monferno counter shield

Monferno przy użyciu Kontra Tarczy

  • Kontra Tarcza - Chimchar / Monferno używał Miotacza Płomieni po użyciu Kręgu Ognia, uwalniając bicze ognia.
  • Podziemny Atak Rac był używany w walce z Paulem w Konwaliowej Konferencji. Infernape używa Tunelu, a następnie pod ziemią wykorzystywuje Atak Rac, powodując nagrzanie całego pola i buchanie ognia z ziemi. Ten atak anulował skutki Toksycznych Kolców Drapiona, a także uszkodził Ninjaska.
  • Krąg Miotacza Płomieni był używany w dwuwalce Khoury'ego i Lyry z Ashem i Dawn. Cyndaquil Dawn atakuje przeciwnika Kręgiem Ognia, a Infernape Asha (jako Monferno) używa Miotacza Płomieni w kierunku Cyndaquila w celu gromadzenia ognia i zwiększenia prędkości.

Dubbing

Jako Chimchar

Kraj Aktor(ka)
Japonia 林原めぐみ Megumi Hayashibara
USA Bill Rogers
Polska Bill Rogers

Jako Monferno

Kraj Aktor(ka)
Japonia うえだゆうじ Yūji Ueda
USA Bill Rogers
Polska Bill Rogers

Jako Infernape

Kraj Aktor(ka)
Japonia うえだゆうじ Yūji Ueda
USA Bill Rogers
Polska Bill Rogers

Ciekawostki

  • Paul był obecny przy jego wszystkich ewolucjach. Wtedy Infernape chciał pokazać, ile osiągnął będąc u Asha.
  • Wydaje się, że jest największym rywalem Electivire'a Paula.
  • Dopiero jako Infernape opanowuje Pożar.

Zobacz też

Pokémony Asha
Ash Kalos
Przy sobie PikachuFroakieFletchinderHawlucha
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodile
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLapras
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki