FANDOM

Herdier Lenory to jeden z Pokémonów należących do liderki sali w Nacrene, Lenory.

Historia

Herdier zadebiutował jako Lillipup w odcinku Bitwa według Lenory!, gdzie został użyty przez swoją trenerkę w bitwie w sali przeciwko Ashowi. Zanim jednak walka się rozpoczęła, Lenora wysłała Lillipupa i Watchoga, aby uświadomić Asha, z jakimi Pokémonami będzie musiał się zmierzyć. On i Iris, widząc go, uznali go za bardzo uroczego Pokémona. Okazało się jednak, że jest bardzo zacięty w walce. W swojej bitwie z Tepigiem Asha uniemożliwił mu użycie Żaru, wykorzystując Ryk do wycofania go i wystawienia Oshawotta. Potem Lenora zmieniła go na Watchoga.

Później Lillipup został ponownie wysłany do bitwy z Tepigiem po tym, jak Watchog pokonał Oshawotta. Tepig próbował zaatakować go, lecz ten wykonał unik i trafił przeciwnika Kulą Cienia. Gdy Pokémon Asha zaatakował Żarem, Lillipup użył Usunięcia, niwelując działanie jego ruchu i pokonując go, co ostatecznie doprowadziło do klęski Asha w bitwie o odznakę Lenory.

W odcinku Rewanż w sali Nacrene!, podczas rewanżu w sali Nacrene, Lenora - podobnie jak w pierwszej bitwie - pokazała Ashowi Pokémony, jakich użyje w ich walce, ujawniając jednocześnie, że jej Lillipup ewoluował w Herdiera. Podobnie jak w pierwszej bitwie, jego przeciwnikiem był Tepig. Na początku starcia udało mu się uniknąć Żaru przeciwnika za pomocą Ochrony, a potem użył Ryku do wycofania go i wystawienia Oshawotta. Wówczas Lenora wymieniła Herdiera na Watchoga.

Potem Herdier został ponownie wysłany do bitwy z Tepigiem po tym, jak starcie Oshawotta i Watchoga zakończyło się remisem. Podczas gdy Herdierowi udało się użyć Ochrony przeciwko Żarowi, Tepig zdołał zadać mu obrażenia przy użyciu Akcji. Następnie próbował powtórzyć ten atak, ale oberwał Kulą Cienia, a chwilę potem Gigawstrząsem. Herdier próbował ponownie zaatakować Tepiga Kulą Cienia, ale przeciwnikowi udało się zrobić unik, mimo że był już na skraju wycieńczenia. Herdier próbował pokonać Tepiga kolejnymi atakami Kulą Cienia, ale nie był w stanie go trafić. Kiedy Tepig użył Nitroładunku, zderzając się z Gigawstrząsem Herdiera, okazało się, że Pokémon Lenory jest niezdolny do walki, dzięki czemu Ash został zwycięzcą bitwy.

W odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!, w noc przed udziałem w Konferencji Vertress, Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie, w tym z Lenorą i jej Herdierem.

Osobowość i cechy charakteru

EP675 Lenora Lillipup

Jako Lillipup.

Herdier jest bardzo posłusznym Pokémonem, który zawsze słucha poleceń swojej trenerki. Lenora twierdzi, że - jako Pokémon typu normalnego - bardzo dobrze sprawdza się w walkach o odznakę, ponieważ nie ma żadnych ograniczeń, w przeciwieństwie do innych typów. Dzięki temu kobieta jest w stanie poradzić sobie niemal ze wszystkimi strategiami wyzywających.

Jako Lillipup okazał się bardzo słodki, a także przyjacielski i miły w stosunku do innych osób, co udowodnił, kiedy szczęśliwie tulił się do Asha i Iris, kiedy ci bawili się z nim. Jednakże w czasie bitwy jego zachowanie zmieniło się diametralnie - stał się bardzo waleczny i agresywny. Okazał się potężnym Pokémonem, a także podstępnym przeciwnikiem, mającym dostęp do potężnych ruchów, między innymi Ryku, dzięki któremu jest w stanie pokrzyżować strategie przeciwników, zmieniając ich Pokémony wbrew ich woli.

W odcinku Bitwa według Lenory! okazało się, że na co dzień, razem z Watchogiem, zajmuje się ochroną muzeum miasta Nacrene, które jednocześnie pełni funkcję sali.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Ryk Bitwa według Lenory!
Kula Cienia Bitwa według Lenory!
Usunięcie Bitwa według Lenory!
Ochrona Rewanż w sali Nacrene!
Gigawstrząs Rewanż w sali Nacrene!

Aktorzy głosowi

Japonia: Kiyomi Asai (jako Lillipup)
Unshō Ishizuka (jako Herdier)
Stany Zjednoczone: nie wiadomo (jako Lillipup)
Tom Wayland (jako Herdier)
Polska: nie wiadomo (jako Lillipup)
Tom Wayland (jako Herdier)

Ciekawostki

  • W wersji dubbingowej ten Herdier został uznany za tego samego Pokémona, co Lillipup Lenory z odcinka Bitwa według Lenory!, tyle że ewoluował. Jednak w oryginalnej wersji japońskiej nie zostało to wspomniane.

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Lillipup i Herdier.