FANDOM

Gra iconAnime iconManga icon

Hawes to postać z regionu Unova, pojawiająca się po raz pierwszy w odcinku Noc w muzeum miasta Nacrene!. Jest on nieco tchórzliwym mężem Lenory oraz wicekuratorem muzeum Nacrene.

Historia

Hawes zadebiutował w odcinku Noc w muzeum miasta Nacrene!. Po raz pierwszy pojawił się, gdy był ścigany przez skamielinę skorupy, kontrolowaną przez Yamaska. Opowiedział o tym Ashowi, Iris i Cilanowi, lecz gdy ci poszli to sprawdzić, okazało się, że skamielina znajduje się na swoim miejscu. Hawes zdradził im także, że - po tym, jak on i niektórzy robotnicy umieścili starożytne artefakty jako eksponaty w muzeum - w budynku zaczęły dziać się dziwne rzeczy, między innymi słychać było czyjeś kroki, a także pojawił się tajemniczy fioletowy płomień.

Następnie mężczyzna oprowadził grupę po muzeum i postanowił spędzić z nimi noc wewnątrz budynku, aby sprawdzić, czy po raz kolejny będą mieć miejsce jakieś dziwne zdarzenia. W końcu bohaterowie odkryli, że to wina Yamaska, którego zabrano razem z pozostałymi artefaktami do muzeum bez jego wiedzy. Następnie, kiedy spał, przypadkowo upuścił swoją maskę, którą Hawes uznał za eksponat i umieścił za szkłem, a ten próbował ją jedynie odzyskać.

W odcinku Bitwa według Lenory! Hawes sędziował w bitwie w sali pomiędzy Lenorą a Ashem. Pełnił także rolę sędziego w odcinku Rewanż w sali Nacrene! podczas ich walki rewanżowej.

Hawes pojawił się również w retrospekcji w odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!.

Aktorzy głosowi

Japonia: 川島得愛 Tokuyoshi Kawashima
Stany Zjednoczone: Gary Mack
Polska: Adam Krylik

Ciekawostki

  • W japońskiej wersji nazywa Lenorę "mamuśką", tak jak zamężni dorośli nazywają siebie "mamuśką" lub "tatuśkiem" zamiast używania imion, co jest jednocześnie odniesieniem do jej japońskiego tytułu z gier. W wersji dubbingowej zostało to zmienione na wyrażenie "moja droga", prawdopodobnie z powodu uniknięcia postrzegania Lenory jako archetypu "mamuśki".

Zobacz też