FANDOM

Pokémon Hariyama to Pokémon typu walczącego. Ewoluuje z Makuhity.

Biologia

Fizjologia

Hariyama to bardzo duży, niezdarny i głównie szary Pokémon, który jest wzorowany na zapaśniku sumo. Jego najbardziej charakterystyczną cechą są bardzo duże, pomarańczowe dłonie z trzema palcami. Na głowie ma spiczasty, trójkątny "hełm" i wzór w kształcie litery "V", wykonany z ciemnego błękitu. Po bokach głowy, Hariyama ma okrągłe uszy z widocznymi dziurami. Ma półkolisty wzór pomarańczowego zabarwienia w kształcie wschodzącego słońca na brzuchu. Hariyama posiada żółte spódnicopodobne rozszerzenia na talii i duże, grube, ciemnoniebieskie nogi z pomarańczowymi stopami. Podczas gdy ciało Hariyamy wydaje się być głównie tłuszczem, jest to rzeczywiście zbiór mięśni.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Hariyama i jego forma pre-ewolucyjna to jedyne Pokémony, które mogą poznać atak Pachnąca Sól. Podobnie jak wiele walczących Pokémonów, Hariyama jest bardzo silny fizycznie. Potężna siła Hariyamy może wyrwać z ziemi słup telefoniczny lub wysłać w górę 10-tonowy samochód.

Zachowanie

Hariyamy to konkurencyjne Pokémony, które kochają walczyć z innymi sprawnymi stworkami. Hariyama znany jest ze stawania na torach kolejowych i zatrzymywania pociągów swoimi dłońmi.

Siedlisko

Można je znaleźć trenujących w górach.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Hariyama Brawly'ego

Hariyama pojawia się w odcinku Mistrz wielkiej fali. Makuhita Brawly'ego ewoluował w Hariyamę podczas walki z Ashem.

Inne

Tyson użył Hariyamę podczas Ligi Hoenn.

Greta użyła Hariyamę w odcinku Koło walki.

Hariyama pojawił się w odcinku Wyspowa przygoda Pikachu.

Drugoplanowe role

Hariyama pojawił się w otwarciu filmu Cel Deoxys.

Hariyama pojawił się w odcinku Niestraszny nam żaden Gabite!.

Hariyama był używany przez jednego z uczestników Turnieju Pokémon Ping Ponga.

Paul użył Hariyamę w walce z Brandonem.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG020 Hariyama, Atakujący Pokémon. Najwyższy stopień ewolucji Makuhity. Kiedy napręża mięśnie, stają się twarde jak kamienie.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP128 Hariyama, Pokémon Walczak. Hariyama jest tak silny, że bez trudu potrafi podnieść ciężarówkę.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria