FANDOM

Hakamo-o to Pokémon o typie smoczym i walczącym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Gdy Jangmo-o zmienia się w Hakamo-o rozpoczyna samotny tryb życia opuszczając swoją rodzinę. Pojawia się tam, gdzie może znaleźć Pokémony z którymi może się zmierzyć.

Hakamo-o tańczy i brzęcząc łuskami przed walką, żeby pokazać swoją siłę. W punkcie kulminacyjnym tego tańca Hakamo-o wykonuje ryk skierowany na przeciwnika.

Jego łuski tworzą solidną zbroję dlatego Hakamo-o nie martwi się o samoobronę i skupia się na przytłoczeniu wroga burzą ciosów. Przez to jego łuski często wyszczerbiają się i odpadają, ale na ich miejscu natychmiast wyrastają nowe, nie wymagając od Pokémona niepotrzebnych zmartwień. Widok wielu zrzuconych łusek napawa go dumą i jest dla niego dowodem jego nieugiętości, a przez to wymachuje swoimi ramionami w chwale zwycięstwa.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Jangmo-o ewoluuje w Hakamo-o na poziomie 35. Hakamo-o ewoluuje w Kommo-o na poziomie 45. Kommo-o nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Jangmo-o
Jangmo-o
smoczy
Poziom 35 Hakamo-o
Hakamo-o
smoczy walczący
Poziom 45 Kommo-o
Kommo-o
smoczy walczący

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Hakamo-o (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów Haka (wojenne rytualne, tradycyjne prezentacje taneczno-wokalne) i moʻo (hawajskie określenie na jaszczurkę lub smoka).
  • Jego japońska może być kombinacją słów ジャラジャラ jarajara (onomatopeja brzęczenia) i angielskiego dragon (smok).

Przypisy