FANDOM

Grubbin (jap. アゴジムシ Agojimushi) - Pokémon typu Robak wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Fizjologia

Grubbin to mały Pokémon Insekt. Ma biały korpus z trzema zgrubieniami po obu stronach przypominającymi proste nogi. Po każdej stronie widnieją dwie żółte plamy. Jego głowa jest zdominowana przez dwie duże, czerwono-pomarańczowe żuchwy z żółtymi końcówkami. Reszta jego głowy jest brązowa, a na jej czubku jest czerwono-pomarańczowa struktura z żółtym obrzeżem. Ma duże, czarne oczy z białymi źrenicami.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Grubbin używa swoich silnych szczęk jako broni do walki i narzędzi do kopania w ziemi. Dzięki łapaniu się gałęzi za pomocą lepkich nici ze swoich ust, potrafi zawisnąć jak aktor teatralny na linach.

Zachowanie

Grubbin jest zazwyczaj pod ziemią.

Środowisko naturalne

Grubbin uwielbia elektryczność, dlatego można go znaleźć w pobliżach elektrowni.

Ewolucja

Grubbin ewoluuje w Charjabuga na poziomie 20. Charjabug ewoluuje w Vikavolta, kiedy podniesie swój poziom w miejscu ze specjalnym polem magnetycznym. Vikavolt nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Grubbin
Grubbin
robaczy
Poziom 20 Charjabug
Charjabug
robaczy elektryczny
Poziom w górę
(pole magnetyczne)
Vikavolt
Vikavolt
robaczy elektryczny

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Grubbin (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów grub (larwa chrząszcza) i grubbing (karczować).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 顎 ago (szczęka) i 地虫 jimushi (larwa chrząszcza).

Przypisy