Fandom

Pokémon Wiki

Grovyle

3055stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Grovyle to Pokémon typu trawiastego. Ewoluuje z Treecko, a przekształca się w Sceptile'a.

Biologia

Fizjologia

Grovyle jest bardziej podobny do dinozaura niż swojej poprzedniej postaci, Treecko. W przeciwieństwie do swoich krewnych, ręce Grovyle'a mają dwa pazury, a jego stopy są bardziej podobne u tych u ptaków. Grovyle ma trzy długie liście na nadgarstkach, duży liść na szczycie głowy, a także ogon składający się z dwóch oddzielnych liści. Spodnia część Grovyle'a jest czerwona z zielonym paskiem na brzuchu.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Grovyle posiada takie same umiejętności jak Treecko, ale może teraz być w stanie korzystać z rzadko znanego Ostrza Liścia. Grovyle jest ekspertem w wspinaczce po drzewach i jest praktycznie niezrównany w pościgu przez drzewa.

Zachowanie

Grovyle obserwuje swą ofiarę skacząc z gałęzi na gałąź.

Siedlisko

Grovyle to Pokémon zamieszkujący lasy, ale jest bardzo rzadko spotykany w naturze. Najczęściej można go znaleźć w Hoenn.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Grovyle nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Grovyle Asha

Ash Ketchum ma Sceptile'a, którego złapał jako Treecko w odcinku Troje to już tłum, który później ewoluował w Grovyle'a.

Inne

Grovyle pojawił się także w Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time i Explorers of Darkness. Pomimo dużej roli w grach, pojawił się na krótko na początku odcinka.

Grovyle pierwszy raz pojawił się w odcinku Co posiejesz jest tym co dostaniesz. Był własnością trenerki o imieniu Natasha.

Drugoplanowe role

Grovyle był używany przez jednego z uczestników Turnieju Pokémon Ping Ponga w odcinku Najtrudniejsza decyzja!.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG041 Grovyle, Pokémon Gekon. Grovyle jest ewolucyjną formą Treecko i żyje głęboko w lesie. Znane, jako drzewni wspinacze, mogą z łatwoœcią skakać z jednego drzewa na drugie.
AG066 Grovyle, Pokémon Gekon. Grovyle jest dobrze znany ze swojej zręczności w koronach drzew, kiedy to często jest widywany skaczący z gałęzi na gałąź. Nawet najszybsze Pokémony nie mogą złapać Grovyle w koronach drzew.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki