FANDOM

252MS Treecko
Pokémon
Sceptile 254MS
#253
Generacja III
Grovyle
ジュプトル Juptile
253MS
Grovyle

Pokémon Leśny Gekon
Typy
Trawa
Zdolności
Overgrow Unburden
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworySmocze
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
21,6 kg 0,9 m
Statystyki
HP
50
Atak
65
Obrona
45
Sp. Atak
85
Sp. Obrona
65
Szybkość
95
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06 Plik:F253.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Grovyle
Grovyle (jap. ジュプトル Juptile) - Pokémon typu Trawa wprowadzony w generacji III. Ewoluuje z Treecko na poziomie 16 i przekształca się w Sceptile na poziomie 36.

Biologia

Fizjologia

Grovyle jest bardziej podobny do dinozaura niż swojej poprzedniej postaci, Treecko. W przeciwieństwie do swoich krewnych, ręce Grovyle'a mają dwa pazury, a jego stopy są bardziej podobne u tych u ptaków. Grovyle ma trzy długie liście na nadgarstkach, duży liść na szczycie głowy, a także ogon składający się z dwóch oddzielnych liści. Spodnia część Grovyle'a jest czerwona z zielonym paskiem na brzuchu.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Grovyle posiada takie same umiejętności jak Treecko, ale może teraz być w stanie korzystać z rzadko znanego Ostrza Liścia. Grovyle jest ekspertem w wspinaczce po drzewach i jest praktycznie niezrównany w pościgu przez drzewa.

Zachowanie

Grovyle obserwuje swą ofiarę skacząc z gałęzi na gałąź.

Środowisko naturalne

Grovyle to Pokémon zamieszkujący lasy, ale jest bardzo rzadko spotykany w naturze. Najczęściej można go znaleźć w Hoenn.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Grovyle nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Grovyle Asha

Ash ma Sceptile'a, którego złapał jako Treecko w odcinku Troje to już tłum, później ewoluował w Grovyle'a.

Inne

Grovyle pojawił się także w Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time i Explorers of Darkness. Pomimo dużej roli w grach, pojawił się na krótko na początku odcinka.

Grovyle pierwszy raz pojawił się w odcinku Co posiejesz jest tym co dostaniesz. Był własnością trenerki o imieniu Natasha.

Drugoplanowe role

Grovyle był używany przez jednego z uczestników Turnieju Pokémon Ping Ponga w odcinku Najtrudniejsza decyzja!.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG041 Grovyle, Pokémon Gekon. Grovyle jest ewolucyjną formą Treecko i żyje głęboko w lesie. Znane, jako drzewni wspinacze, mogą z łatwoœcią skakać z jednego drzewa na drugie.
AG066 Grovyle, Pokémon Gekon. Grovyle jest dobrze znany ze swojej zręczności w koronach drzew, kiedy to często jest widywany skaczący z gałęzi na gałąź. Nawet najszybsze Pokémony nie mogą złapać Grovyle w koronach drzew.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.