FANDOM

Groudon

Groudon

Groudon (jap. グラードン Guraadon) - legendarny Pokémon trzeciej generacji typu ziemnego, znany z legendy o stworzeniu kontynentów i wielkiej bitwie z Kyogre. Jest legendarnym Pokémonem wersji Pokémon Ruby And Pokémon Emerald. W pierwszej grze można go złapać w czasie wielkiej suszy, w mieście Sootopolis, w jaskini Cave of Origin. W Emeraldzie jest dostępny w Terra Cave po przejściu Elitarnej Czwórki Hoenn. W Trading Card Game występował kilka razy, w tym jako Pokémon Ex i Shiny. Najcięższy z pokemonów 3 generacji.

Primal Groudon

Primal Groudon

Wygląd

Został najprawdopodobniej zaprojektowany, podobnie jak Kyogre, z myślą o biblijnych monstrach1. W przypadku tego Pokémona o Behemocie (hebr. בהמות Bəhēmôth "Bestie"), wspomnianym już w Księdze Hioba - wielkim lądowym zwierzęciu. Jego przeciwnikiem miał być Lewiatan, potwór mórz. Groudon jest dużym Pokémonem o wyglądzie raczej nietypowym, gdyż przedstawiany jako przerażająca rycząca bestia z wielkimi, ostrymi zębami, długimi pazurami i w pancerzu. Wbrew pozorom jest przede wszystkim ziemnym Pokémonem, nie ognistym. Jest przystosowany do życia głęboko pod ziemią, gdzie temperatura jest dla niego wystarczająco wysoka, a na powierzchni spotykany w pobliżach wulkanów2. Porusza się powoli, w postawie pionowej, stawiając stopy dokładnie w stylu "podnieść-przemieścić-opuścić", a jego kroki wprawiają ziemię w drżenie. Posiada ogon o długości ok. 1/3 długości jego ciała, prawdopodobnie do zachowania równowagi. Głowa jest od góry okryta pancerzem, który otacza skryte w ciemnościach (ciało w kolorze czarnym?) oczy. Pancerz na głowie można podzielić następująco:

Górnej: przypominającej kask, podzielonej na cztery łuki zanikające poniżej linii oczu, okrywające skroń Pokémona i wydłużone na końcu pyska, co przypomina nos; części bocznych po bokach głowy: długich, opadających na pewną wysokość (ok. 0,5m) w dół, ochraniających żuchwę, z długim kolcem wystającym na zewnątrz; segmentu łączącego masywną głowę z szyją. Oczy są bardzo podobne do oczu Kyogre - żółte, świecące z okrągłą, czarną źrenicą. Nie zauważono dotychczas, by Groudon mrugał, co oznacza, że prawdopodobnie nie ma ruchomych powiek. Pysk zazwyczaj jest ustawiony równolegle do podłoża, podczas gdy żuchwa otwiera się prostopadle lub pod kątem 45°. W nim znajduje się około czternastu par3 ostrych, zakrzywionych zębów. Posiada również czerwony język. Wg animé Groudon wydawaje niskie, groźne pomruki, może także głośno ryknąć dźwiękiem przypominającym skrzek bestii. Gry Pokémona w grach zdaje się to potwierdzać, lecz równie dobrze może być dźwiękiem toczących się skał lub pomruku trzęsienia ziemi. Tułów na stronie brzusznej jest zbudowany z substancji przypominającej skórę (z tego względu, że jest plastyczna i rozciągliwa). Na wysokości 2/6 wychodzą górne łapy, a na wysokości 5/6 - dolne. Od strony grzbietu jest pokryty pancerzem podzielonym na segmenty, co nie pozostaje bez znaczenia dla umiejscowienia kończyn.

Przy takim podziale Groudon ma dwa odcinki główne, od których wychodzą kończyny górne i dolne, a między nimi odcinki łączące. Głowa łączy się z pierwszym odcinkiem łączącym, ten natomiast z pierwszym głównym - od którego wychodzą ręce - następnie jest drugi odcinek łączący, a poniżej drugi odcinek główny - od którego wychodzą nogi - który prowadzi do trzeciego odcinka łączącego, a ten jest połączony z ogonem. Cechą wyróżniającą odcinki główne jest fakt, że po bokach ciała Pokémona są one złożone z dwóch płyt, jak gdyby "części górnej i dolnej", jednakże podobną cechę wykazuje w pewnej części pierwszy (głowa-szyja-pierwszy główny) i trzeci (drugi główny-odc.lędźwiowy-ogon) odcinek łączący, co umożliwia dokonanie innego podziału. Płyty pancerza są w stanie się rozsuwać między czarnymi szczelinami, które mają skłonności do świecenia na niebiesko. Można więc przypuszczać, że między płytami pancerza znajduje się substancja przypominająca skórę. Na styku linii dzielących segmenty zazwyczaj są kolce, prostopadle to płaszczyzny bocznej Groudona. Wszystkich kolców, łącznie z tymi w odcinkach szyjnym i ogonowym, jest osiem par. Na schemacie wykorzystano powiększone sprite Groudona z gry Pokémon Ranger. Dla porównania dołączono dwa sprite oryginalnej wielkości. Łapy, podobnie jak u Kyogre, są pokryte świetlistymi szczelinami, o nieco innym wzorze niż u wodnego rywala4. Łapy są duże i ciężkie, mimo to podnoszenie ich nie sprawia Groudonowi problemu, co świadczy o jego wielkiej sile. Co więcej, jest on nawet w stanie zadawać szybkie ciosy pazurami (posiada atak Slash).

Budowa łap głównie składa się na dwie części: okrągłej, która działając jak bark lub przedramię łączy dłoń z tułowiem. Podobnie jak reszta ciała, dłonie są podzielone na dwa, opancerzoną górną i miękką dolną. Górna ma wzory wraz z płytą pancerza o okrągłym kształcie. Dolna natomiast ma cztery pazury, z czego czwarty niejednokrotnie był ukazywany jako przeciwstawny; pełniący funkcję kciuka. Dolne łapy są nietypowo usytuowane względem tułowia. Nie wychodzą od ciała jak w większości przypadków, dołem (miednicą), lecz bokiem, a do tego są ustawione równolegle do niego. W związku z tym powstaje złudzenie, że stopy są "punktowo" przymocowane do korpusu, a zasada poruszania nogami przy takiej ich budowie pozostaje zagadką - prawdopodobnie Pokémon porusza się przemieszczając do przodu biodro, a nie kończynę. Pokémon tak ciężki, o tak fatalnym rozmieszczeniu masy ciała, o niesprzyjającym nachyleniu ciała, wymaga odpowiedniej przeciwwagi. Właśnie z tego powodu ogon Groudona jest tak długi i płaski. Wychodzą z niego trzy kolce, więc możliwe, że we wnętrzu ogona jest jakaś cięższa struktura na zasadzie kośćca. Ostatni fragment ciała Groudona w przeciwieństwie do reszty nie jest podzielony na część górną i dolną; jest rozczworzony, w całości opancerzony i wykrzywiony na końcu nieznacznie do góry. Groudon oraz Kyogre to dwa Pokémony, których dotyczy wielka legenda związana z ukształtowaniem się mórz i kontynentów na Ziemi. Oba Pokémony były najprawdopodobniej jednymi z pierwszych na planecie. Po uformowaniu powierzchni wywiązała się między nimi katastroficzna bitwa, opowiedziana przez starca na górze Mt Pyre (Hoenn):

"It happened long, long ago...
 The world was wracked by a ferocious clash between the POKéMON of the land
 and the POKéMON of the sea...
 The POKéMON  of the land raised mountains and created continents...
 The POKéMON  of the sea raised huge waves and carved out oceans...
 Their fierce duel raged without end.
 The world was engulfed in massive fires and vicious storms.
 It was then that the POKéMON  of the sky descended from a storm.
 The POKéMON , shining a vivid green, becalmed the two enraged POKéMON.
 Then, its duty done, the green POKéMON  flew off into the wild blue yonder..."5

Zachowanie

Znany ze swojej masy, upodobania wyższej temperatury i suchych jaskiń, jego zdolność zwana Drought (susza) sprawia, że zanikają chmury, podwyższa się temperatura otoczenia i nasłonecznienie terenu, w którym przebywa.

Anime

Groudon zdaje się mieć w animé większy udział niż Kyogre czy Rayquaza. W filmie szóstym wystąpił jako tzw. Fake Groudon (ang. fake - podróbka) - utworzony jako wymuszone życzenie Jirachi - którego nawet biologia różniła się od budowy oryginału. W serialu wystąpił w kilku odcinkach, w jednym walczył z Kyogre, w innym był iluzją stworzoną przez Mismagiusa.

Manga

Wystąpił w mandze jako Pokémon, który walczył z Kyogre. Misją Team Magma było obudzić go, by móc zainicjować ekspansję lądów. Groudon został ostatecznie obudzony, Wallace, Brawly oraz Roxanne usiłowali go zatrzymać, ale na próżno.

TCG

W TCG pojawiło się wiele kart z Groudonem, w tym Team Magmas's Groudon, Groudon* i Groudon ex. Zwykły Groudon ma typ walki, około 80 HP i ataki sięgające 40 punktów uszkodzeń. Ex miał błyszczące tło, 100 punktów HP i atak Power Blast zadający 100 punktów uszkodzeń, ale wymagający nakładu dwóch energii walki.

Gry na konsolę

Groudon ma ogromne znaczenie dla gier Pokémon Ruby/Sapphire/Emerald. Główna fabuła tych wersji rozgrywa się wokół Kyogre, Groudona i Rayquazy, w Pokémon Emerald widać Groudona w trakcie intra; jest on również maskotką gry Pokémon Ruby.

Emerald

W Emeraldzie Groudon występuje po pokonaniu Elite Four. Należy iść do Weather institute na zachód od Fortree City, gdzie naukowiec powie na której drodze występują wielkie upały(bądź ulewy)6. Należy się udać jak najszybciej na wskazane miejsce(będzie to droga lądowa, lecz w niektórych miejscach wymagająca dojścia przez wodę) i wejść do jaskini. W niej będzie mało przestrzeni, ukazującej wejście do Terra Cave. Tam Groudon jest na poziomie 70 i można go złapać lub pokonać.

Pokémony z możliwością zmiany form
Legendarne Pokémony