FANDOM

Groudon (jap. グラードン Groudon) - legendarny Pokémon typu Ziemia wprowadzony w Generacji III.

Biologia

Fizjologia

Został najprawdopodobniej zaprojektowany, podobnie jak Kyogre, z myślą o biblijnych monstrach1. W przypadku tego Pokémona o Behemocie (hebr. בהמות Bəhēmôth "Bestie"), wspomnianym już w Księdze Hioba - wielkim lądowym zwierzęciu. Jego przeciwnikiem miał być Lewiatan, potwór mórz. Groudon jest dużym Pokémonem o wyglądzie raczej nietypowym, gdyż przedstawiany jako przerażająca rycząca bestia z wielkimi, ostrymi zębami, długimi pazurami i w pancerzu. Wbrew pozorom jest przede wszystkim ziemnym Pokémonem, nie ognistym. Jest przystosowany do życia głęboko pod ziemią, gdzie temperatura jest dla niego wystarczająco wysoka, a na powierzchni spotykany w pobliżach wulkanów2. Porusza się powoli, w postawie pionowej, stawiając stopy dokładnie w stylu "podnieść-przemieścić-opuścić", a jego kroki wprawiają ziemię w drżenie. Posiada ogon o długości ok. 1/3 długości jego ciała, prawdopodobnie do zachowania równowagi. Głowa jest od góry okryta pancerzem, który otacza skryte w ciemnościach (ciało w kolorze czarnym?) oczy. Pancerz na głowie można podzielić następująco:

Górnej: przypominającej kask, podzielonej na cztery łuki zanikające poniżej linii oczu, okrywające skroń Pokémona i wydłużone na końcu pyska, co przypomina nos; części bocznych po bokach głowy: długich, opadających na pewną wysokość (ok. 0,5m) w dół, ochraniających żuchwę, z długim kolcem wystającym na zewnątrz; segmentu łączącego masywną głowę z szyją. Oczy są bardzo podobne do oczu Kyogre - żółte, świecące z okrągłą, czarną źrenicą. Nie zauważono dotychczas, by Groudon mrugał, co oznacza, że prawdopodobnie nie ma ruchomych powiek. Pysk zazwyczaj jest ustawiony równolegle do podłoża, podczas gdy żuchwa otwiera się prostopadle lub pod kątem 45°. W nim znajduje się około czternastu par3 ostrych, zakrzywionych zębów. Posiada również czerwony język. Wg animé Groudon wydawaje niskie, groźne pomruki, może także głośno ryknąć dźwiękiem przypominającym skrzek bestii. Gry Pokémona w grach zdaje się to potwierdzać, lecz równie dobrze może być dźwiękiem toczących się skał lub pomruku trzęsienia ziemi. Tułów na stronie brzusznej jest zbudowany z substancji przypominającej skórę (z tego względu, że jest plastyczna i rozciągliwa). Na wysokości 2/6 wychodzą górne łapy, a na wysokości 5/6 - dolne. Od strony grzbietu jest pokryty pancerzem podzielonym na segmenty, co nie pozostaje bez znaczenia dla umiejscowienia kończyn.

Przy takim podziale Groudon ma dwa odcinki główne, od których wychodzą kończyny górne i dolne, a między nimi odcinki łączące. Głowa łączy się z pierwszym odcinkiem łączącym, ten natomiast z pierwszym głównym - od którego wychodzą ręce - następnie jest drugi odcinek łączący, a poniżej drugi odcinek główny - od którego wychodzą nogi - który prowadzi do trzeciego odcinka łączącego, a ten jest połączony z ogonem. Cechą wyróżniającą odcinki główne jest fakt, że po bokach ciała Pokémona są one złożone z dwóch płyt, jak gdyby "części górnej i dolnej", jednakże podobną cechę wykazuje w pewnej części pierwszy (głowa-szyja-pierwszy główny) i trzeci (drugi główny-odc.lędźwiowy-ogon) odcinek łączący, co umożliwia dokonanie innego podziału. Płyty pancerza są w stanie się rozsuwać między czarnymi szczelinami, które mają skłonności do świecenia na niebiesko. Można więc przypuszczać, że między płytami pancerza znajduje się substancja przypominająca skórę. Na styku linii dzielących segmenty zazwyczaj są kolce, prostopadle to płaszczyzny bocznej Groudona. Wszystkich kolców, łącznie z tymi w odcinkach szyjnym i ogonowym, jest osiem par. Na schemacie wykorzystano powiększone sprite Groudona z gry Pokémon Ranger. Dla porównania dołączono dwa sprite oryginalnej wielkości. Łapy, podobnie jak u Kyogre, są pokryte świetlistymi szczelinami, o nieco innym wzorze niż u wodnego rywala4. Łapy są duże i ciężkie, mimo to podnoszenie ich nie sprawia Groudonowi problemu, co świadczy o jego wielkiej sile. Co więcej, jest on nawet w stanie zadawać szybkie ciosy pazurami (posiada atak Slash).

Budowa łap głównie składa się na dwie części: okrągłej, która działając jak bark lub przedramię łączy dłoń z tułowiem. Podobnie jak reszta ciała, dłonie są podzielone na dwa, opancerzoną górną i miękką dolną. Górna ma wzory wraz z płytą pancerza o okrągłym kształcie. Dolna natomiast ma cztery pazury, z czego czwarty niejednokrotnie był ukazywany jako przeciwstawny; pełniący funkcję kciuka. Dolne łapy są nietypowo usytuowane względem tułowia. Nie wychodzą od ciała jak w większości przypadków, dołem (miednicą), lecz bokiem, a do tego są ustawione równolegle do niego. W związku z tym powstaje złudzenie, że stopy są "punktowo" przymocowane do korpusu, a zasada poruszania nogami przy takiej ich budowie pozostaje zagadką - prawdopodobnie Pokémon porusza się przemieszczając do przodu biodro, a nie kończynę. Pokémon tak ciężki, o tak fatalnym rozmieszczeniu masy ciała, o niesprzyjającym nachyleniu ciała, wymaga odpowiedniej przeciwwagi. Właśnie z tego powodu ogon Groudona jest tak długi i płaski. Wychodzą z niego trzy kolce, więc możliwe, że we wnętrzu ogona jest jakaś cięższa struktura na zasadzie kośćca. Ostatni fragment ciała Groudona w przeciwieństwie do reszty nie jest podzielony na część górną i dolną; jest rozczworzony, w całości opancerzony i wykrzywiony na końcu nieznacznie do góry.

Zachowanie

Znany ze swojej masy, upodobania wyższej temperatury i suchych jaskiń, jego zdolność zwana Drought sprawia, że zanikają chmury, podwyższa się temperatura otoczenia i nasłonecznienie terenu, w którym przebywa.

Pokémony z możliwością zmiany form
Legendarne Pokémony