FANDOM

387MS Turtwig
Pokémon
Torterra 389MS
#388
Generacja IV
Grotle
ハヤシガメ Hayashigame
388MS
Grotle

Pokémon Krzew
Typy
Trawa
Zdolności
Overgrow Shell Armor
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworyRośliny
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
97,0 kg 1,1 m
Statystyki
HP
75
Atak
89
Obrona
85
Sp. Atak
55
Sp. Obrona
65
Szybkość
36
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 Plik:F388.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Grotle
Grotle (jap. ハヤシガメ Hayashigame) - Pokémon typu Trawa wprowadzony w generacji IV. Ewoluuje z Turtwiga na poziomie 18 i przekształca się w Torterrę na poziomie 32.

Biologia

Fizjologia

Przez ewolucję kształt tego Pokémona się zmienił. Skorupa weszła na głowę, a ogon i cały tył też zrobiły się żółte. Kiełek Turtwiga wyrósł na dwa krzewy, na których rosną żołędzie gdy jest gotowy do ewolucji, które są umieszczone po bokach skorupy. Są trzy długie, brązowe grzbiety na górze skorupy Grotle'a. Dolna szczęka Grotle'a jest w barwy żółtej i trójkątne rozszerza na policzkach. Nogi Grotle'a są koloru żółtego, z trzema pazurami.

Specjalne umiejętności

Grotle ma zdolność znaczenia czystej wody do studni.

Zachowanie

Grotle czasami zaczynają chodzić wokół brudu i błota. To pozwala na wniknąć w minerały i sprawić, aby powłoka stała się jeszcze twardsza. Grotle może również przeprowadzać wydawanie owoców i to jest znak, że Grotle może ewoluować. Żołędzie te rosną na jego dwóch krzaczkach.

Środowisko naturalne

Grotle żyją w wilgotnych lasach, w pobliżu źródeł słodkiej wody.

Dieta

Podobnie jak Turtwig, Grotle odżywia się w procesie fotosyntezy. Może również jeść jagody jak zwykły Pokémon.

W anime

Ważniejsze występy

Grotle Asha

W odcinku Niespodziewana pomoc! Turtwig Asha ewoluuje w Grotle'a. Potem, w odcinku Latająca wieża Sunyshore! ewoluuje w Torterrę.

Drugoplanowe role

Grotle pojawił się w filmie Zoroark: Mistrz Iluzji.

Pokédex

DP100

"Grotle, Pokémon Krzak, wyższa forma Turtwiga. Grotle żyje w wilgotnych lasach. Często wystawia na słońce drzewo, które rośnie na jego skorupie."