FANDOM

Grotle to Pokémon o typie Trawiastego, wprowadzony w generacji IV.

Charakterystyka

Przez ewolucję kształt tego Pokémona się zmienił. Skorupa weszła na głowę, a ogon i cały tył też zrobiły się żółte. Kiełek Turtwiga wyrósł na dwa krzewy, na których rosną żołędzie gdy jest gotowy do ewolucji, które są umieszczone po bokach skorupy. Są trzy długie, brązowe grzbiety na górze skorupy Grotle'a. Dolna szczęka Grotle'a jest w barwy żółtej i trójkątne rozszerza na policzkach. Nogi Grotle'a są koloru żółtego, z trzema pazurami.

Grotle ma zdolność znaczenia czystej wody do studni.

Grotle czasami zaczynają chodzić wokół brudu i błota. To pozwala na wniknącia w minerały i sprawić, aby powłoka stała się jeszcze twardsza.

Grotle może również przeprowadzać wydawanie owoców i to jest znak, że Grotle może ewoluować. Żołędzie te rosną na jego dwóch krzaczkach.

Grotle żyją w wilgotnych lasach, w pobliżu źródeł słodkiej wody.

Podobnie jak Turtwig, Grotle odżywia się w procesie fotosyntezy. Może również jeść jagody jak zwykły Pokémon.

Formy

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez poprzednie formy ewolucyjne

W anime

Pokedex: DP100 Grotle, Pokémon Krzak, wyższa forma Turtwiga. Grotle żyje w wilgotnych lasach. Często wystawia na słońce drzewo, które rośnie na jego skorupie.

Ważniejsze występy

Grotle Asha

W odcinku Niespodziewana pomoc! Turtwig Asha ewoluuje w Grotle'a. Potem, w odcinku Latająca wieża Sunyshore! ewoluuje w Torterrę.

Drugoplanowe role

Grotle pojawił się w filmie Zoroark: Mistrz Iluzji.

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Grotle (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

Zobacz też

Szablon:Navbox/Pokemony z generacji IV

Przypisy