FANDOM

Grings Kodai jest antagonistą w filmie Zoroark: Mistrz Iluzji.

Historia

Charakter

Kodai defeated

Duma Kodaia prowadzi go do jego upadku

Kodai jest znany jako bezwzględnie ambitny człowiek, który jest powszechnie uznawany za swój sukces biznesowy, nawet posiadający czasopismo opublikowane po jego wyczynach. Do czasu swego debiutu w filmie, Kodai jest prezydentem potężnej korporacji noszącej jego imię, Kodai Network, z sekretarką o imieniu Rowena i ochroniarzem o imieniu Goone. Jednak jego sukces wynika z tajemniczej siły; czasami będzie boleśnie halucynować i otrzymywać wizję przyszłości.

Kodai uzyskał swoje moce dwadzieścia lat temu, powodując katastrofę, która nawiedziła Miasto Crown. Idąc śladem pradawnych zapisków i legend odkrył w mieście Celebi i dotknął Fali Czasu, stworzoną z jego mocy podróżowania w czasie, dzięki czemu pochłonął energię Fali i zdobył zdolność do widzenia przyszłości. Jednak pochłanianie tajemniczej energii wewnątrz Fali Czasu spowodowało jej upadek, co z kolei spowodowało olbrzymią eksplozję "negatywnego czasu", który zabił całą faunę w Mieście Crown i jego okolicach. Musiało minąć niemal dwadzieścia lat, żeby miasto i jego mieszkańcy mogli w pełni pozbierać się po katastrofie.

Kodai jest mistrzem manipulacji, wykorzystując swoją nadprzyrodzoną zdolność widzenia przyszłości, aby stworzyć złożone plany, żeby zabezpieczyć i zwiększyć swoją ogromną fortunę. Podczas gdy przedstawia siebie jako życzliwą osobę, która spogląda na dobro Miasta Crown, jest on właściwie jedną z niewielu postaci w anime, która jest przedstawiana jako czyste zło bez cech odkupieńczych, jest bezdusznym i egoistycznym socjopatą o wyrazistym sadystycznym charakterze. Nie okazuje współczucia i dba tylko o siebie, nie dbając oto, kogo lub co musi zniszczyć, aby uzyskać to, czego pragnie.

Pokazał też, że nie jest w stanie odczuwać żadnych wyrzutów sumienia z powodu swojego agresywnego i niszczącego zachowania. Jednak jego dwie największe słabości to jego nadmierna zależność od wizji, którą wykorzystywał do zdobycia ogromnego bogactwa i władzy, i lęk przed utratą tej zdolności, która, jak wierzył, stopniowo doprowadziłaby do utraty wszystkiego, co zyskał. Dodatkowo jest niezwykle dumnym człowiekiem, co ostatecznie prowadzi do jego zguby.

Pokémony

Przy sobie

Misdreavus → Mismagius
F13 Kodai Misdreavus

F13 Kodai Mismagius
Jednym z Pokémonów Kodaia jest Mismagius, w którego posiadanie wszedł, gdy ten był jeszcze Misdreavusem. Lata temu, kiedy Kodai pierwszy raz odkrył Falę Czasu, Misdreavus towarzyszył mu w tym. Po ewolucji nadal wiernie służył Kodaiowi i pomógł mu - przy użyciu swoich psychicznych ataków - zatrzymać Asha. Później został pokonany przez Elektroakcję Pikachu.

Mismagius zna takie ruchy jak Psychiczny Cios i Psychofala.

Debiut Zoroark: Mistrz iluzji
Shuppet
F13 Kodai Shuppet
Shuppet jest kolejnym Pokémonem Kodaia, który ściśle towarzyszył mu podczas poszukiwania Fali Czasu. Lata temu mężczyzna używał go do znalezienia Fali Czasu Celebiego i przypadkowo uzyskał swoje moce, kiedy próbował wydobyć z niej trochę energii. Shuppet okazał się bardzo lojalny i posłuszny swojemu trenerowi. Jest również bezwzględny, ponieważ zaatakował Zoruę od tyłu, gdy ten próbował wrócić do Zoroark. Ostatecznie został pokonany przez Ciemny Puls Zoroark.

Shuppet zna takie ruchy jak Jasnowidzenie, Kula Cienia, Psychiczny Cios i Piorun.

Debiut Zoroark: Mistrz iluzji

Kontrolowane

Suicune, Raikou i Entei (projekcje)
F13 Legendary Beasts hologram
Kiedy zbliżał się turniej, Kodai twierdził, że będzie używał trzech legendarnych bestii jako swojego zespołu. Jednak był to po prostu chwyt, ponieważ były to hologramy, które - jak stwierdził Kodai - uciekły z powodu Zoroark.

Kodai używał również hologramów do testowania umiejętności Iluzji Zoroark.

Debiut Zoroark: Mistrz iluzji
Zorua (projekcja)
F13 Kodai Zorua
Kiedy Zoroark wykonała zadanie zaatakowania miasta Crown w celu wymuszenia ewakuacji cywilów, Kodai postanowił ją odzyskać. W tym celu stworzył projekcję Zoruy w charakterze przynęty, aby zwabić Zoroark w pułapkę.
Debiut Zoroark: Mistrz iluzji

Pożyczone

Ninjask (wiele)
F13 Goone Ninjask
Te Ninjaski należą do ochroniarza Kodaia, Goone'a, lecz podczas filmu on sam mógł też nimi dowodzić.

Jedyny znany ruch Ninjasków to Kula Cienia.

Debiut Zoroark: Mistrz iluzji

Uciekły

Zorua
F13 Zorua
Kodai porwał Zoruę wraz z jego matką Zoroark z ich ojczystego domu. Później Kodai użył go jako zakładnika w celu zmuszenia Zoroark do słuchania rozkazów i zaatakowania miasta Crown. Jednakże podczas transportowania Zorua zdołał uciec ze statku Kodaia. Nie miało to jednak dla Kodaia znaczenia, gdyż Zoroark nie wiedziała o ucieczce Zoruy, więc dalej sądziła, iż ten jest wciąż przez niego więziony.
Debiut Zoroark: Mistrz iluzji
Zoroark
F13 Zoroark
Plan Kodaia zakładał, że Zoroark miała wywołać ewakuację cywili z miasta Crown, co z kolei pozwoliłoby mu przeszukać miasto w poszukiwaniu Fali Czasu Celebiego. Kiedy pierwsza część zadania została ukończona, Zoroark została ponownie schwytana, lecz później uciekła, kiedy usłyszała wołanie Zoruy o pomoc.
Debiut Zoroark: Mistrz iluzji

Technologia

Ogromne bogactwo Kodaia pozwoliło na dostęp do dużej ilości zaawansowanych technologicznie urządzeń, które wykorzystuje w swoich misjach. Wśród nich znajdują się:

  • Generator iluzji: mała kula, która może tworzyć fizyczną manifestację Pokémona.
  • Negator iluzji: bransoleta, która po uruchomieniu ujawnia złudzenia.
  • Pojazd ziemnowodny: samochód zdolny do jazdy po wodzie i lądzie. Jest wyposażony w generator iluzji, a także w zdalnie sterowane spodki, które mogą generować elektryczne żelazne skrzynie.
  • Robotyczne ramię: pierwotnie było to urządzenie znajdujące się w plecaku, z dużym ramieniem, które później zyskało pazur na końcu. Mogło być ukryte wewnątrz rękawa Kodaia. Jest stosowane do absorpcji energii Fali Czasu, a także do atakowania. Jest w stanie osiągnąć wysoki poziom napięcia, który może fatalnie zranić potężną Zoroark, co czyni tę broń potencjalnie zabójczą w przypadku mniejszych lub słabszych istot.
  • Sterowiec: masywna łódź latająca, która służy jako baza operacyjna Kodaia.
  • Kamera w długopisie: naprowadzająca kamera latająca ukryta w długopisie, która może być używana do szpiegowania. Jej słabością jest głośny szum podczas lotu.
  • Hoverboard: służy do szybkiego poruszania się na duże odległości i znajdowania Fali Czasu. Jest wyposażony w mapy radarowe miasta Crown i reflektory.
  • Zdalne kamery: kilka jednostek kamer wykorzystywanych do prowadzenia nadzoru w wielu dziedzinach.
  • Oprogramowanie do edycji wideo: niezwykle potężny program do edycji wideo.

Aktorzy głosowi

Japonia: 陣内孝則 Takanori Jinnai
Stany Zjednoczone: Sean Schemmel
Polska: Jakub Szydłowski