FANDOM

Greninja Asha to pierwszy Pokémon złapany przez Asha Ketchuma podczas jego podróży po regionie Kalos, ogólnie czterdziesty drugi.

Historia

Jako Pokémon w laboratorium profesora Sycamore'a

Ash Froakie Egg

Jajko Froakie'go

Wczesne życie Greninjy było po raz pierwszy zobaczone w retrospekcji w Pochmurny los, świetlana przyszłość!. Jako Froakie, wykluł się z jajka i żył swoim życiem u boku innych Froakie w stawie. Podczas gdy inne Froakie spędzały swój czas grając i tańcząc, ten spędzał większość jego czasu z dala od innych, trenując samotnie. Z tego powodu, był uważany jako zakłócający spokój w grupie i został zaatakowany. Siostra Joy uzdrowiła Froakiego i oddała go Profesorowi Sycamore, żeby został oddany komuś innemu jako Starter Pokémon, którego Trenerzy Pokemon mogli wybrać. Wtedy nauczył się, że może stać się silniejszy z Trenerem, któremu ufa i stał się bardzo selektywny, jeśli chodzi o jego Trenera. Z tego powodu, Froakie przeszedł przez kilku Trenerów, ale wracał pozostawiając ich lub będąc zwróconym za bycie nieposłusznym.

Froakie pierwszy raz zobaczył Asha, kiedy ten spadł z Wieży Pryzmatu. Kolejnie obserwował walkę Zespołu R z Ashem i Clemontem. Potem pomógł w walce z Zespołem R, ponieważ Ash i Clemont nie dawali rady. Użył swoich pęcherzyków do zneutralizowania ataku Wobbufetta Jessie, a potem Wodnego Pulsu, pokonując Trio. Ash następnie postanowił wziąć go do laboratorium Profesora Sycamore, gdzie był leczony i przywrócony do pełni zdrowia.

Później, Zespół R próbował użyć Mega Pierścienia na Garchompie w środku kabiny w laboratorium prof. Sycamore, co się udało, powodując szał u pokemona i awarię w laboratorium. Ash, wraz ze swoim Pikachu i nowo zaprzyjaźnionym Froakie, udał się do ratowania Garchompa. W celu zatrzymania Garchompa, przed zniszczeniem Prism Tower, Froakie użył swoich białych pecherzyków z jego pelerynki by obezładnić Garchompa, a Pikachu zniszczył urządzenie za pomocą Stalowego Ogona.

Opuszczając laboratorium Prof. Sycamore, Froakie rzucił kawałek pęcherzyków w twarz Asha, żeby zwrócić jego uwagę. Ten położył pokeball przed nim, zapraszając go do swojej drużyny. Froakie radośnie wciśnął przycisk na Pokeballu i został złapany.

Z Ashem

Ash Froakie

Jako Froakie

Ash Greninja Sawyer Sceptile

Rywalizując ze Sceptilem Sawyera

W odcinku A Fashionable Battle! Ash użył Haluchy i Frogadiera w podwójnej walce przeciwko Treecko i Bagonowi Sawyera. Po tym jak Hawlucha i Bagon walczyli, Treecko użył Leech Seeda na Hawluchy, którego udało mu się uniknąć. Potem Bagon próbował udeżyć Hawluche Ognistym Kłem,ale został zatrzymany przez Wodny Puls Frogadiera. Potem Frogadier uniknął Bullet Seed Treecko dzięki swojej szybkości. Po ponownym ataku Frogadier zniknął tuż przed udeżeniem. Frogadier wyskoczył w powietrze, a Treecko próbował go zatrzymać, jednak Frogadier przebił się przez Bullet Seeda używając cięcia i pokonał Treeecko. Ash i Sawyer chcieli wrócić do walki, po tym jak została wstrzymana przez pokaz Valerie.

W Rivals: Today and Tomorrow! Ash użył Frogadiera jako swojego trzeciego Pokemona do walki 3 na 3 z Sawyerem. Jego przeciwnikiem był Treecko. Na początku Frogadier udeżył Treecko super-efektywnym Aerial Ace zaskokując Sawyera. Następnie Treecko zaatakował Frogadiera Bullet Seedem. Podczas, gdy Treecko zbliżał się ciągle używając Bullet Seeda, Frogadier starał się robić uniki. Wtedy Treecko użył Agility, by zwiększyć swoją szybkość, jednak Frogadier był w stanie zatrzymać go używając Water Pulse. To zdenerwowało Treecko, dlatego ewoluował w Grovyle ucząc się Leaf Blade. Frogadier postanowił użyć Double Team, ale Grovyle skutecznie znuszczył jego klony Leaf Bladem. Wtedy Frogadier użył Aerial Ace strojąc za Grovulem. Po uniknięciu kilku Leaf Balde, Frogadier użył Cuta, a Grovyle Leaf Blade, co odepchnęło ich obu. Wtedy Grovyle wyskoczył w powietrze i użył Bullet Seed, ale atak został zablokowany Water Pulsem. To wytworzyło dym, co pozwoliło Frogadierowi wyskoczyć w powietrze i użyć Water Pulsea pokonując Grovylea. Po tej walce Frogadier i Grovyle stali się rywalami. Tajemnica formy Greninjy (Battle Bond) polega na synchronizacji pomiędzy pokemonem (greninją) a trenerem (Ashem). Pierwszym, którym studiował to zjawisko był Clemont. Miał ku temu warunki jako towarzysz podróży Asha. Odkrył, że ma to związek z pulsem obydwóch "panów". Stworzył w tym celu MiniClembota.

Clembot Mini

MiniClembot

Ash and Frogadier

Ruchy

Nazwa ataku Po raz pierwszy użyty
Ash Greninja Water Shuriken
Używając Wodnego Shurikena
Wodny Puls Przygoda i marzenia rodzą się w Kalos!
Bąbelki Bitwa na powietrzne umiejętności!
Grom Apetyt na bitwę!
Podwójny Zespół Mądrość wojownika ninja!
Cięcie Budowanie leśnych przyjaźni!
Powietrzny As Wyzwanie Ninja!
Wodny Shuriken A Festival of Decisions!

Ruchy improwizowane

  • Frubble (jap.: ケロムース Keromousse) - fizyczna charakterystyka Froakie. Wykorzystuje swoją pelerynkę, wyciągając garści pęcherzyków i rzucając je na swoich przeciwników podobnie jak rzeczywistym atakiem. Służy zazwyczaj do opanowania przeciwnika pozwalając Froakie atakować, gdy jest rozproszony. Jednakże, można także stosować ich jako rodzaj kleju. Froakie może również użyć Frubble'i do stworzenia własnej kopii.Szablon:Imagen pop-up / Szablon:Imagen pop-up
  • Rock Tomb Climb (Jap.: がんせきふうじふうじ Rock Trap Trap) — Froakie użył tej kombinacji na Onixie, ktora pozwoliła mu go pokonać. Froakie skakał po kamieniach ktore Onix wysyłał na niego . Szablon:Imagen pop-up
  • Super Flying Cut (Jap.: スーパーフライングいあいきり Super Flying Cut) — Kiedy Froakie i Hawlucha nie dogadywali się Ash wymyślił że razem mogliby stworzył potężną kombinacje. Froakie wlazł na grzbiet Hawluchi, później Hawlucha odlatuje. Froakie mógł wtedy zaatakować wroga Cięciem a wtedy Hawlucha atakuje swoim atakiem tego samego przeciwnika pokonując go. Szablon:Imagen pop-up / Szablon:Imagen pop-up
  • Water Fuma ShurikenSzablon:Imagen pop-up
  • Ice Skates — Kiedy Cute Asho-Greninjy został zamrożony Ash kazał jeżdzić na zamrożonym Cute jak na łyżwach.Szablon:Imagen pop-up

Dubbing

Froakie

Japonia: うえだゆうじ Yūji Ueda
Stany Zjednoczone: Billy Bob Thompson
Polska: Billy Bob Thompson

Frogadier

Japonia: うえだゆうじ Yūji Ueda
Stany Zjednoczone: Billy Bob Thompson
Polska: Billy Bob Thompson

Greninja

Japonia: うえだゆうじ Yūji Ueda
Stany Zjednoczone: Billy Bob Thompson
Polska: Billy Bob Thompson

Galeria

Ciekawostki

  • Froakie jest pierwszym Pokémonem starterem złapanym przez Asha jako pierwszego w regionie.
    • Greninja (oprócz Heracrossa) jest także pierwszym Pokémonem, który nie ma typów normal/lot złapanym przez Asha jako pierwszego w regionie i jedynym, który nie jest w stanie latać.
  • Greninja jest pierwszym Pokémonem Asha, który miał przed nim więcej niż jednego trenera.
  • W odcinku Chaos w przedszkolu! Ash sugerował, że Greninja jest mężczyzną, mówiąc o nim "on".
  • Greninja jest pierwszym wodnym Pokémonem starterem, jaki kiedykolwiek wyewoluował pod kontrolą Asha.
    • Greninja jest także pierwszym w pełni rozwiniętym wodnym starterem Pokémon, którego właścicielem jest główny bohater.
    • Jako Froakie, Greninja był także pierwszym typem wodnym Asha, który ewoluował od czasu Runda pierwsza rozpoczęta, 776 odcinków wcześniej, kiedy Krabby przekształcił się w Kinglera.
    • Greninja to także pierwszy wodny Pokémon Asha, który ewoluował dwukrotnie.
  • Greninja jest pierwszym z Pokémonem starterem Asha, którego jajo zostało pokazane.
  • Greninja z Frogadiera w Festiwal Decyzji! ewoluował w podobnej sytuacji, w której Frogadier ewoluował z Froakiego w Wyzwanie Ninja!, z Pikachu Asha i Greninją Sanpei zranionych przez wrogów.
    • Odcinek, w którym Frogadier ewoluuje w Greninję został wyemitowany w Japonii prawie dokładnie rok po odcinku, w którym Froakie ewoluował w Frogadiera (364 dni później, jeden dzień przed rokiem).
  • Greninja to pierwszy Pokémon starter Asha, którego wypuścił.

Zobacz też