FANDOM

043MS Oddish
Pokémon
Vileplume 045MS
#44
Generacja I
Gloom
クサイハナ

Kusaihana

Plik:44MS.png
Gloom

Pokémon Chwast
Typy
TrawaTrujący
Zdolności
Smród Chlorofil

Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Grass
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
8.6 kg 0.8 m
Statystyki
HP
0
Atak
0
Obrona
0
Sp. Atak*
0
Sp. Obrona
2
Szybkość
0
Styl Ciała Odcisk łapy
Plik:F44.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Gloom
Gloom (jap. クサイハナ Kusaihana) to pokemon o typach : Trawa i Trujący z I generacji. Jest ewolucją Oddisha, a ewoluuje przy kontakcie z Liściastym Kamieniem w Vileplume'a lub w Belossoma przy użyciu Słonecznego Kamienia. Zamieszkuje trawiaste równiny.

Opis

Wygląd

Gloom jest niebieską rośliną o dwóch nogach i rękach. Na głowie ma czerwonobrązowy kwiat z białymi plamkami, z którego wychodzą długie, zaokrąglone jasno-czerwone liście. Samica ma tą samą budowę, z tą różnicą, że na każdym płacie kwiatu ma tylko jedną, ale większą, białą plamkę. Gloom ma szerokie, zamknięte oczy, a także cienkie fioletowe wargi.

Zachowanie

Z ust Glooma wydziela się nektar, który wyglądem i konsystencją przypomina zwykłą ślinę, która może być stosowana w ogrodnictwie jako naturalny nawóz. Zarówno ten nektar, jak i kwiat na jego głowie, wydzielają brzydki zapach, który powoduje omdlenia u ludzi. Może go rozpylić na odległość nawet jednej mili. Nieznaczna część osób uzna tą woń za miłą. Jednak ten zapach jest jednym ze składników produkcji perfum. Zapach może zmienić się w zależności od danej sytuacji. Jeśli nie czuje się bezpiecznie, pogarsza się.

Występy

W Anime

Zadebiutował w 26. odcinku "Pokemony w krainie zapachów" pierwszej serii Pokémon: Indigo League. Erika, liderka sali w Celadon City, miała Glooma, którego zapach wykorzystywała do produkcji perfum. Spotkała go pierwszy raz, kiedy ocalił ją przed dzikim Grimerem, gdy była małą dziewczynką. Podczas pobytu Asha i przyjaciół w Celadon City, Zespół R zaatakował salę, która stanęła w ogniu. W środku został Gloom, którego uratował Ash.

W odcinku 68, "Problem ewolucji" Florinda miała Glooma, który nie mógł ewoluować w Vileplume'a. Zdecydowała, że jednak nie potrzebna mu ewolucja, gdy zobaczyła jego potężny Słoneczny Promień. Pojawia sie ponownie w odcinku 227. "Ambasador Bulbasaur".

Gulzar również używał Glooma w odcinku 109. "Wszyscy są głodni" w pokemonowej bitwie na jedzenie.

Gloomy pojawiały się też w innych odcinkach.

W Mandze

The Electric Tale of Pikachu

Florinda była pokazana, jako że ma kilka Gloomów, których używała do zrobienia ziół leczniczych.

Pokémon Adventures

Najwięcej występów Gloom zaliczył w posiadaniu Eriki i jej zespołu. Debiutuje w Paras Sight.

Gloom pojawia się w The Last Battle XIII jako jeden z Pokemonów wysłanych, żeby pomóc w Lesie Ilex.

W Softening Up Kakuna Gloom był używany przez trenera który wyzwał do walki Battle Factory.

W Out-Odding Oddish Gloom pojawił się w Pokéathlonie.

Pokémon Pocket Monsters

Erika miała Oddisha który ewoluował w Glooma, a następnie w Vileplume'a.

Pokémon: Indigo League