FANDOM

Gliscor Asha
サトシのグライオン Satoshi no Guraion
Ash Gliscor.png
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Nieznana
Trenerzy Ash
Miejsce złapania W pobliżu trasy 215
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut Niesieni wiatrem zmian
Złapany w Niesieni wiatrem zmian
Ewoluuje w Pokonać swój strach
207MS.png 472MS.png
Ten Pokémon spędził 21 odcinków jako Gligar.

Gliscor był czwartym Pokémonem złapanym przez Asha Ketchuma w regionie Sinnoh.

Historia

Ash złapał Gliscora jako Gligara w odcinku Niesieni wiatrem zmian. On, wraz z wieloma innymi Gligarami i Gliscorem, został uwięziony w mieście przez gwałtowne wichury. Gliscor próbował przy użyciu sonaru wydostać się z miasta, ale sonar został zablokowany przez wysokie budynki i służył jedynie do przyciągnięcia większej liczby Gligarów.

Ash Gligar.png

Ash i Gligar

Grupa przetrwała w mieście przez zbieranie owoców z drzew i kradzież jedzenia od ludzi. Kiedy Ash i jego przyjaciele pomogli grupie wydostać się, Gligar zdecydował się na podróż z Ashem, pozwalając mu się złapać.

Charakterystyczny gest Gligara to język i mrugnięcie. Ma też tendencję do nieprawidłowego latania, lecz z czasem poprawia się. Często również płakał, kiedy został skarcony przez Asha. Jako Gligar, strasznie bał się wysokości.

Przekształcił się w Gliscora w odcinku Pokonać swój strach w celu ratowania Asha od upadku, dzięki Ostremu Kłowi, którego Ash otrzymał od Gary'ego. Wydaje się, że zachował cechy osobowości nawet po ewolucji: nadal płacze, gdy skarci go Ash, a także mruga i wystawia język.

Ash riding Gliscor.png

Ash lata z Gliscorem

Od ewolucji, Gliscor został wykorzystany w wielu bitwach. W odcinku Niespodziewana pomoc!, Gliscor był wykorzystywany w bitwie, gdzie Torterra ukazywał, jak Grotle mógł poradzić sobie ze zmniejszoną prędkością. W odcinku Strzeżcie się młodzi, Barry nadchodzi!, Gliscor walczył z Roserade Barry'ego i walka zakończyła się remisem. W odcinku Płochliwy przyjaciel, Gliscor nauczył się Ognistego Kła po uderzeniu Odłamków Lodu Piloswine'a, a Skrzeku nauczył się poza ekranem. W odcinku Damy sobie z nimi radę był używany w pierwszej bitwie w Sali, przeciwko Byronowi, pokonując jego Bastiodona i zdobywając dla Asha Odznakę. W odcinku Cel - Siódma Odznaka był wykorzystywany w walce przeciwko Candice, gdzie został łatwo pokonany przez jej Snover.

W odcinku Pokaż na co cię stać, Gliscor walczył z Torterrą Paula w pełnej bitwie Asha z Paulem. Chociaż był on w stanie spowodować dobre szkody, nie mógł uciec przed Giga Odpływem i w wyniku osłabienia zdrowia Torterry został przywrócony. Ash postanowił użyć Gliscora ponownie przeciwko Torterrze później, gdzie został pokonany po uderzeniu Roślinnej Furii.

W odcinku Opanować wiatr!, Gliscor walczył przeciwko Scizorowi McCanna i przegrał. Po treningu z Ashem wyzwał Scizora do rewanżu. Podczas bitwy, Gliscor nauczył się Giga Wstrząsu, ale ponownie przegrał. Ash następnie zostawił Gliscora z McCannem w celu dalszego szkolenia. Powrócił do partii Asha w odcinku Opanujmy właściwy ruch!, do walki przeciwko Paulowi w Konwaliowej Konferencji.

Ash and Gliscor.png

Ash i Gliscor

Trenował z Ashem przed walką z Paulem w odcinku Rozpracujmy przeciwnika!, gdzie okazało się, że poprawił się w swoim czasie z McCannem. Wykazano także, że do perfekcji nauczył się Giga Wstrząsu. W odcinku Prawdziwa rywalizacja! rywalizował z Ninjaskiem Paula i okazało się, że nauczył się Kamiennego Ostrza podczas treningu z McCannem. Niestety, nie wystarczył do pokonania Ninjaska i został odwołany, kiedy zaczął wykazywać oznaki zmęczenia. Ash wysłał go ponownie przeciwko Drapionowi Paula.

W następnym odcinku, Gliscor stoczył trudną walkę z Drapionem. Mimo że Drapion pokonał trzy Pokémony Asha, Gliscor był w stanie go pokonać. Następnie walczył przeciwko Electivire'owi Paula. Mimo że miał przewagę typu, Gliscor miał wiele szkód po walce z Ninjaskiem i Drapionem, więc szybko został pokonany.

Po Konwaliowej Konferencji Gliscor został wysłany do laboratorium profesora Oaka. Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i charakterystyka

Gliscor Asha nauczył się pokonać większość swych obaw, a zwłaszcza strach w obliczu innych Pokémonów. Pomimo swojej ewolucji, zatrzymał większość swojej osobowości. Wciąż płacze, gdy zostanie skarcony przez Asha lub gdy zostanie upokorzony przegraną. Gliscor jest jednym z najbardziej emocjonalnych Pokémonów Asha, ale jest lojalny wobec niego.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Nożyce Robak Śpiew dzwoneczków Jest
Ash Gliscor X-Scissor.png

Atak Piaskiem Ziemia Śpiew dzwoneczków Jest
Ash Gliscor Sand-Attack.png

Stalowe Skrzydło Stal Śpiew dzwoneczków Jest
Ash Gliscor Steel Wing.png

Skrzek Normal Płochliwy przyjaciel Jest
Ash Gliscor Screech-1-.png

Kieł Ognia Ogień Płochliwy przyjaciel Jest
Ash Gliscor Fire Fang.png

Giga Wstrząs Normal Opanować wiatr! Jest
Ash Gliscor Giga Impact.png

Kamienne Ostrze Kamień Prawdziwa rywalizacja! Jest
Ash Gliscor Stone Edge.png

Dubbing

Jako Gligar

Japonia: 小西克幸 Katsuyuki Konishi
Stany Zjednoczone: 小西克幸 Katsuyuki Konishi
Polska: 小西克幸 Katsuyuki Konishi

Jako Gliscor

Japonia: 小西克幸 Katsuyuki Konishi
Stany Zjednoczone: Marc Thompson
Polska: Marc Thompson

Ciekawostki

  • Jest jedynym stworkiem Asha, który ewoluował poprzez dotknięcie przedmiotu.
  • Gliscor zna 6 ataków różnego typu.

Podobne artykuły

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Gligar i Gliscor.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki