FANDOM

Gliscor Asha
サトシのグライオン Satoshi no Guraion
Ash Gliscor
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Nieznana
Trenerzy Ash
Miejsce złapania W pobliżu trasy 215
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut Niesieni wiatrem zmian
Złapany w Niesieni wiatrem zmian
Ewoluuje w Pokonać swój strach
207MS 472MS
Ten Pokémon spędził 21 odcinków jako Gligar.

Gliscor był czwartym Pokémonem złapanym przez Asha Ketchuma w regionie Sinnoh.

Historia

Ash złapał Gliscora jako Gligara w odcinku Niesieni wiatrem zmian. On, wraz z wieloma innymi Gligarami i Gliscorem, został uwięziony w mieście przez gwałtowne wichury. Gliscor próbował przy użyciu sonaru wydostać się z miasta, ale sonar został zablokowany przez wysokie budynki i służył jedynie do przyciągnięcia większej liczby Gligarów.

Ash Gligar

Ash i Gligar

Grupa przetrwała w mieście przez zbieranie owoców z drzew i kradzież jedzenia od ludzi. Kiedy Ash i jego przyjaciele pomogli grupie wydostać się, Gligar zdecydował się na podróż z Ashem, pozwalając mu się złapać.

Charakterystyczny gest Gligara to język i mrugnięcie. Ma też tendencję do nieprawidłowego latania, lecz z czasem poprawia się. Często również płakał, kiedy został skarcony przez Asha. Jako Gligar, strasznie bał się wysokości.

Przekształcił się w Gliscora w odcinku Pokonać swój strach w celu ratowania Asha od upadku, dzięki Ostremu Kłowi, którego Ash otrzymał od Gary'ego. Wydaje się, że zachował cechy osobowości nawet po ewolucji: nadal płacze, gdy skarci go Ash, a także mruga i wystawia język.

Ash riding Gliscor

Ash lata z Gliscorem

Od ewolucji, Gliscor został wykorzystany w wielu bitwach. W odcinku Niespodziewana pomoc!, Gliscor był wykorzystywany w bitwie, gdzie Torterra ukazywał, jak Grotle mógł poradzić sobie ze zmniejszoną prędkością. W odcinku Strzeżcie się młodzi, Barry nadchodzi!, Gliscor walczył z Roserade Barry'ego i walka zakończyła się remisem. W odcinku Płochliwy przyjaciel, Gliscor nauczył się Ognistego Kła po uderzeniu Odłamków Lodu Piloswine'a, a Skrzeku nauczył się poza ekranem. W odcinku Damy sobie z nimi radę był używany w pierwszej bitwie w Sali, przeciwko Byronowi, pokonując jego Bastiodona i zdobywając dla Asha Odznakę. W odcinku Cel - Siódma Odznaka był wykorzystywany w walce przeciwko Candice, gdzie został łatwo pokonany przez jej Snover.

W odcinku Pokaż na co cię stać, Gliscor walczył z Torterrą Paula w pełnej bitwie Asha z Paulem. Chociaż był on w stanie spowodować dobre szkody, nie mógł uciec przed Giga Odpływem i w wyniku osłabienia zdrowia Torterry został przywrócony. Ash postanowił użyć Gliscora ponownie przeciwko Torterrze później, gdzie został pokonany po uderzeniu Roślinnej Furii.

W odcinku Opanować wiatr!, Gliscor walczył przeciwko Scizorowi McCanna i przegrał. Po treningu z Ashem wyzwał Scizora do rewanżu. Podczas bitwy, Gliscor nauczył się Giga Wstrząsu, ale ponownie przegrał. Ash następnie zostawił Gliscora z McCannem w celu dalszego szkolenia. Powrócił do partii Asha w odcinku Opanujmy właściwy ruch!, do walki przeciwko Paulowi w Konwaliowej Konferencji.

Ash and Gliscor

Ash i Gliscor

Trenował z Ashem przed walką z Paulem w odcinku Rozpracujmy przeciwnika!, gdzie okazało się, że poprawił się w swoim czasie z McCannem. Wykazano także, że do perfekcji nauczył się Giga Wstrząsu. W odcinku Prawdziwa rywalizacja! rywalizował z Ninjaskiem Paula i okazało się, że nauczył się Kamiennego Ostrza podczas treningu z McCannem. Niestety, nie wystarczył do pokonania Ninjaska i został odwołany, kiedy zaczął wykazywać oznaki zmęczenia. Ash wysłał go ponownie przeciwko Drapionowi Paula.

W następnym odcinku, Gliscor stoczył trudną walkę z Drapionem. Mimo że Drapion pokonał trzy Pokémony Asha, Gliscor był w stanie go pokonać. Następnie walczył przeciwko Electivire'owi Paula. Mimo że miał przewagę typu, Gliscor miał wiele szkód po walce z Ninjaskiem i Drapionem, więc szybko został pokonany.

Po Konwaliowej Konferencji Gliscor został wysłany do laboratorium profesora Oaka. Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i charakterystyka

Gliscor Asha nauczył się pokonać większość swych obaw, a zwłaszcza strach w obliczu innych Pokémonów. Pomimo swojej ewolucji, zatrzymał większość swojej osobowości. Wciąż płacze, gdy zostanie skarcony przez Asha lub gdy zostanie upokorzony przegraną. Gliscor jest jednym z najbardziej emocjonalnych Pokémonów Asha, ale jest lojalny wobec niego.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Nożyce Robak Śpiew dzwoneczków Szablon:Imagen pop-up
Atak Piaskiem Ziemia Śpiew dzwoneczków Szablon:Imagen pop-up
Stalowe Skrzydło Stal Śpiew dzwoneczków Szablon:Imagen pop-up
Skrzek Normal Płochliwy przyjaciel Szablon:Imagen pop-up
Kieł Ognia Ogień Płochliwy przyjaciel Szablon:Imagen pop-up
Giga Wstrząs Normal Opanować wiatr! Szablon:Imagen pop-up
Kamienne Ostrze Kamień Prawdziwa rywalizacja! Szablon:Imagen pop-up

Dubbing

Jako Gligar

Japonia: 小西克幸 Katsuyuki Konishi
Stany Zjednoczone: 小西克幸 Katsuyuki Konishi
Polska: 小西克幸 Katsuyuki Konishi

Jako Gliscor

Japonia: 小西克幸 Katsuyuki Konishi
Stany Zjednoczone: Marc Thompson
Polska: Marc Thompson

Ciekawostki

  • Jest jedynym stworkiem Asha, który ewoluował poprzez dotknięcie przedmiotu.
  • Gliscor zna 6 ataków różnego typu.

Podobne artykuły

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Gligar i Gliscor.