FANDOM

Giratina to główna postać w filmie Giratina i Strażnik Nieba. Pojawia się również z całym triem stworzenia w filmie Arceus i Klejnot Życia.

Historia

W filmie Giratina i Strażnik Nieba Giratina jest jedynym Pokémonem, który żyje w Odwróconym Świecie. Jego siedlisko pochłonęło wszystkie zanieczyszczenia z bitwy między Dialgą i Palkią, która miała miejsce w filmie Wzejście Darkraia - zanieczyszczenie świata Giratiny rozwścieczyło go tak bardzo, że uznał Dialgę i Palkię za swoich wrogów. Kiedy Dialga pojawił się nad jeziorem w prawdziwym świecie, Giratina wciągnął go do Odwróconego Świata, mając nadzieję na zemstę. Jednak ten atak został udaremniony przez przestraszonego Shaymina, który został przypadkowo zaangażowany w ten konflikt i - przerażony - uderzył Nasienną Racą, otwierając portal z powrotem do prawdziwego świata. Tuż przed ucieczką przez ten portal, Dialga uwięził Giratinę w pętli czasowej, uniemożliwiając mu podróżowanie do rzeczywistego świata. Giratina chciał schwytać Shaymina i wykorzystać jego Nasienną Racę do stworzenia kolejnego portalu do realnego świata, tym samym niszcząc pętlę czasową Dialgi.

Później, po tym, jak Zero pomógł Giratinie odzyskać zdolność do podróżowania do prawdziwego świata, złapał legendarnego Pokémona, planując skopiować jego umiejętności i samemu rządzić Odwróconym Światem. Mężczyźnie udało się uzyskać moc Giratiny do poruszania się między wymiarami, a w wyniku jego działań Pokémon prawie umarł, ale ostatecznie został uratowany przez Aromaterapię Shaymina. Wdzięczny Shayminowi i Ashowi za uratowanie życia, Giratina połączył z nimi siły, by pokonać Zero i ocalić Odwrócony Świat. Następnie wrócił do swojego świata, prawdopodobnie ponownie szukając Dialgi.

W filmie Arceus i Klejnot Życia Dialga uratował Pikachu i Piplupa przed wyrwą przestrzenną, która pojawiła się w rzece. Giratina, wciąż wściekły na obrażenia zadane jego światu, natychmiast przybył do miasteczka Michina i zaatakował Dialgę. Sheena próbowała użyć swojej mocy, by dotrzeć do serca Giratiny, ale nie była w stanie tego zrobić z powodu jego wściekłości. Kiedy Ash próbował go uspokoić, Giratina rozpoznał go jako osobę, która pomogła uratować jego życie, dzięki czemu złagodniał. Sheena wykorzystała tę szansę, by dotknąć serca Giratiny i wyjaśnić całą sytuację, tym samym kończąc urazę Giratiny raz na zawsze. Nie będąc już złym na Dialgę ani Palkię, Giratina spokojnie powrócił do własnego wymiaru. Później Giratina połączył siły z Dialgą i Palkią, aby chronić wszystkich, gdy Arceus przybył, by zniszczyć Michinę. Chociaż trio zostało ostatecznie pokonane, Arceus wyleczył je po tym, jak Ash i jego przyjaciele zmienili bieg czasu na lepsze podczas pobytu w przeszłości. Po wszystkim Giratina powrócił do Odwróconego Świata.

Osobowość i cechy charakteru

F12 Giratina dimension transfer power

Giratina używa swojej mocy, aby otworzyć portal między wymiarami.

Jak widać w obu filmach, w których się pojawił, Giratina jest Pokémonem żywiącym urazę, co widać, kiedy chciał zemścić się na Dialdze i Palkii za uszkodzenie jego wymiaru. Zgodnie z jego wpisem w Pokédexie, Giratina jest agresywny i brutalny, gdyż pierwszy wszczął walkę z Dialgą, a później - w przypływie gniewu - zaatakował go. Mimo to jest łagodny wobec tych, którzy mu pomagają, a także bardzo opiekuńczy w stosunku do Odwróconego Świata, który jest jego domem.

Znane ruchy

Oryginalna forma

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Potęga Cienia Giratina i Strażnik Nieba
Ognik Giratina i Strażnik Nieba
Smoczy Pazur Giratina i Strażnik Nieba
Kula Aury Giratina i Strażnik Nieba

Alternatywna forma

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Ognik Giratina i Strażnik Nieba
Potęga Cienia Arceus i Klejnot Życia
Kula Aury Arceus i Klejnot Życia

Aktorzy głosowi

Japonia: nie wiadomo
Stany Zjednoczone: nie wiadomo
Polska: nie wiadomo

Zobacz też