FANDOM

486MS Regigigas
Pokémon
Cresselia 488MS
#487
Generacja IV
Giratina
ギラティナ

Giratina

487MS
Giratina

Pokémon Regeneracja
Typy
SmokDuch
Zdolności
Presja Lewitacja
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Nieklasyfikowane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
750.0 kg 4.5 m
Statystyki
Styl Ciała Odcisk łapy
Body02 Plik:F487.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Giratina

Giratina (jap. ギラティナ Girateina, niem. Giratina, fr. Giratina) – Pokémon typu Duch i Smok. Jedna z legend krainy Sinnoh.

Biologia

Wygląd

Giratina to wielki, szary smok pokryty żółtym pancerzem. Ma czarno-czerwone paski na szyi i czarne wokół nóg. Ma także duże, czarne skrzydła z czerwonymi pazurami.

Zachowanie

Mieszka w świecie alternatywnym, równoległym do naszego. Pokazuje się tylko czasami, na starożytnych cmentarzyskach. Dzięki swojej umiejętności Pressure (Presja), przeciwnik musi płacić za swój atak dwukrotnie.Giratina jest w stanie podróżować między wymiarami. Pokemon jest bardzo agresywny i będzie zawzięcie bronić swego terytorium. Mówi się, że pojawia się na cmentarzach, a żyje po odwrotnej stronie. Podobno stwór został wygnany za przemoc.

W grach

Jeżeli posiadamy National Dexa, udajmy się na Route 214, na której (po prawej stronie), powinno pojawić się dodatkowe przejście. Zaprowadzi nas ono na Spring Path, gdzie powinniśmy wyspinać się na wzniesienie z jaskinią na szczycie. Wewnątrz pieczary czeka nas niewielki labirynt, którego ciężko jest rozszyfrować od ręki. Miejsce to przypomina jaskinie, w których wybranie złych drzwi cofa nas do początku, jednak tak nie jest. W tym wypadku źle wybrane drzwi przeniosą nas do kolejnego pomieszczenia. Chodzenie na ślepo może okazać się bezskuteczne, dlatego warto rozglądnąć się za jakimiś znakami charakterystycznymi, które podpowiedzą nam które drzwi wybrać (np. niesymetrycznie rozłożone głazy przy przejściu). Jeżeli trzy razy pod rząd wybierzemy dobry wariant, powinniśmy w krótkim czasie stanąć naprzeciw Giratinie.

Atak

Ten potężny, Legendarny Pokémon jest naprawdę trudny do złapania. Jego atak Shadow Force nie tylko zadaje olbrzymią ilość obrażeń i jest w stanie ominąć nasze techniki obronne (Detect czy Protect), ale działa on także jak Fly albo Dig – na jedną turę nie jesteśmy w stanie zaatakować ani złapać Giratiny.

Entymologia

Nazwa Giratina prawdopodobnie pochodzi od Girasol, czyli Opal ognisty, kamień szlachetny idealnie oddający charakter tego Pokemona, oraz od Guillotine, czyli Gilotyna, co może mieć związek z morderczą mocą Giratiny.

Legendarne tria
Legendarne ptaki Legendarne bestie Legendarni tytani

144MS 145MS 146MS

243MS 244MS 245MS

377MS 378MS 379MS

Trio pogody Strażnicy jezior Trio Stworzenia

382MS 383MS 384MS

480MS 481MS 482MS

483MS 484MS 487MS

Siły Natury Trio Tao Trio Aury

641MS 642MS 645MS

643MS 644MS 646MS

716MS 717MS 718MS

Pokémony z możliwością zmiany form
Legendarne Pokémony