Fandom

Pokémon Wiki

Giovanni (anime)

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Giovanni jest przywódcą Zespołu R oraz byłym liderem sali w Wertanii. Obdarowywał Odznaką Ziemi trenerów, którzy go pokonali. Jako były lider stadionu, specjalizuje się w Pokémonach ziemnych, lecz jego celem jest zdobycie rzadkich Pokémonów każdego typu.

Historia

Podczas gdy Giovanni bardzo rzadko wciela się w rolę przeciwnika, jego agenci często mają go na myśli podczas misji ze względu na możliwości rządzenia, czy to poprzez promocję lub w inny sposób. To dało mu unikalną serię występów, głównie podczas sagi Hoenn, gdzie Meowth często rozmyślał, jak Pokémony ukradzione dla Giovanniego mogłyby mu pomóc, żeby wygrać promocję dla trio.

Jego pierwszy występ nastąpił w odcinku Bitwa na pokładzie Świętej Anny, gdzie rozmawiał z Jessie, Jamesem i Meowthem przez ekran telewizora. Jego twarz zawsze pozostawała w cieniu, zwykle tylko jego usta były widoczne. W odcinku Wyspa Pokémonów Gigantów okazuje się, że jest właścicielem parku rozrywki z gigantycznymi mechanicznymi Pokémonami, i nie był szczęśliwy słysząc, że zostały zniszczone.

Plik:Giovanni OS.png
Pojawił się ponownie w odcinku Walka o odznakę, gdzie jego głos został zmieniony w efekt vocoder, by zamaskować tożsamość. Później, Giovanni wychodzi z cienia, odsłaniając twarz w walce z Garym, którego pokonał za pomocą Mewtwo.

Następnie, Giovanni abdykował ze stanowiska Lidera Sali Wertanii, dając Odznakę Ziemi trio Zespołu R, które nieustannie podąża za Ashem. Dzięki połączeniu własnych niekompetencji i siły woli, Ash wygrał Odznakę Ziemi, a Sala Wertania została zniszczona pod koniec odcinka. Ze względu na to, a może i inne okoliczności, Giovanni na stałe zrezygnował ze stanowiska lidera, a Agatha z Elitarnej Czwórki Kanto przejęła tymczasowo rolę lidera, gdy Ash po raz kolejny wrócił do Wertanii po jego podróży w Hoenn.

Giovanni wydaje się nie dbać o jego Pokémony oprócz Persiana, ponieważ są one zamknięte w klatkach, jeśli nie są używane do walki w sali.

W odcinku Pojedynek w zagrodzie, budynek Giovanniego został wysadzony w powietrze przez Mewtwo. On i jego Persian przeżyli wybuch i gniewnie powiedział Jessie, Jamesowi i Meowthowi, by nadal wykonywali swoją pracę.

Domino and Giovanni.png

Giovanni, Domino i żółnierze Zespołu R

Giovanni pojawił się zaraz na początku pierwszego filmu, gdzie Dr Fuji sklonował Mewtwo dla niego. Po tym, jak Mewtwo zniszczył laboratorium, Giovanni powiedział Mewtwo, że widział go jako cennego partnera. Ostatecznie, Mewtwo konfrontuje Giovanniego i Giovanni przyznaje, że nie uważa Mewtwo za partnera, ale za sługę. To rozwściecza Mewtwo, który niszczy bazę Giovanniego i ucieka.

Giovanni jest głównym antagonistą w filmie Powrót Mewtwo, gdzie szukał Mewtwo, który przez ten czas mieszkał w pokoju ze sklonowanymi Pokémonami na Górze Quena. Po tym, jak Giovanni odkrył to, próbował odzyskać go grożąc, że użyje klonów w swoich eksperymentach. Użył dwóch maszyn, aby Mewtwo poddał się, ale Mewtwo wszedł do kuli. Gdy wciąż nie chciał służyć Giovanniemu, zagroził, że zniszczy jego ciało w pierwszej kolejności. Ash i inni byli w stanie zatrzymać maszynę. Pokémony przyjaciół Asha walczyły jako odwrócenie uwagi, tak aby Ash mógł uzdrowić Mewtwo. Kiedy Mewtwo został uzdrowiony, przeniósł się pod górę, aby chronić innych, a następnie wymazał wspomnienia Giovanniemu i innym żołnierzom Zespołu R (bez Jessie, Jamesa i Meowtha).

Od początku serii Najlepsze życzenia, Giovanni nabrał o wiele bardziej znaczącą i antagonistyczną rolę niż dotychczas. Jest teraz w stałym kontakcie z Jessie, Jamesem i Meowthem i przypisuje im różne misje po całym Unova. Obecnie jest często postrzegany z sekretarką, która pomaga mu wydawać rozkazy Jessie, Jamesowi i Meowthowi. Giovanni pojawił się w Unova w BW023 (niewyemitowany) i BW024 (niewyemitowany) po przybyciu do regionu w odcinku Inwazja Venipede'ów!.

Po długiej nieobecności, Giovanni pojawił się w odcinku Niepokój w żłobku! w swoim biurze. W Meloetta i Zatopiona Świątynia! był szefem operacji Zespołu R, która polegała na złapaniu Meloetty i użyciu jej, by przejąć kontrolę nad Tornadusem, Thundurusem i Landorusem, żeby podbić Unovę. Po raz pierwszy w historii walczył bezpośrednio przeciwko Ashowi, gdzie jego Persian pokonał Pikachu. Wtedy złapał Asha, Pikachu i Meloettę i zaprowadził ich do ruin w ramach przygotowań do kolejnego etapu misji, wykorzystując pieśń Meloetty do wezwania Szkła Ujawnienia w świątyni. Na początku odcinka Walka o przetrwanie Unovy! użył przedmiotu, by przywołać trio Kami i przekształcić ich w Theriańskie formy. Jednak w czasie bitwy tria, Meloetta została wyparta z mechanizmu kontrolującego trio, a Giovanni został opętany przez moc i oszalał, chcąc zniszczyć Unovę. Kontrolowane przez niego trio Kami zaczęło zamrażać region, ale dzięki Jessie, Jamesowi i Meowthowi udało się go uratować. Później był widziany w samolocie, gdy Zespół R wracał do Kanto po opuszczeniu Unovy.

Pokémony

Persian
Giovanni Persian.png

Osobny artykuł: Persian Giovanniego

Jest pupilem Giovanniego. Zawsze jest pokazywany obok Giovanniego lub na jego kolanach. Meowth jest o niego zazdrosny.

Golem
Giovanni Golem.png

Tak jak reszta Pokémonów Giovanniego, pojawił się w odcinku Walka o odznakę. Został od razu pokonany przez Nidokinga Gary'ego.

Kingler (×2)
Giovanni Kingler.png

Gdy Giovanni ma pewne kłopoty z Mewtwo, aby się z nimi uporać, zostawia on Kinglera i kilka innych Pokémonów pod opieką Jessie i jej przyjaciół. Jako Liderzy, zostają oni wyzwani na pojedynek przez Asha, który po drobnych problemach pokonuje Trio, zdobywając swoją Odznakę Ziemi. Po tej porażce Rocketowcy oddają Szefowi jego podopiecznych.

Wcześniej, został wybrany do walki z Nidokingiem Gary'ego, jednak Gary odwołał Nidokinga i wybrał Arcanine'a. Choć wydawało się, że Kingler ma przewagę, Arcanine pokonał go Ognistym Strzałem.

Machamp
Giovanni Machamp.png

Gdy Giovanni ma pewne kłopoty z Mewtwo, aby się z nimi uporać, zostawia on Machampa i kilka innych Pokémonów pod opieką Jessie i jej przyjaciół. Jako Liderzy, zostają oni wyzwani na pojedynek przez Asha, który po drobnych problemach pokonuje Trio za pomocą Squirlte'a, zdobywając swoją Odznakę Ziemi. Po tej porażce Rocketowcy oddają Szefowi jego podopiecznych.

Rhydon
Giovanni Rhydon.png

Gdy Giovanni ma pewne kłopoty z Mewtwo, aby się z nimi uporać, zostawia on Machampa i kilka innych Pokémonów pod opieką Jessie i jej przyjaciół. Jako Liderzy, zostają oni wyzwani na pojedynek przez Asha, który po drobnych problemach pokonuje Trio za pomocą Pidgeotto, zdobywając swoją Odznakę Ziemi. Po tej porażce Rocketowcy oddają Szefowi jego podopiecznych.

Cloyster
200px

Ten Pokémon pojawił się przez chwilę w piwnicy Sali Wertania.

Kontrolowane

Meloetta
200px

Osobny artykuł: Meloetta (anime)

Meloetta była kluczem operacji Zespołu R i została zaatakowana kilka razy przez trio zespołu, zanim w końcu udało się ją złapać Giovanniemu. Następnie użył jej, by otworzyć pieczęć w Zatopionej Świątyni, ujawniając Zwierciadło Prawdy.

Landorus
Landorus Therian anime.png

Giovanni przejął kontrolę nad Landorusem z pomocą Zwierciadła Prawdy.

Tornadus
Tornadus Therian anime.png

Giovanni przejął kontrolę nad Tornadusem z pomocą Zwierciadła Prawdy.

Thundurus
Thundurus Therian anime.png

Giovanni przejął kontrolę nad Thundurusem z pomocą Zwierciadła Prawdy.

Uciekli

Mewtwo
200px

Giovanni posiadał kontrolę nad Mewtwo stworzonego przez jego naukowców na jakiś czas, dopóki nie dowiedział się, że Giovanni go wykorzystywał, i uciekł.

Podczas kontroli Mewtwo, Giovanni wykorzystał zdecydowanie Psychiczny Cios do walki z trenerami wyzywającymi go na pojedynek. Pokonał wszystkich bez wysiłku.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki