FANDOM

Gible Asha to piąty Pokémon złapany przez Asha Ketchuma podczas jego podróży po regionie Sinnoh, ogólnie trzydziesty drugi.

Historia

Seria Diament i Perła

Jako dziki Pokémon

Ash po raz pierwszy spotkał Gible'a w odcinku Meteorowy zawrót głowy!. Wilma wyjaśniła, że Gible próbował nauczyć się Drakometeoru, ale z jakiegoś powodu nigdy mu to wychodziło i zamiast eksplozji na niebie, meteor zawsze upadał na ziemię. Ash chciał pomóc mu nauczyć się nowego ruchu i spełnić jego marzenia. Gible z powodzeniem użył tego ruchu przeciwko Zespołowi R, ale nie udało mu się powtórzyć tego sukcesu. Pod koniec odcinka Gible postanowił śledzić Asha.

Gible, z pomocą Asha, próbował opanować użycie tego ruchu. W większości przypadków ten atak zawodził i przypadkowo uderzał w Piplupa Dawn, co stało się powtarzającym się gagiem; raz nawet Drakometeor został użyty do znalezienia Piplupa, gdy ten zaginął, a przy innej okazji do odróżnienia go od innego Piplupa, którym okazał się być Ditto. Od czasu dołączenia Togekiss do drużyny Dawn, ta zaczęła bronić Piplupa przed Gible'em; chociaż było widać postępy w opanowaniu Drakometeoru, ruch wciąż zawodził, więc Togekiss z wdziękiem odbijała go z powrotem w stronę Gible'a i Asha. Ostatecznie Gible opanował Drakometeor w odcinku Opanujmy właściwy ruch!.

Z Ashem

EP626 Gible Ash head

Gible gryzie głowę Asha.

W odcinku Złapać Gible'a! Ash ponownie spotkał Gible'a. Barry postanowił go złapać, jednak Pokémon zdecydował się, by złapał go Ash, po tym jak zobaczył, co ten zrobił, by go chronić. Później Barry zażądał walki z Ashem i jego nowym Gible'em i był w stanie pokonać go swoim Empoleonem.

W odcinku Latająca wieża Sunyshore! Ash kazał Gible'owi użyć Kamiennego Gromu, by zniszczyć klatkę, w której został uwięziony wraz z Volknerem przez Zespół R. Potem Pokémon pomógł mu dostać się do złoczyńców, zjadając kawałek podłogi i tworząc przejście.

Ash użył Gible'a w odcinku Opanujmy właściwy ruch! jako swojego trzeciego Pokémona w walce z Conwayem w trzeciej rundzie Konwaliowej Konferencji. Jego przeciwnikiem był Shuckle, który walczył już z Noctowlem i Donphanem. Przeciwnik użył Żyroskopu wzmocnionego przez Sztuczkę, ale Gible złapał go w usta, gryząc i nie pozwalając mu odejść. W odpowiedzi Shuckle zaatakował Bombą Błotną w jego pysku, zadając mu obrażenia. Ash kazał Gible'owi go wypluć, ale potem zmienił zdanie, rozkazując mu użyć Drakometeoru. Pokémon zrobił to, dzięki czemu udało mu się pokonać Shuckle'a i wreszcie opanować ten ruch. Jego następnym przeciwnikiem był Lickilicky, który zaatakował go Lizaniem, uniemożliwiając mu użycie Pulsu Smoka. Kiedy Lickilicky użył Potężnego Bicza, zmuszając Gible'a do wynurzenia się z ziemi i zadając mu obrażenia, Ash postanowił wymienić go na innego Pokémona. Następnie Gible został wezwany do bitwy z Dusknoirem. Ze względu na efekt Pokoju Sztuczek jego przeciwnik zawsze atakował jako pierwszy. Gible użył Tunelu, ale Dusknoir wepchnął go w ziemię za pomocą Ciosu Cienia. Pokémon Asha kontynuował użycie Tunelu, lecz gdy wyłonił się, by zaatakować, Dusknoir uniknął jego ruchu i ponownie użył Ciosu Cienia. Jednakże Gible był w stanie go ugryźć, blokując atak, a następnie użył Drakometeoru, zadając mu poważne obrażenia. Wtedy uderzył Pulsem Smoka i - chociaż przeciwnik trafił go jako pierwszy Ciosem Cienia - zdołał pokonać Dusknoira, wygrywając całe starcie dla Asha i pozwalając mu awansować do kolejnej rundy.

W odcinku Półfinałowa przeszkoda! brał udział w walce Asha z Tobiasem w półfinale Konwaliowej Konferencji. Był trzecim Pokémonem wystawionym do bitwy przez swojego trenera, po Heracrossie i Torkoalu. Pomimo tego, że udało mu się uderzyć Darkraia Tobiasa za pomocą Kamiennego Gromu, Darkrai niemal natychmiast powrócił do zdrowia i zaatakował Lodowym Promieniem. Gible uniknął jego ataku i użył Drakometeoru. Darkraiowi także udało się zrobić unik, po czym znokautował Pokémona Asha Ciemnym Pulsem.

Ash zostawił Gible'a w laboratorium profesora Oaka, kiedy zdecydował się na podróż po Unovie.

Seria Czerń i Biel

Gible ponownie spotkał Asha pod koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy charakteru

EP641 Togekiss scolding Gible

Gible skarcony przez Togekiss Dawn.

Gible jest dość potężnym bojownikiem, ale poza bitwą wydaje się być dość niezdarnym i niepomnym Pokémonem. Bywa bardzo niszczycielski, co udowodnił, niszcząc cały park, rower Barry'ego i robota Zespołu R, używając jedynie swoich zębów. Jest także dość towarzyski, gdyż gryzie głowy ludzi, by okazywać wobec nich swoje uczucia, a także inteligentny, ponieważ wpadł na pomysł użycia swojego Drakometeoru do znalezienia Piplupa.

Piplup Dawn nie lubi go, ponieważ nieustannie jest uderzany przez jego nieudane Drakometeory. Mimo to Gible nie jest niemiły w stosunku do niego, nawet odmówił walki z nim po tym, gdy przypadkowo uderzył go kilka razy swoim wymagającym dopracowania atakiem. Po tym, jak został surowo zbesztany przez Togekiss Dawn, okazało się, że nie zamierzał go krzywdzić, a Piplup po prostu nie potrafił robić uników przed jego Drakometeorami.

Podobnie jak Torterra, gdy był Turtwigiem, Gible czerpie przyjemność z gryzienia głowy Asha i innych ludzi (początkowo, podobnie jak Turtwig, ranił ich, potem po prostu zatrzaskiwał się na ich głowach, nie wyrządzając im żadnej krzywdy). Później okazało się, że lubi gryźć również między innymi skały i pnie drzew, a także rzeczy, które podobnie wyglądają, co widać, gdy zaczął gryźć przypominającego kamień Shuckle'a Conwaya. Gible ma także zdolność pochłaniania prawie każdego rodzaju metalu, co widać, kiedy pożarł dwa gigantyczne roboty Zespołu R i połowę parku miejskiego. W odcinku Opanujmy właściwy ruch! Ash powiedział, że Gible potrafi pogryźć wszystko, łącznie z atakami przeciwników. Mimo że wydaje się dość odważny, nie jest zbyt bystry i sporo czasu zajmuje mu zrozumienie prostych żądań lub rozkazów.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Tunel Meteorowy zawrót głowy!
Drakometeor Meteorowy zawrót głowy!
Puls Smoka Meteorowy zawrót głowy!
Kamienny Grom Złapać Gible'a!

Aktorzy głosowi

Japonia: Daisuke Sakaguchi
Stany Zjednoczone: Tom Wayland
Polska: Tom Wayland

Ciekawostki

  • Gible jest pierwszym Pokémonem typu smoczego, który należy do głównego bohatera. Jest także pierwszym oficjalnie złapanym Pokémonem Asha, który może przekształcić się w pseudo-legendarnego Pokémona.
  • Gible jest jedynym Pokémonem Asha z Sinnoh, który nie był używany w walce w sali ani w walce z Paulem.

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Gible.