Fandom

Pokémon Wiki

Gible Asha

3050stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij
Gible Asha
サトシのフカマル Satoshi no Fukamaru
Ash Gible.png
Informacje
Płeć Samiec
Zdolność Nieznana
Trenerzy Ash
Miejsce złapania W Sinnoh
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut Meteorowy zawrót głowy!
Złapany w Złapać Gible'a!
443MS.png
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.

Gible był piątym Pokémonem złapanym przez Asha w Sinnoh.

Historia

Ash po raz pierwszy spotkał Gible'a w odcinku Meteorowy zawrót głowy!. Wilma wyjaśniła, że Gible próbował nauczyć Drako Meteoru, ale z jakiegoś powodu nie zawsze mu to wychodziło i zamiast eksplozji na niebie, meteor zawsze upadł na ziemię. Ash chciał pomóc dzikiemu Gible'owi nauczyć się Drako Meteoru i osiągnąć swoje marzenia. Z powodzeniem użył tego ruchu przeciwko Zespołowi R, ale nie udało się ponownie w kolejnej próbie. Pod koniec odcinka Gible postanowił śledzić Asha. Gible, z pomocą Asha, próbował opanować Drako Meteor. Większość czasu, gdy atak się nie udawał, przypadkowo uderzał w Piplupa Dawn.

W odcinku Złapać Gible'a!, Ash spotkał się ponownie z Gible'em. Barry również postanowił go złapać, jednak Gible zdecydował się, by złapał go Ash, po tym jak zobaczył co Ash zrobił, by go chronić. Po tym Barry zażądał walki z Ashem i jego nowym Gible'em i był w stanie pokonać go Empoleonem.

Gible Ash headt.png

Gible gryzie głowę Asha

Podobnie jak Torterra, kiedy był Turtwigiem, Gible skupia szczęście na głowie Asha, gryząc go. Później pokazał swoje przyzwyczajenie także do skały i pnia drzewa, i do innych obiektów. To samo dotyczy rzeczy, które wyglądają jak te, do których się przyzwyczaił, na przykład Gible gryzł Shuckle'a Conwaya, który przypomina kamień. Gible ma również możliwość pożarcia prawie każdego rodzaju metali, ponieważ pożarł dwa gigantyczne roboty Zespołu R i połowę parku miejskiego. Pomimo że jest dość odważny, nie jest bardzo mądry i wolno rozumuje proste wnioski.

Ash używał Gible'a w odcinku Opanujmy właściwy ruch! w Konwaliowej Konferencji w walce z Conwayem. Został wezwany do walki z Shuckle'em, który okazał się zbyt silny dla Donphana i Noctowla. Gible'owi udało się pokonać Shuckle'a i w tym czasie udoskonalił Drako Meteor. Krótko przed tym, jak Lickilicky by go pokonał, Ash go zwrócił. Wreszcie Gible został wywołany po tym, jak Noctowl i Donphan przegrali z Dusknoirem i po trudnej walce Gible pokonał Dusknoira.

W odcinku Półfinałowa przeszkoda!, Gible walczył w półfinale z Tobiasem. Mimo że udało mu się trafić Darkraia Tobiasa Kamiennym Gromem, Darkrai natychmiast odzyskał siły i użył Lodowego Promienia. Gible zrobił unik i użył Drako Meteoru na Darkraiu. Darkrai również uniknął ataku i pokonał Gible'a Mrocznym Pulsem.

Ash zostawił Gible'a w laboratorium profesora Oaka, gdy zdecydował się na podróż po Unovie. Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

Gible jest dość potężnym wojownikiem, ale poza bitwą bywa dość niezdarny i nieświadomy. Gible także może być bardzo destrukcyjny - zniszczył cały park, rower Barry'ego i robota Zespołu R. Gryzie ludzi, aby pokazać uczucia. Piplup Dawn nie lubi go, ponieważ nieudane Drako Meteory zawsze w niego trafiają.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Tunel Ziemia Meteorowy zawrót głowy! Jest
Ash Gible Dig.png

Drako Meteor Smok Meteorowy zawrót głowy! Jest
Ash Gible Draco Meteor.png

Puls Smoka Smok Meteorowy zawrót głowy! Jest
Ash Gible Dragon Pulse.png

Kamienny Grom Walka Złapać Gible'a! Jest
Ash Gible Rock Smash.png

Dubbing

Kraj Aktor(ka)
Japonia 阪口大助 Daisuke Sakaguchi
Stany Zjednoczone Tom Wayland
Polska Tom Wayland

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy oficjalny Pokémon Asha, który może ewoluować w Pokémona pseudo legendarnego (jeśli uznać, że jego Larvitar nie był oficjalnie złapany).
  • Gible bardzo lubi gryźć Asha w głowę i trzeba mu zrobić "masaż", aby odpuścił. Co ciekawe, Gible nie używa tego ruchu w walce.
  • Gible był najczęściej używanym Pokémonem Asha w lidze Sinnoh, mimo iż dalej znajduje się w swojej pierwszej formie ewolucyjnej.
  • Gible szybko męczy się po użyciu Pulsu Smoka.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Gible.
Pokémony Asha
{{{link}}}
Przy sobie PikachuRowlet
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodileTalonflameHawluchaNoivern
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLaprasGreninjaGoodra
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki