Fandom

Pokémon Wiki

Gengar

3105stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Gengar
ゲンガー Gangar
Haunter Onix
Gengar.png
Numer narodowy 094
Typy Duch / Trującego
Gatunek Pokémon Cień
Waga 40.5kg
Wzrost 1.5m
Płeć ♂50%♀50%

Pokemon duch. Jest ostatnią formą ewolucyjną Gastly'ego , a ewoluuje z Hauntera.

Biologia

W odróżnieniu od swoich preewolucji, Gengar posiada ciało wyposażone w cztery w pełni rozwinięte kończyny oraz niesforny, spiczasty ogonek. Grzbiet tego Pokemona, zwłaszcza w przypadku samców, z wiekiem pokrywa się gęstym, nastroszonym futrem, które w okresie godowym służy do wabienia partnerek i odstraszania potencjalnej konkurencji. Od jego niedojrzałych form odróżniają Gengara dodatkowo zaczerwienione białka oczu oraz przerażający, według niektórych, grymas mogący uchodzić za złowieszczy uśmiech.

Zachowanie

Reputację nikczemnego psotnika Pokemon ten zawdzięcza swojej naturalnej skłonności do płatania żywym istotom niesympatycznych psikusów, bowiem, poza poszukiwaniem pożywienia, to właśnie zabawa kosztem innych zdaje się zajmować Gengarom najwięcej czasu. Na nieprzychylną opinię o tym gatunku ma dodatkowo wpływ charakterystyczna dla niego naturalna mimika często mylona ze złośliwym grymasem. Mówi się, że nic nie sprawia Gengarowi większej frajdy niż sianie przerażenia w sercach obiektów swoich figli. A do tych należy między innymi udawanie cienia nic nie podejrzewającej ofiary, nagła zmiana temperatury w pomieszczeniu czy też zwyczajne strojenie min. Nie jest to jednak regułą, dlatego w wielu przypadkach Gengar niezasłużenie cieszy się niechlubną reputacją Pokemona, któremu nie powinno się ufać.

Dieta

Zwyczaje żywieniowe przedstawicieli tego gatunku nie odbiegają zbytnio od pozostałych Pokemonów – Gengary to przeważnie roślinożercy i amatorzy soczystych owoców, jednak zdarza się, że w poszukiwaniu niezbędnych składników diety, przeczesują też podmiejskie śmietniki. Jedyną cechą jaka może zasadniczo odróżniać jadłospis Gengara od innych gatunków, jest jego zdolność do transformacji pożartych przez siebie snów w składniki odżywcze. Istnieje podejrzenie, że najbardziej przerażające koszmary to efekt długotrwałego żerowania Gengara na snach jednej ofiary.

Siedlisko

Pierwotny zasięg występowania tego tajemniczego Pokemona określa się na podstawie ludowych porzekadeł i podań o nieuchwytnym cieniu jaki miał zwyczaj nawiedzania ludzkich osad po zmroku i płatania nieszkodliwych figli ich mieszkańcom. Do dziś jednak niemożliwym zdaje się być dokładne określenie pochodzenia Gengara sprzed okresu intensywnego rozwoju miast, jakie gatunek ten szczególnie upodobał sobie na siedliska. Jak większość przedstawicieli swojego typu, Gengar przejawia tendencję do unikania światła słonecznego, dlatego też zamiast gromadzić się na ciepłych równinach czy w okolicach plaż, stworzenia te na swoje terytoria wybierają przeważnie zasnute smogiem miejskie aglomeracje czy też trudniej dostępne miejsca o słabym nasłonecznieniu. Środowiskiem, które zdaje się jednak najbardziej odpowiadać Gengarowi są zacienione alejki w bliskim sąsiedztwie ludzkich osiedli. Mimo, że jest to Pokemon o charakterze silnie terytorialnym, obserwacje dowodzą, że teren ‘należący’ do jednego Gengara, mogą bez przeszkód zamieszkiwać jego liczne preewolucje.

Zdolności w walce

Jak większość Poke-duchów, Gengar posiada zdolność lewitacji i przenikania przez różne obiekty. Ponadto jest mistrzem kamuflażu dzięki czemu bez trudu maskuje się wśród wieczornych cieni i mrocznych, miejskich zaułków, skąd, niezauważony, lubi obserwować swoje otoczenie.

Liczne wywiady ze słynnymi trenerami Gengarów są dowodem na to, że przedstawiciele tego gatunku w walce przedkładają taktykę nad brutalną siłę, zaś do najczęściej wykorzystywanych przez nie strategii należy rozpoczęcie starcia od zupełnego unieszkodliwienia przeciwnika za pośrednictwem hipnozy, by zakończyć je pożarciem życiowej energii nieszczęśnika.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki