FANDOM

Gardevoir (jap. サーナイト Sirnight) - Pokémon typu Psycho i Baśń (do generacji VI jedynie typu Psycho) wprowadzony w generacji III. Ewoluuje z Kirlii na poziomie 30. Może Mega Ewoluować w Mega Gardevoir używając Gardevoirite.

Biologia

Fizjologia

Spódnica tutu, którą Gardevoir miał jako Kirlia, zmieniła się w elegancką suknię balową z zielonym spodem. Jego styl włosów również uległ zmianie, gdyż ma teraz loki po bokach głowy. Gardevoir ma długie, smukłe, białe nogi pod spodem sukni. Jego ramiona są teraz zielone. Gardevoir posiada długie, smukłe palce. Czerwone rogi na głowie przeszły na klatkę piersiową i plecy. Gardevoir ma zielony pas na klatce piersiowej.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Gardevoir wyczuwa uczucia ludzi i Pokémonów. Może też zobaczyć przyszłość. Gardevoir ma moc, by zakłócić wymiary i stworzyć małą czarną dziurę w celu ochrony swojego trenera. Najwyraźniej Gardevoir nie czuje grawitacji, ponieważ obsługuje się psychiczną mocą. Ma też moc teleportacji. Oprócz ruchów psychicznych, Gardevoir może poznać ruchy różnych typów, takich jak Kula Energii, Piorun, Mega Podmuch, Kula Cienia i Elektro Promień. Jako że jest w pełni rozwinętym Pokémonem, może też nauczyć się Hiper Promienia i Giga Wstrząsu.

Zachowanie

Gardevoiry są znane z wielkiej lojalności wobec swoich trenerów. W naturze wędrują w grupach rodzinnych.

Środowisko naturalne

Gardevoiry wolą obszary miejskie, ale mogą również zostać znalezione poza nimi.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Gardevoir nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Gardevoir pojawił się w odcinku Czy ja słyszę Raltsa?, gdzie był rodzicem chorego Raltsa, którym opiekował się Max. Jest także Pokémonem Mistrzyni Kalos.

Gardevoir należący do Melodi pojawił się w odcinku Pościg za łowczynią Pokémonów. Został on skradziony przez J. Okazało się, że ma głęboki psychiczny związek z trenerką i był w stanie usłyszeć ją przez myśli.

Drugoplanowe role

Gardevoir zadebiutował w filmie Cel Deoxys.

Gardevoir pojawił się na krótko w konkursie w odcinku Żywiołowy Combusken.

Gardevoir pojawił się w scenach otwierających film Zoroark: Mistrz Iluzji.

Gardevoir widoczny był również w czołówce sezonu Advanced Challenge obok Hariyamy. Widać go tylko przez kilka sekund.