FANDOM

Garbodor Roxie to jeden z Pokémonów należących do liderki sali w Virbank, Roxie.

Historia

Garbodor to najsilniejszy i najbardziej przerażający Pokémon Roxie według trenerów, którzy z nim walczyli. Jego sylwetka po raz pierwszy pojawiła się w retrospekcji trenera w odcinku Koncertowe starcie w Virbank! (część 1), gdy chłopak opowiadał Ashowi i jego przyjaciołom o swojej walce z bezwzględną Roxie.

Osobiście zadebiutował w kolejnym odcinku, gdzie był trzecim i ostatnim Pokémonem Roxie, użytym w jej walce z Ashem w sali Virbank. Przyszło mu się zmierzyć z Pignite'em po tym, jak ten pokonał Scolipede'a. Na początku bitwy Ash kazał swojemu Pokémonowi zaatakować Nitroładunkiem, chcąc szybko zakończyć starcie, ale Garbodor zaskoczył go, gdy rozciągnął swoje ramiona i użył ich jako dźwigni, by zrobić unik. Następnie wylądował na przeciwniku, po czym uderzył go Dwuklaskiem. Gdy Pignite zaatakował Miotaczem Płomieni, Pokémon Roxie zrobił unik w ten sam sposób, co poprzednio. Nieoczekiwanie jednak Ash kazał uderzyć Pignite'owi Akcją w jego ramiona, przewracając go na ziemię. Mimo to, dzięki swoim rozciągliwym kończynom, Garbodorowi udało się powstrzymać przeciwnika przed użyciem Kolumn Ognia i uderzyć Dwuklaskiem, a gdy ten próbował ponownie zaatakować ognistym ruchem, Pokémon Roxie pokonał go Hiperpromieniem.

Mając w zanadrzu już tylko dwa Pokémony, Ash zdecydował się wystawić do bitwy swojego Palpitoada, który okazał się niezbyt skuteczny w starciu z Garbodorem. Nie udało mu się trafić przeciwnika Błotnym Strzałem, a gdy próbował ponownie atakować, Garbodor uderzył go Błotostrzałem i wykończył przy użyciu Toksycznego Szoku.

Jego ostatnim przeciwnikiem w tej walce był Pikachu Asha. Dzięki swojej szybkości skutecznie uniknął Dwuklasku Garbodora, a następnie doprowadził do tego, że jego długie ramiona poplątały się. Za pomocą Szybkiego Ataku Pikachu udało się trafić przeciwnika, a później - po serii uników - uderzyć go Piorunem. Gdy Pokémon Asha zaatakował Stalowym Ogonem, Garbodor powstrzymał go swoimi ramionami, doprowadzając do odplątania ich. Nie mając już ograniczeń fizycznych, Pokémon liderki użył Błotostrzału. Choć Pikachu udało się uniknąć jego ruchu, ten zdekoncentrował go i podniósł ramionami do góry, po czym puścił go, a spadającego Pokémona uderzył Dwuklaskiem. Przypadkowo, w wyniku licznych uderzeń kontaktowych, Garbodor aktywował umiejętność Pikachu - Statyczność. Po zatruciu przeciwnika Błotostrzałem Pokémon Roxie próbował wykończyć Pokémona Asha Toksycznym Szokiem, lecz nieoczekiwanie został sparaliżowany wcześniej aktywowaną Statycznością. Dzięki takiemu obrotowi spraw Pikachu skutecznie uderzył Garbodora Piorunem. Kiedy próbował zaatakować Toksycznym Szokiem, przeciwnik użył Elektrokuli, by zniwelować jego ruch i pokonać go. Dzięki temu Ash wygrał swoją ósmą odznakę z Unovy.

W odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!, w noc przed udziałem w Konferencji Vertress, Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie, w tym z Roxie i jej Garbodorem.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Dwuklask Koncertowe starcie w Virbank! (część 2)
Hiperpromień Koncertowe starcie w Virbank! (część 2)
Błotostrzał Koncertowe starcie w Virbank! (część 2)
Toksyczny Szok Koncertowe starcie w Virbank! (część 2)

Aktorzy głosowi

Japonia: Chiaki Takahashi
Stany Zjednoczone: Erica Schroeder
Polska: Erica Schroeder

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Garbodor.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki