FANDOM

Pokémon

Gallade jap. エルレイド to Pokémon typu psychicznego i walczącego. Ewoluuje tylko z samca Kirlii przy kontakcie z Kamieniem Świtu i jest finalną formą Ralts.

Biologia

Fizjologia

Jego dolna część ciała jest biała i składa się z zaokrąglonych bioder oraz mocno zbudowanych nóg. Ma on cienki zielony tułów oraz zielone ręce wyglądające jak miecze. Na przodzie i plecach ma czerwone rogi. Jego głowa przypomina hełm gladiatora z turkusowym czubkiem. Posiada on białą twarz i kolce po bokach głowy.

Różnice płci

Gallade'y występują tylko i wyłącznie w płci męskiej. Niektórzy uważają Gardevoir za jego żeńskiego odpowiednika, chociaż Gardevoir może być płci dowolnej.

Specjalne umiejętności

Dzięki ostrzy Gallade'a, które mogą być wycofane i przedłużone, może nauczyć się wielu ataków mieczem. Jest on jednym z dwóch nie-trawiastych Pokémonów, które mogą się nauczyć Ostrza Liścia. Jak w przypadku innych walczących Pokémonów, Gallade może wezwać trzęsienia ziemi i strzelać kamieniami w przeciwników (Kamienne Ostrze, Kamienny Ślizg i Kamienny Grób). Ma jedną z największych odmian ruchów. Jako że Gallade jest w pełni rozwiniętym Pokémonem, może poznać Hiper Promień lub Giga Wstrząs.

Zachowanie

Gallade'y są mistrzami kurtuazji i szermierki, broniąc słabych przed uszkodzeniem. Atakują w zaciętych szturmach przeciwko wrogom.

Środowisko naturalne

Gallade ukrywa się w bardzo wysokich drzewach, obserwując kłopoty. Kiedy nadchodzi czas, wyskakuje ze swojego domu, by ostrzec cywilów albo

Mega Gallade-0

Mega Gallade

walczyć z wrogami.

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Gallade nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Gallade pod dowództwem Zoey zadebiutował w TV w odcinku Wielki bój o zwycięstwo!, gdzie walczył z Piplupem i Togekiss Dawn w parze z Glameowem w finale Wielkiego Festiwalu Sinnoh.

Drugoplanowe role

Gallade pierwszy raz pojawił się w filmie Wzejście Darkraia.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
DP177 Gallade, Pokémon Ostrze. Ewoluuje z Kirlii. Gallade rozpościera łokcie niczym miecze, którymi potrafi zaciekle się bronić.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki