Fandom

Pokémon Wiki

Gallade

3190stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Gallade to Pokémon typu psychicznego i walczącego. Ewoluuje tylko z samca Kirlii przy kontakcie z Kamieniem Świtu i jest finalną formą Ralts.

Biologia

Fizjologia

Jego dolna część ciała jest biała i składa się z zaokrąglonych bioder i silnych nóg. Ma on cienki zielony tułów oraz zielone ręce wyglądające jak miecze. Na przodzie i plecach ma różowe rogi. Jego głowa przypomina hełm gladiatora z turkusowym czubkiem. Posiada on białą twarz i kolce po bokach głowy.

Różnice płci

Gallade jest tylko gatunkiem samca. Niektórzy uważają Gardevoira za jego żeńskiego odpowiednika, chociaż Gardevoir może być dowolnej płci.

Specjalne umiejętności

Dzięki ostrzy Gallade'a, które mogą być wycofane i przedłużone, może nauczyć się wielu ataków mieczem. Jest on jednym z dwóch nie-trawiastych Pokémonów, które mogą się nauczyć Ostrza Liścia. Jak w przypadku innych walczących Pokémonów, Gallade może wezwać trzęsienia ziemi i strzelać kamieniami w przeciwników (Kamienne Ostrze, Kamienny Ślizg i Kamienny Grób). Ma jedną z największych odmian ruchów. Jako że Gallade jest w pełni rozwiniętym Pokémonem, moż poznać Hiper Promień lub Giga Wstrząs.

Zachowanie

Gallade'y są mistrzami kurtuazji i szermierki, broniąc słabych przed uszkodzeniem. Atakują w zaciętych szturmach przeciwko wrogom.

Środowisko naturalne

Gallade ukrywa się w bardzo wysokich drzewach, obserwując kłopoty. Kiedy nadchodzi czas, wyskakuje ze swojego domu, by ostrzec cywilów lub walczyć z wrogami.

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Gallade nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Gallade pod dowództwem Zoey zadebiutował w TV w odcinku Wielki bój o zwycięstwo!, gdzie walczył z Piplupem i Togekiss Dawn w parze z Glameowem w finale Wielkiego Festiwalu Sinnoh.

Drugoplanowe role

Gallade pierwszy raz pojawił się w filmie Wzejście Darkraia.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
DP177 Gallade, Pokémon Ostrze. Ewoluuje z Kirlii. Gallade rozpościera łokcie niczym miecze, którymi potrafi zaciekle się bronić.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki