FANDOM

477MS Dusknoir
Pokémon
Rotom 479MS
#478
Generacja IV
Froslass
ユキメノコ Yukimenoko
478MS
Froslass

Pokémon Śnieżna Kraina
Typy
LódDuch
Zdolności
Cursed Body Snow Cloak
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
UroczeMinerały
Statystyka płci

Wszystkie z nich są samicami.

Waga Wzrost
26,6 kg 1,3 m
Statystyki
HP
70
Atak
80
Obrona
70
Sp. Atak
80
Sp. Obrona
70
Szybkość
110
Styl Ciała Odcisk łapy
Body04 F478
Linki zewnętrzne
Smogon: Froslass
Froslass (ユキメノコ Yukimenoko) - Pokémon typu Lód i Duch wprowadzony w generacji IV. Ewoluuje z samicy Snorunt przy kontakcie z Kamieniem Świtu.

Biologia

Fizjologia

Froslass nie ma stóp, więc unosi się jak jej przeciwna ewolucja, Glalie. To, co wydaje się być jej tułowiem, jest puste, gdyż udowodniono to w występie Froslass w Pokédexie, gdzie mowa jest o niskiej wadze. To "ciało" przypomina kimono, zwłaszcza czerwony pas porównywany jest do obi. Ręce, które opadają z jej głowy niczym uszy, są spłaszczone od nadgarstków wzwyż, co nadaje im wygląd kimona. Spłaszczone części rąk mają jasnoniebieskie zdobienia, a dłonie Froslass składają się z trzech małych palców. Głowa Froslass kształtem przypomina odwróconą kroplę wody. Głowa ma dwa małe kryształki lodu na szczycie, jak i kilka dziur, przez które widać fioletową skórę. W dwóch z nich, odsłonięte są kryształowo-niebieskie oczy z żółtymi gałkami ocznymi. Można znaleźć również małą buźkę pod jej "maską".

Różnice płci

Froslass to osobniki tylko żeńskie.

Specjalne umiejętności

Zdolnością Froslass jest zamrażanie wrogów do temperatury poniżej -50 stopni Celsjusza za pomocą mroźnego oddechu i tworzenie iluzji, by manipulować wrogami, jak ukazane było w anime.

Zachowanie

Zachowanie Froslass do złudzenia przypomina zachowanie Yuki-onny z japońskiej mitologii, która szukała zagubionych ludzi lub ofiar wśród zamieci lub śnieżyc, po czym bezdusznie zamrażała ich w bryłę lodu. Niektórzy mówią, że potajemnie tworzy wystawy z ciał zamrożonych ofiar. Froslass są również opiekuńcze i chronią tych, których kochają, zwłaszcza swoje młode. Jej odgłos w grach Pokémon przypomina połączenie wichury lodu i ducha.

Środowisko naturalne

Froslass żyją na bardzo zaśnieżonych terenach. Są bardzo rzadkie.

W anime

Najważniejsze występy

Froslass zadebiutowała w anime w DP116, gdzie schwytała Piplupa i Meowtha zmuszając Asha, Brocka, Dawn i Zespół R, by pomogli jej uratować jej dziecko Snorunt od kłusownika.

Froslass wystąpiła również w odcinku DP187 jako Pokemon Paula, gdzie walczyła z Pikachu Asha.

Drugoplanowe role

Froslass ukazana była przelotnie w filmie Giratina i Strażnik Nieba, gdzie pomogła Ashowi i przyjaciołom zatrzymać lodowiec.

Froslass i Lucario przystąpili do Podwójnych Pokazów w TV w odcinku DP150.

Wpisy Pokedéxa

Odcinek Wpis
DP116 Froslass, Pokémon Śnieżna Kraina. Ewoluowała ze Snorunta. Swoich przeciwników zamraża do temperatury ok. 60 stopni Celsjusza.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.