FANDOM

Pokémon Froslass to Pokémon typu Lód i Duch. Ewoluowała z samicy Snorunt za pomocą Dawn Stone (Gallade działa podobnie ale odwrotnie, bo samiec Kirli musi ewoluować przez ten kamień.)

Biologia

Fizjologia

Froslass nie ma stóp, więc unosi się jak jej przeciwna ewolucja, Glalie. To, co wydaje się być jej tułowiem, jest puste, gdyż udowodniono to w występie Froslass w Pokedéxie, gdzie mowa jest o niskiej wadze. To "ciało" przypomina kimono, zwłaszcza czerwony pas porównywany jest do obi. Ręce, które opadają z jej głowy niczym uszy, są spłaszczone od nadgarstków wzwyż, co nadaje im wygląd kimona. Spłaszczone części rąk mają jasnoniebieskie zdobienia, a dłonie Froslass składają się z trzech małych palców. Głowa Froslass kształtem przypomina odwróconą kroplę wody. Głowa ma dwa małe kryształki lodu na szczycie, jak i kilka dziur, przez które widać fioletową skórę. W dwóch z nich, odsłonięte są kryształowo-niebieskie oczy z żółtymi gałkami ocznymi. Można znaleźć również małą buźkę pod jej "maską".

Jej odgłos w grach pokemon przypomina połączenie wichury lodu i ducha.

Różnice płci

Froslass jest jedynie samicą.

Specjalne Zdolności

Zdolnością Froslass jest zamrażanie wrogów do temperatury poniżej -50 stopni Celsjusza za pomocą mroźnego oddechu i tworzenie iluzji, by manipulować wrogami, jak ukazane było w anime.

Zachowanie

Zachowanie Froslass do złudzenia przypomina zachowanie Yuki-onny z japońskiej mitologii, która szukała zagubionych ludzi lub ofiar wśród zamieci lub śnieżyc, po czym bezdusznie zamrażała ich w bryłę lodu. Niektórzy mówią, że potajemnie tworzy wystawy z ciał zamrożonych ofiar. Froslass są również opiekuńcze i chronią tych, których kochają, zwłaszcza swoje młode.

Siedlisko

Froslass żyją na bardzo zaśnieżonych terenach. Są bardzo rzadkie.

W anime

Najważniejsze występy

Froslass zadebiutowała w anime w DP116, gdzie schwytała Piplupa i Meowtha zmuszając Asha, Brocka, Dawn i Zespół R, by pomogli jej uratować jej dziecko Snorunt od kłusownika.

Froslass wystąpiła również w odcinku DP187 jako Pokemon Paula, gdzie walczyła z Pikachu Asha.

Drugoplanowe role

Froslass ukazana była przelotnie w filmie Giratina i Strażnik Nieba, gdzie pomogła Ashowi i przyjaciołom zatrzymać lodowiec.

Froslass i Lucario przystąpili do Podwójnych Pokazów w TV w odcinku DP150.

Wpisy Pokedéxa

Odcinek Wpis
DP116 Froslass, Pokémon Śnieżna Kraina. Ewoluowała ze Snorunta. Swoich przeciwników zamraża do temperatury ok. 60 stopni Celsjusza.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki