FANDOM

Fomantis to Pokémon o typie trawiastym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Fomantis jest Pokémonem nocnym i wykonuje fotosyntezę podczas gdy śpi w ciągu dnia poprzez rozłożenie jego liści we wszystkich kierunkach. Ze względu na niebezpieczeństwo przebywania w tym samym miejscu dwa dni z rzędu, Fomantis zaczyna swoje poszukiwania na następny dzień w miejscu, gdzie zachodzi słońce.

Dla Fomantis, fotosynteza jest nie tylko źródłem energii, jest też koniecznością, aby osiągnąć wytrzymałość i wspaniałe ubarwienie swojej wyewoluowanej formy. Fotosynteza jest cenna dla Fomantis, więc będzie zaciekle atakować tych, którzy przeszkadzają drodze tego procesu.

Fomantis atakuje cel ruchami dalekiego zasięgu, takimi jak Ostry Liść i Słoneczny Promień. Słoneczny Promień jest rzeczywiście potężnym ruchem, dlatego niestety zużywa energię, wiec gdy ten Pokémon jest w procesie fotosyntezy, rzadko go używa.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Fomantis ewoluuje w Lurantisa na poziomie 34 w dzień. Lurantis nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Fomantis
Fomantis
trawiasty
Poziom 34 (dzień) Lurantis
Lurantis
trawiasty

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Fomantis (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów faux (francuskie słowo oznaczające fałszywy i kosa) oraz mantis (modliszka).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 仮 kari (pseudo-), 刈 kari (przyciąć roślinę) i 螳螂 kamakiri (modliszka).

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki