FANDOM

329MS Vibrava
Pokémon
Cacnea 331MS
#330
Generacja III
Flygon
フライゴン Flygon
330MS
Flygon

Pokémon Mistyczny
Typy
ZiemiaSmok
Zdolności
Levitate
Grupa hodowli
Owady
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
82,0 kg 2,0 m
Statystyki
HP
80
Atak
100
Obrona
80
Sp. Atak
80
Sp. Obrona
80
Szybkość
100
Styl Ciała Odcisk łapy
Body09 Plik:F330.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Flygon
Flygon (jap. フライゴン Flygon) - Pokémon typu Ziemia i Smok wprowadzony w generacji III.

Biologia

Fizjologia

Flygon przypomina wielką ważkę albo dorosłą formę lwiej mrówki. Posiada długie zielone ciało z krótkimi łapami przednimi, zakończonymi pazurami i dłuższymi tylnimi z zielonymi "skarpetami". Ponadto ma długi prążkowany ogon zakończony wachlażokształtnym dzyndzelkiem. Posiada parę mocnych szklistych skrzydeł w kształcie rombu. Jego oczy pokryte są czerwonymi osłonkami, dzięki którym Flygon dobrze widzi nawet w czasie burzy piaskowej.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Oprócz bycia w stanie rozpoczynać burze piaskowe, inną możliwością Flygona jest lewitacja, która pozwala mu uniknąć ziemnych ataków. Potrafi również latać z niewiarygodną szybkością. Tak jak Vibrava, Flygon uzyskuje dostęp do Draco Meteoru.

Zachowanie

Ten smok jest bardzo przystosowany do życia na pustyni. Jest znany także jako "duch pustyni" ze względu na dźwięk skrzydeł, które tworzą burze piaskowe. Kiedy macha skrzydłami, Flygon tworzy tuman kurzu, który służy do ochrony przed potencjalnymi wrogami. Jej oczy są pokryte grubymi soczewkami, które chronią je przed piaskiem. Machanie skrzydłami tworzy bardzo nietypowy "śpiewny" dźwięk.

Środowisko naturalne

Chociaż Flygony są trudne do znalezienia w środowisku naturalnym, są często postrzegane na pustyniach.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Flygon nie pogardzi również karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Flygon Drew zadebiutował w odcinku Popis Drew.

Drugoplanowe role

Flygon pierwszy raz pojawił się w filmie Jirachi: Spełnione Marzenia. Pomógł uratować Jirachi przed Butlerem.

Inny Flygon pojawił się w retrospekcjach w odcinku Ugryź się w język, Delcatty!.

Flygon pojawił się również w filmie Giratina i Strażnik Nieba.

Flygon pojawił się w scenach otwierających film Zoroark: Mistrz Iluzji.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG123 Flygon, Mistyczny Pokémon. Flygon jest wyewoluowaną formą Vibravy. Jest znany jako duch pustyni z powodu piosenkopodobnego głosu, który emituje, gdy rozpoczyna się burza piaskowa.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.