FANDOM

Escavalier Bianci to Pokémon, którego Bianca zdobyła poprzez wymianę za swojego Shelmeta z profesor Juniper, będący ogólnie jej czwartym znanym Pokémonem.

Historia

Z profesor Juniper

W odcinku Kryzys w Jaskini Elektrokamieni! Bianca wspomniała Ashowi i jego przyjaciołom, że zdecydowała się wymienić swojego Shelmeta za Karrablasta należącego do profesor Juniper, umożliwiając w ten sposób ewolucję obu tym Pokémonom.

EP725 Juniper Karrablast

Jako Karrablast.

Karrablast zadebiutował w odcinku Emocjonująca wymienna ewolucja!. Zanim jednak doszło do wymiany, profesor Juniper zaproponowała Biance bitwę pomiędzy swoim Karrablastem a jej Shelmetem w celu zdobycia danych przedewolucyjnych. Po przerwaniu walki i rozwiązaniu problemu będącego jego przyczyną, kobiety wymieniły się swoimi Pokémonami.

Z Biancą

Po tym, jak Bianca wymieniła Shelmeta za Karrablasta profesor Juniper, oba Pokémony ewoluowały w ramach wymiennej ewolucji - Shelmet, należący teraz do profesor Juniper, przekształcił się w Accelgora, podczas gdy Karrablast Bianci ewoluował w Escavaliera. Chwilę później Escavalier zaczął gonić swoją nową trenerkę, a także odmówił słuchania jej poleceń. Podczas dwuwalki przeciwko Crustle'owi Cilana i Boldore'owi Asha, walcząc w parze z Accelgorem, nauczył się współpracować, zarówno ze swoim partnerem, jak i Biancą. Gdy Accelgor ochronił Escavaliera, używając Zastępcy, oba Pokémony zaczęły lepiej funkcjonować jako zespół i udało im się pokonać Boldore'a. Mimo że po chwili Accelgor i Escavalier zostali znokautowani przez Crustle'a, Bianca była zadowolona, ​​że ​​jej nowy Pokémon stał się jej posłuszny.

W odcinku Misja: pokonać rywala! Bianca używała Escavaliera jako swojego pierwszego Pokémona podczas walki przeciwko Cameronowi w Konferencji Vertress. Przyszło mu się zmierzyć z Samurott. Pomimo wytrzymania wielu ataków przeciwniczki dzięki Stalowej Obronie, wytrzymałość Escavaliera w końcu wyczerpała się i został pokonany przez Ostrą Muszlę.

Osobowość i cechy charakteru

EP725 Bianca and Escavalier

Bianca ze swoim Escavalierem.

Mimo że Escavalier pojawił się tylko kilka razy, ujawniono sporą część jego osobowości. Jako Karrablast okazał się dość agresywny, w przeciwieństwie do nieśmiałego i bojaźliwego Shelmeta. Po ewolucji wściekł się i zaczął gonić swoją nową trenerkę, odmawiając jej posłuszeństwa. Uspokoił się nieco dopiero po powrocie do swojego Poké Balla. Podczas dwuwalki z Accelgorem profesor Juniper przeciwko Ashowi i Cilanowi, Escavalier wciąż nie słuchał poleceń Bianci i robił to, co chciał, co ostatecznie doprowadziło do tego, że Accelgor został ranny w próbie ochronienia go. To spowodowało, że Pokémon zaczął wreszcie słuchać swojej nowej trenerki, a dzięki współpracy z nią i swoim partnerem udało im się pokonać Boldore'a.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Dziobanie Emocjonująca wymienna ewolucja!
Usunięcie Emocjonująca wymienna ewolucja!
Atak Furii Emocjonująca wymienna ewolucja!
Szybka Obrona Emocjonująca wymienna ewolucja!
Stalowa Obrona Emocjonująca wymienna ewolucja!
Hiperpromień Emocjonująca wymienna ewolucja!

Aktorzy głosowi

Japonia: Chinami Nishimura (jako Karrablast)
Kenta Miyake (jako Escavalier)
Stany Zjednoczone: Alyson Leigh Rosenfeld (jako Karrablast)
Dan Green (jako Escavalier)
Polska: Alyson Leigh Rosenfeld (jako Karrablast)
Dan Green (jako Escavalier)

Ciekawostki

  • Escavalier nigdy nie użył Szybkiej Obrony, lecz Pokédex Asha wspomniał, że zna ten ruch.
  • Escavalier to pierwszy Pokémon należący do rywala któregoś z bohaterów, który był nieposłuszny wobec swojego trenera.

Zobacz też