FANDOM

Elesa to liderka sali w mieście Nimbasa. Specjalizuje się w Pokémonach typu elektrycznego. Wręcza Odznakę Pioruna trenerom, którzy ją pokonają.

Wygląd

Elesa ma niebieskie oczy i krótkie blond włosy. Nosi białe słuchawki z długimi sznurkami po bokach, a każda z nich ma dodatkowo kolorowy element: lewa niebieski, zaś prawa - czerwony. Nosi żółto-czarną bluzkę, która odsłania jej brzuch, czarne i obcisłe spodnie oraz żółte buty na obcasie.

Historia

Elesa nie jest jedynie liderką siłowni, ale także modelką. Kiedy Ash i Bianca przybyli do sali Nimbasy w odcinku Nadchodzi Elesa, elektryzująca Liderka Sali!, nie zastali jej, gdyż w tym czasie była na wybiegu. Grupa spotkała ją na pokazie mody. Później Elesa walczyła z Biancą w meczu trzy na trzy i łatwo pokonała wszystkie Pokémony dziewczyny przy użyciu potężnego Zebstriki.

W odcinku Spektakl w sali Nimbasy! Elesa walczyła z Ashem. Choć Ash okazał się znacznie trudniejszym przeciwnikiem niż Bianca, młody trener spędził trudne i ciężkie chwile w jej siłowni. Ostatecznie jednak był w stanie zwyciężyć z nią i zdobyć Odznakę Pioruna.

Kiedy Ash i jego przyjaciele brali udział w Festiwalu Dzwonu Życzeń w odcinku Wspinaczka na wieżę sukcesu!, Elesa pojawiła się w fantazji Cilana. Znawca Pokémonów miał za zadanie przebrać się za nią, co było częścią jednej z konkurencji. Jego naśladowanie liderki nie było wystarczająco dobre, przez co Miles - jako wielki fan Elesy - nie mógł przyznać mu oceny pozytywnej.

Elesa została wspomniana przez Dawn w odcinku Piplup, Pansage i zaskakujące spotkanie!. Dziewczyna widziała ją w wielu strojach podczas pokazu mody w Nimbasie.

Elesa ponownie pojawiła się w retrospekcji w odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!, kiedy Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie w noc przed udziałem w Konferencji Vertress.

Wizerunek Elesy widoczny był również podczas napisów końcowych filmu Genesect i objawiona legenda.

Osobowość i cechy charakteru

Elesa nie jest jedynie liderką siłowni, ale także modelką z dużą ilością fanów. Ubóstwia piękno i lubi olśniewać osoby, które ją oglądają, zwłaszcza w walce. Jest również mądrą kobietą - służyła jako sędzia w walce między Ashem a ojcem Bianci.

Pokémony

Przy sobie

Zebstrika
EP711 Elesa Zebstrika
Zebstrika Elesy był używany w bitwie w sali przeciwko Shelmetowi, Minccino i Pignite'owi Bianci. Okazał się niezwykle potężny, pokonując wszystkie trzy Pokémony Bianci przy niewielkim wysiłku. Później był używany przeciwko Palpitoadowi podczas wyzwania Asha o odznakę. Przegrał z nim.
Debiut  Nadchodzi Elesa, elektryzująca Liderka Sali!
Emolga
EP712 Elesa Emolga
Emolga była używana jako druga w bitwie w sali przeciwko Ashowi. Za pomocą kombinacji Przyciągania i Powietrznego Asa była w stanie pokonać Palpitoada, a później skutecznie rozprawiła się ze Snivy. Wreszcie została wysłana przeciwko Pikachu. Po ostatnich walkach Emolga była zmęczona i została znokautowana jednym Szybkim Atakiem.
Debiut  Spektakl w sali Nimbasy!
Tynamo
EP712 Elesa Tynamo
Tynamo jest nazywana przez Elesę "Elektryczną Królową". Była ostatnim Pokémonem użytym przeciwko Ashowi w bitwie w sali. Jej Akcja okazała się bardzo skuteczna w walce z Pikachu, jednak Pokémon Asha był w stanie przeciwstawić się jej sile i znokautował Tynamo Stalowym Ogonem.
Debiut  Spektakl w sali Nimbasy!

Aktorzy głosowi

Japonia: 小林由美子 Yumiko Kobayashi
Stany Zjednoczone: Eileen Stevens
Polska: Aleksandra Grzelak

Ciekawostki

  • W odcinku, w którym zadebiutowała, Elesa nosiła aż pięć różnych strojów.
  • Ona i Whitney zadebiutowały w premierowych odcinkach sezonów.
  • Podobnie jak Roark, który walczył z Paulem, Elesa toczyła bitwę z Biancą, rywalką Asha, zanim stanęła do bitwy z nim samym.

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki