Fandom

Pokémon Wiki

Elesa (anime)

2977stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Elesa jest liderką sali treningowej w mieście Nimbasa. Specjalizuje się w Pokémonach typu elektrycznego. Wręcza Odznakę Pioruna trenerom, którzy ją pokonają.

Wygląd

Elesa ma niebieskie oczy i krótkie blond włosy. Nosi białe słuchawki z długimi sznurkami po bokach, a każda z nich ma dodatkowo kolorowy element: lewa niebieski, zaś prawa - czerwony. Nosi żółto-czarną bluzkę, która odsłania jej brzuch, czarne i obcisłe spodnie oraz żółte buty na obcasie.

Historia

Elesa nie jest jedynie liderką siłowni, ale także modelką. Kiedy Ash i Bianca przybyli do sali Nimbasy, nie zastali jej, gdyż w tym czasie była na wybiegu. Grupa spotkała ją na pokazie mody. Później Elesa walczyła z Biancą w meczu trzy na trzy i łatwo pokonała wszystkie Pokémony dziewczyny przy użyciu potężnego Zebstriki.[1]

Później Elesa walczyła z Ashem. Choć Ash okazał się znacznie trudniejszym przeciwnikiem niż Bianca, młody trener spędził trudne i ciężkie chwile w jej siłowni. Ostatecznie jednak był w stanie zwyciężyć z nią i zdobyć Odznakę Pioruna.[2]

Kiedy Ash i jego przyjaciele brali udział w Festiwalu Dzwonu Życzeń, Elesa pojawiła się w fantazji Cilana. Znawca Pokémonów miał za zadanie przebrać się za nią, co było częścią jednej z konkurencji. Jego naśladowanie liderki nie było wystarczająco dobre, przez co Miles - jako wielki fan Elesy - nie mógł przyznać mu oceny pozytywnej.[3]

Elesa została wspomniana przez Dawn. Dziewczyna widziała ją w wielu strojach podczas pokazu mody w Nimbasie.[4]

Elesa ponownie pojawiła się w retrospekcji, kiedy Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie w noc przed udziałem w Konferencji Vertress.[5]

Wizerunek Elesy widoczny był również podczas napisów końcowych filmu Genesect i objawiona legenda.

Osobowość i cechy charakteru

Elesa nie jest jedynie liderką siłowni, ale także modelką z dużą ilością fanów. Ubóstwia piękno i lubi olśniewać osoby, które ją oglądają, zwłaszcza w walce. Jest również mądrą kobietą - służyła jako sędzia w walce między Ashem a ojcem Bianci.

Pokémony

Przy sobie

523MS.png Zebstrika
Elesa Zebstrika.png Zebstrika Elesy był używany w bitwie w sali przeciwko Shelmetowi, Minccino i Pignite'owi Bianci. Okazał się niezwykle potężny, pokonując wszystkie trzy Pokémony Bianci przy niewielkim wysiłku. Później był używany przeciwko Palpitoadowi podczas wyzwania Asha o odznakę. Przegrał z nim.
587MS.png Emolga ♀
Elesa Emolga.png Emolga Elesy była używana jako druga w bitwie w sali przeciwko Ashowi. Za pomocą kombinacji przyciągania i powietrznego asa była w stanie pokonać Palpitoada, a później skutecznie rozprawiła się ze Snivy. Wreszcie została wysłana przeciwko Pikachu. Po ostatnich walkach Emolga była zmęczona i została znokautowana jednym szybkim atakiem. Emolga pojawiła się również w fantazji w odcinku Wspinaczka na wieżę sukcesu!.

Emolga zna takie ruchy jak: Przyciąganie, Akrobacja, Powietrzny As i Elektrokula.

602MS.png Tynamo ♀
Elesa Tynamo.png Tynamo jest nazywana przez Elesę "Elektryczną Królową". Była ostatnim Pokémonem użytym przeciwko Ashowi w bitwie w sali. Ash był zdezorientowany niezwykłym Pokémonem - zdziwiło go, że - mimo swojego wyglądu - może unosić się w powietrzu. Elesa obeszła niemożności Tynamo i nauczyła ją potężnych ataków, takich jak akcja, która okazała się bardzo skuteczna w walce z Pikachu. Jednak Pikachu był w stanie przeciwstawić się sile tego Pokémona i znokautował Tynamo stalowym ogonem po atakach piorunem. Tynamo pojawiła się również w retrospekcji w odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!.

Jedynym znanym ruchem Tynamo jest Akcja.

Dubbing

Kraj Aktor(ka)
Japonia 小林由美子 Yumiko Kobayashi
Stany Zjednoczone Eileen Stevens
Polska Aleksandra Grzelak

Przypisy

  1. EP711: Nadchodzi Elesa, elektryzująca Liderka Sali!
  2. EP712: Spektakl w sali Nimbasy!
  3. EP731: Wspinaczka na wieżę sukcesu!
  4. EP748: Piplup, Pansage i zaskakujące spotkanie!
  5. EP765: Kurtyna w górę, liga Unovy!

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki