Fandom

Pokémon Wiki

Dwebble

3057stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Dwebble to Pokémon typu robak i kamień. Ewoluuje w Crustle'a.

Biologia

Fizjologia

Dwebble no rock.png

Dwebble bez skały

Dwebble przypomina pomarańczowego pustelnika z dużymi szczypcami i ciemnymi oczami w kształcie owalnym na łodygach oczu. Posiada hakopodobny ogon, który jest ukryty pod przekrojem kawałka szarego kamienia wykorzystywanego jako muszli. Ten ogon jest prawdopodobnie używany do utrzymywania skały na miejscu lub do wyrzeźbiania nowego domku.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Dwebble jest w stanie wypuszczać żrący aerozol z pyska, który pomaga rozpuścić, a także naprawić skały. Wykorzystuje tę umiejętność, by wykroić powłokę dla siebie lub do naprawy pęknięcia na muszli.

Zachowanie

Cilan Dwebble melting rock.png

Dwebble rozpuszcza kamień

Najpierw, Dwebble sprawdza skałę, aby zobaczyć, czy może ona być stosowana jako odpowiednia muszla, a następnie kopie dziurę w skale na jej dnie, aby korzystać ją jako powłokę ochronną. Dwebble może łatwiej wyrzeźbić kamień poprzez wytwarzanie cieczy z ust. Po zakończeniu, Dwebble zakłada kamień przy pomocy ogona przypominającego hak.

Siedlisko

Dwebble mieszka na pustyni, ale można znaleźć go na obszarze kamiennym, gdzie rzeźbi swój domek.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Dwebble nie pogardzi karmą dla Pokémonów i jagodami.

W anime

Dwebble Cilana

Cilan łapie Dwebble'a w odcinku Domek dla Dwebble'a!, który później ewoluuje w walce z Zespołem R.

Ważniejsze występy

Trzy Dwebble pojawiły się w odcinku Domek dla Dwebble'a!, gdzie zastraszali innego Dwebble'a i ukradli jego muszlę.

Drugoplanowe role

Burgh użył Dwebble'a w jego walce przeciwko Ashowi w odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!. Pokonał Tepiga, ale przegrał z Sewaddle'em.

Dwa Dwebble pojawiły się w Climbing the Tower of Success! pod własnością trenera.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW011 Dwebble, Pokémon Skalny Domek. Kiedy Dwebble znajdzie podobający mu się kamień, rzeźbi w nim otwór i używa go niczym muszli.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki