Wikia

Pokepédia

Dustox

Dyskusja0
2548stron na
tej wiki

Szablon:Pokemon Dustox to Pokémon typu robaczego i trującego. Ewoluuje z Cascoona i jest finalną formą Wurmple'a.

Biologia

Fizjologia

Dustox to Pokémon ćma z purpurowym ciałem i zielonymi skrzydłami. Te skrzydła mają czerwone kręgi i smugi, wydaje się, że są "porwane". Ma żółte czułki i żółte oczy. Nogi Dustoxa są ​​czerwone. Dustox ma postrzępioną "grzywkę" na dolnej części ciała.

Różnice płci

Samiec ma większe czułki niż samica.

Specjalne zdolności

Austin Dustox

Błyszczący Dustox

Czułki Dustoxa są często wykorzystywane do poszukiwania pożywienia, a jego skrzydła zawierają silnie trujący pył. Potrafi latać, mimo że nie jest typu latającego ani nie posiada zdolności lewitacji.

Zachowanie

Dustox prowadzi nocny tryb życia i instynktownie ściąga światło dzienne. Roje Dustoxów przyciąga jasne światło miast. Jeśli zostanie zaatakowany jako Cascoon, Dustox pamięta twarz napastnika, a mścić się na nim po ewolucji.

Siedlisko

Dustox żyją w lasach, podobnie jak jego wstępne ewolucje, Wurmple i Cascoony.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami. Je też liście.

W anime

Najważniejsze występy

Dustox Jessie

Cascoon Jessie ewoluował w odcinku Zobaczyć to uwierzyć!.

Inne

Błyszczący Dustox pojawił się w odcinku Żegnaj Dustox w posiadaniu Austina.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG028 Dustox, Pokémon Toksyczna Ćma. Wyższy stopień rozwoju Cascoona. Czułki na jego głowie działają jak radar - wskazują mu drogę do światła.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki