FANDOM

Druddigon (jap. クリムガン Crimgan) - Pokémon typu Smok wprowadzony w generacji V.

Biologia

Fizjologia

Druddigon jest dużym, niebieskim, garbatym gadem o średnich skrzydłach w kształcie liści ostu. Jego ramiona są dłuższe niż nogi. Ma gruby, średniej długości ogon i ostre pazury na obu dłoniach i stopach. Jego głowa jest koloru jaskrawo czerwonego, ma kilka tępych rogów oraz kolców wystających na łapach i ogonie. Jego oczy są bladożółte.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Jasnoczerwona głowa Druddigona jest bardzo twarda i szorstka. Ogrzewa się w słońcu, a jeśli jego temperatura ciała obniża się, staje się nieruchomy. Ma dziką siłę fizyczną.

Zachowanie

Druddigon zręcznie ściga ofiarę wokół jaskini, wykorzystując swoje wyciągnięte pazury, by ją złapać. Ogrzewa swoje ciało, rozkładając skrzydła w stronę słońca.

Środowisko naturalne

Druddigony mieszkają w jaskiniach.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Druddigon nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami. Druddigony są mięsożerne.

Ewolucja

Druddigon nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Druddigon
Druddigon
smoczy

W anime

Ważniejsze występy

Aliana Druddigon

Druddigon w anime.

Druddigon zadebiutował w anime w odcinku Droga Smoczej Mistrzyni! pod własnością Emmy.

Druddigon pojawił się w BW071 pod własnością Grace.

Drugoplanowe role

Druddigon pojawił się w retrospekcji Iris w odcinku Iris i Excadrill kontra Pogromczyni Smoków!. Został pokonany przez Excadrilla Iris w walce. W innym wspomnieniu Iris w odcinku The Lonely Deino!, nestorka jest pokazana jak uspokaja Druddigona, który szukał schronienia w jaskini.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW027 Druddigon, Pokémon Jaskiniowy. Skóra na jego twarzy jest twarda jak kamień. Często rozkłada skrzydła w stronę słońca, żeby się rozgrzać.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

Statystyki

HP
77
Atak
120
Obrona
90
Sp. Atak
60
Sp. Obrona
90
Szybkość
48

Efektywność typów

Słaby na: 2x lodowysmoczybaśniowy
Normalne obrażenia: 1x normalnywalczącylatającytrującyziemnykamiennyrobaczyduchowystalowypsychicznymroczny
Wytrzymały na: ½× ognistywodnytrawiastyelektryczny

Ciekawostki

  • Druddigon dzieli swoją kategorię z Gabitem. Obydwa Pokémony są znane jako Pokémon Jaskiniowy.
  • Druddigon wraz z Turtonatorem i Drampą mają najniższe statystyki ze wszystkich w pełni rozwiniętych smoczych Pokémonów.