Fandom

Pokémon Wiki

Dragonite Iris

3055stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Dragonite Iris
アイリスのカイリュー Airisu no Kairyū
Iris Dragonite.png
Informacje
Płeć Samiec
Zdolność Nieznana
Trenerzy Iris
Miejsce złapania Undella
Obecna lokalizacja Z Iris
Historia
Debiut Iris i Dragonite rozbójnik!
Złapany w Iris i Dragonite rozbójnik!
[[Plik:{{{Form1}}}MS.png]]
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.

Dragonite to czwarty Pokémon zdobyty przez Iris. Zadebiutował w odcinku Iris i Dragonite rozbójnik!.

Historia

Unova

Dragonite pierwszy raz pojawił się w odcinku Iris i Dragonite rozbójnik!, gdzie został ścigany przez Hydreigona. Hydreigon zranił jego skrzydło, przez co Dragonite wpadł do jeziora. Ponownie udało mu się latać, ale stopniowo lądował z powodu jego kontuzji. Ostatecznie trafił do elektrowni powodując zaciemnienie w mieście Undella. Choć to był tylko wypadek, pracownicy elektrowni wierzyli, że było to zamierzone. Chcąc uciec od pracowników, Dragonite wszedł do elektrowni i zabarykadował się w pomieszczeniu za pomocą Lodowego Promienia. Skulił się na podłodze do odpoczynku w celu regeneracji sił.

Słysząc historię Dragonite'a od Sierżant Jenny, Iris nie chciała uwierzyć, że spowodował on zaciemnienie celowo. Później ona, Ash i Dawn przeniknęli się do elektrowni i znaleźli Dragonite'a. Ten zaatakował ich, a Piplup i Oshawott zostali wykorzystani do obrony grupy do momentu, w którym Meloetta przyszła i uspokoiła go swoim głosem. Potem smoczy stworek zapadł w sen ponownie z powodu kontuzji. Gdy Ash i Dawn poszli poinformować Sierżant Jenny, Iris była w stanie przeczytać jego serce i zobaczyła, że szkoda spowodowana przez Hydreigona spowodowała jego utrudniony lot, przez który przypadkowo uderzył w terminal.

Plik:Ranny Dragonite.png

Pomimo tego, Sierżant Jenny zebrała grupę trenerów, by walczyć z Dragonite'em. Iris rzuciła się w celu ochrony smoka przed nimi do momentu, w którym Ash i jego przyjaciele wrócili z materiałem dowodowym, by udowodnić niewinność Dragonite'a. Na koniec dnia, tuż przed odejściem Dragonite'a, ten spojrzał na Iris. Cilan zasugerował, że może Dragonite chciałby zostać Pokémonem Iris i dał się złapać.

W odcinku Walka o Puchar Świata Juniorów!, Iris używała go w pierwszej rundzie Pucharu Juniorów Światowego Turnieju Pokémon przeciwko Bearticowi Georgii. Dragonite wygrał bitwę, mimo że odmówił posłuszeństwa wobec swojej trenerki.

W Ponowne starcie autorytetów!, Dragonite został użyty przeciwko Mamoswine'owi Dawn w drugiej rundzie. Pomimo niekorzystnej sytuacji drugiego typu, Dragonite pokonał Mamoswine'a nowo poznanym Smoczym Pędem, dzięki czemu Iris wygrała mecz.

Dragonite był stosowany w odcinku Ash, Iris i Trip: Ostateczne starcie! w walce z Krokorokiem Asha. Początkowo wydawało się, że Dragonite ma przewagę, ale po tym jak Krokorok przekształcił się Krookodile'a i poznał nowy ruch, Pazur Smoka, role odwróciły się. Zdając sobie z tego sprawę, Dragonite wpadł w szał, powodując znaczne szkody na polu bitwy. Jednak z silniejszymi atakami po ewolucji, Krookodile był w stanie pokonać Dragonite'a i dać Ashowi zwycięstwo. Po klęsce, Dragonite okazał się być bardziej przygnębiony niż zwykle. To trzymało się do innego odcinka.

Dragonite VS Mamoswine.png

Mamoswine kontra Dragonite

W odcinku Walka p przetrwanie Unovy! pomaga Ashowi i innym zatrzymać trio Kami, które pod kontrolą Giovanniego traci kontrolę nad sobą i niszczy wszystko na swojej drodze. Po trudnej walce trio osiąga spokój, a Zespół R opuszcza Unovę.

W odcinku Powrót do wioski!, Iris wysłała Dragonite'a na spotkanie z nestorką w Wiosce Smoków. Od razu, Dragonite stanął do walki z dzikim Haxorusem, który spoczywał w pobliżu. W środku walki, nestorka stanęła między nimi. Po tym jak uspokoiła Haxorusa, zrobiła to samo Dragonite'owi masując jego brzuch. Później, gdy Zweilous ewoluował w Hydreigona stracił kontrolę nad sobą, Dragonite współpracował z Emolgą, by go zatrzymać.

W Drayden kontra Iris: Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość!, Iris używała Dragonite'a podczas jej walki z Draydenem i jego Druddigonem. Dragonite zaczął Ciosem Gromu, który został łatwo zablokowany przez Pokémona Jaskinię, który następnie uderzył Pazurem Smoka, raniąc Dragonite'a. Mimo to, Dragonite był wystarczająco silny, aby przetrwać Błysko Działo Druddigona. Gdy ponownie próbował zaatakować Ciosem Gromu, Druddigon użył Podwójnego Zespołu, by się ukryć. Jednak smoczy Pokémon był w stanie zidentyfikować prawdziwego Druddigona i trafić go elektrycznym ruchem. Iris następnie rozkazała mu użyć Lodowego Promienia, który bezpośrednio trafił, ale, ku zaskoczeniu wszystkich, Druddigonowi udało się uwolnić. Dragonite użył Smoczego Pędu, ale Druddigon łatwo był w stanie przechwycić atak i rzucił Dragonitem, a następnie wykończył go Ogonem Smoka, przez co Iris przegrała mecz.

W odcinku Ogniste spotkanie po latach!, Dragonite wraz z innymi Pokémonami Iris został przywołany do powitania z Charizardem Asha, gdzie natychmiast zaczął rywalizację z ognistym stworkiem. W rezultacie, Ash zaproponował walkę między nimi, na którą Iris zgodziła się. Mecz rozpoczął się od zderzenia Miotaczy Płomieni, po czym kontynuowali walkę na niebie. Dragonite następnie zaatakował Ciosem Gromu, zderzając się ze Stalowym Skrzydłem. Zaraz potem Charizard, używając Siekania, zderzył się ze Smoczym Pędem Dragonite'a. Jednak Dragonite był zaskoczony i sfrustrowany widząc, że wyszedł bez szwanku z ataku Charizarda i został zwabiony przez nowo nauczony Ogon Smoka Charizarda. Walka została zatrzymana przez N'a ze względu na rękę Dragonite'a zranioną podczas otrzymanego ataku, pozostawiając mecz bez oficjalnego zwycięzcy.

Dragonite został wysłany do walki z szalejącym Haxorusem w odcinku Przebiegły plan Zespołu Plazma! i szybko sam wpadł w szał, gdy Colress użył na nim urządzenia do sterowania Pokémonami. Jego ataki były blokowane przez Charizarda aż do zniszczenia maszyny. W późniejszych odcinkach brał też udział w wielkiej bitwie z Zespołem Plazma.

Wyspy Decolore

W odcinku Dziennikarka z innego regionu! Iris używała Dragonite'a w Turnieju Pokémon Sumo, gdzie w walce z Bearticiem został zdyskwalifikowany za pomaganie sobie ogonem w czasie walki.

W Pokémon o innym kolorze!, Dragonite i Charizard zostali wysłani do znalezienia Dragonite Clair, która zgubiła się na jednej z wysp archipelagu. Po tym jak znaleźli Pokémona Clair, wylądowali jej na spotkanie, jednak Dragonite zaatakowała ich, gdyż deptali jej kwiaty. Dragonite'y zaczęły się kłócić, a Charizard próbował zakończyć spięcie, ale bezskutecznie. Cilan powiedział, że jest to romantyczne napięcie. Później Pokémony ponownie się sprzeczały.

Johto

W odcinku specjalnym Iris używała Dragonite'a w walce z Clair i jej lśniącym Druddigonem w siłowni Blackthorn. Stoczył imponującą bitwę, lecz ostatecznie poległ w bitwie z liderką.

Osobowość i cechy charakteru

Plik:Iris and Dragonite.png

Dragonite to rodzaj Pokémona, który jest gotowy i chętny do walki ze wszystkimi przeciwnikami. Jego wrogi wyraz twarzy szczególnie wyróżnia ją spośród wszystkich innych Dragonite'ów. Chociaż jest to trudne, może mieć pewien sentyment do Iris, gdyż łatwo dał się jej złapać. Jednak, jak widać w odcinku Walka o Puchar Świata Juniorów!, nie jest gotowy, aby słuchać jej poleceń, lecz powoli zaczyna jej ufać i w Walka o przetrwanie Unovy! zaczyna być posłuszny.

Dragonite wykazuje też różne emocje, co widać po przegranej bitwie z Krookodilem Asha, kiedy był bardziej przygnębiony niż zwykle.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Miotacz Płomieni Ogień Iris i Dragonite rozbójnik! Jest
Iris Dragonite Flamethrower.png

Cios Gromu Elektro Iris i Dragonite rozbójnik! Jest
Iris Dragonite ThunderPunch.png

Lodowy Promień Lód Iris i Dragonite rozbójnik! Jest
Iris Dragonite Ice Beam.png

Bieg Smoka Smok Ponowne starcie autorytetów! Jest
Plik:Iris Dragonite Dragon Rush.png

Dubbing

Kraj Aktor(ka)
Japonia 佐藤健輔 Kensuke Satō
Stany Zjednoczone 佐藤健輔 Kensuke Satō
Polska 佐藤健輔 Kensuke Satō

Ciekawostki

  • Dragonite to pierwszy pseudo-legendarny Pokémon złapany przez główną postać, choć Ash posiada Gible'a, który ewoluuje w pseudo-legendę.
  • Dragonite jest pierwszym Pokémonem nie-z-Unovy, który został złapany w Unovie podczas sagi Best Wishes.
  • Dragonite jest pierwszym w pełni wyewoluowanym Pokémonem drugiej ewolucji, który został złapany w środowisku naturalnym przez główną postać, i drugim uzyskanym ogólnie na ostatnim stadium, pierwszym był Togekiss Dawn.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Dragonite.
Pokémony Iris
Przy sobie AxewExcadrillEmolgaDragoniteGible
Tymczasowe VanilluxeSnivyFraxure
W mandze HaxorusDruddigonLapras

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki