FANDOM

Doktor Fuji to postać z regionu Kanto, która pojawiła się po raz pierwszy w filmie Zemsta Mewtwo.

Historia

Po tym jak jego córka, Amber, zmarła, doktor Fuji poświęcił swoje życie, próbując przywrócić ją do życia poprzez klonowanie. Jego żona była zrozpaczona i nie mogła dalej obserwować jego starań, twierdząc, że nie może ożywić ich córki. Zostawiła go, ale Fuji nie zrezygnował ze swojej pracy.

Ostatecznie jego badania przykuły uwagę Giovanniego, który zgodził się sfinansować jego projekt, jeśli ten sklonuje również Mew. To doprowadziło do stworzenia Mewtwo.

Po tym, jak oryginalni Charmandertwo, Bulbasaurtwo i Squirtletwo zmarli podczas eksperymentu, Ambertwo — sklonowana forma Amber — również umarła, wywołując wzmożoną reakcję emocjonalną u Mewtwo. Doktor Fuji spanikował i podał mu formę serum tłumiącego emocje, co stało się przyczyną pozornie pokręconej osobowości tego Pokémona. Czas mijał, a Mewtwo dojrzewał. Wkrótce, po uzyskaniu świadomości, zniszczył laboratorium na Nowej Wyspie, prawdopodobnie zabijając wszystkich, którzy tam przebywali — łącznie Fujiego. Nagranie ostatnich słów Fujiego przetrwało eksplozję, a Mewtwo je zachował. Później zostało odkryte przez Jessie, Jamesa i Meowtha, którzy prześlizgnęli się na Nową Wyspę.

Doktor Fuji dysponował grupą naukowców, jednakże nie wiadomo, czy byli oni jego towarzyszami, zanim został zatrudniony przez Zespół R, czy też zostali mu dostarczeni przez tę organizację.

Pokémony

Sklonowane

Bulbasaurtwo
F01 Kanto Starter Clones
Bulbasaurtwo jest jednym z czterech Pokémonów sklonowanych przez doktora Fujiego. Zmarł na wskutek braku silnej siły życiowej.
Debiut The Uncut Story of Mewtwo's Origin
Charmandertwo
F01 Kanto Starter Clones
Charmandertwo jest jednym z czterech Pokémonów sklonowanych przez doktora Fujiego. Zmarł na wskutek braku silnej siły życiowej.
Squirtletwo
F01 Kanto Starter Clones
Squirtletwo jest jednym z czterech Pokémonów sklonowanych przez doktora Fujiego. Zmarł na wskutek braku silnej siły życiowej.
Mewtwo
F01 Young Mewtwo
Mewtwo jest jednym z czterech Pokémonów sklonowanych przez doktora Fujiego. W przeciwieństwie do Bulbasaurtwo, Charmandertwo i Squirtletwo, Mewtwo przeżył proces klonowania, gdyż powstał z próby DNA Mew, który miał nieśmiertelną siłę życiową.
Debiut Walka o odznakę

Aktorzy głosowi

Japonia: 秋元羊介 Yōsuke Akimoto
Stany Zjednoczone: Philip Bartlett
Polska: Mieczysław Morański (F01)
Andrzej Chudy (Powrót Mewtwo)

Ciekawostki

  • W nowelizacji pierwszego filmu nazywa się "Profesor John Smith".

Zobacz też