FANDOM

Donuke to postać z regionu Unova, pojawiająca się w obu wersjach filmu czternastego. Mieszka na skutej lodem tundrze, gdzie pracuje dla przywódczyni swojej osady, Glacine.

Historia

W filmie Czerń — Victini i Reshiram Damon przybył do Donuke'a i zapytał go, czy może rozmawiać z Glacine. Mężczyzna powiedział mu, że kobieta obecnie poszukuje ziół. Później Donuke przybył, by pomóc Glacine i jej synowi, Luisowi, kiedy zostali uwięzieni na rozpadającym się kawałku lodu, a gigantyczna góra lodowa zmierzała w ich kierunku. Jednakże w czasie biegu jego Stoutland zderzył się z dzikim Bearticiem, w wyniku czego sanie przewróciły się, a on sam także został wyrzucony na lodową krę. Ostatecznie trio zostało uratowane, gdy Damon nakazał Zekromowi zniszczyć górę lodową.

Później Donuke był widziany z Glacine i Luisem, a także z mieszkańcami pustynnej wioski, w obu filmach, ukazując swoje poparcie dla pomysłu Damona.

Pokémony

Przy sobie

Stoutland
F14 Donuke Stoutland
Stoutland jest jedynym znanym Pokémonem Donuke'a. Jest on używany jako pies zaprzęgowy do poruszania się po zamarzniętej tundrze.
Debiut Czerń — Victini i Reshiram

Aktorzy głosowi

Japonia: 佐藤健輔 Kensuke Satō
Stany Zjednoczone: Tom Wayland
Polska: nie wiadomo

Zobacz też