FANDOM

Dolan to postać z regionu Kalos, pojawiająca się w odcinku Złapać przemytnika Pokémonów!.

Historia

Dolan pojawił się po raz pierwszy, kiedy jechał samochodem ze swoim Diggersbym, uciekając przed sierżant Jenny i jej Manectriciem, mając ze sobą skradzione Scatterbugi, które planował sprzedać. Jednakże podczas pościgu jedna z klatek przypadkowo wypadła z pojazdu, a mężczyzna - nie chcąc zostać złapanym - nie zatrzymał się po nią i odjechał. Później Ash i jego przyjaciele szukali Dolana z pomocą sierżant Jenny. Dolan wrócił do miejsca, w którym zgubił jedną z klatek, i odkrył, że Scatterbug ewoluował w Spewpę. Nie wiedział jednak, że był to Chespin w przebraniu. W końcu udało mu się wykryć podstęp.

Grupa znalazła Dolana w opuszczonym laboratorium, gdzie wszyscy - z wyjątkiem Asha - zostali uwięzieni w sieci, którą na nich zastawił. Mężczyzna skonfrontował się z Ashem i powiedział grupie, że Chespin jest bardzo wartościowy i zamierza go sprzedać, mimo że nie jest w linii ewolucyjnej Scatterbuga. Obaj stoczyli bitwę, w której Dolan szybko zdobył przewagę. Gdy Froakie został osłabiony przez Diggersby'ego, Spewpa przejął się tym i był w stanie pokonać Pokémona przemytnika, ewoluując w Vivillona. Dolan próbował złapać Vivillona w sieć, ale zjawiła się sierżant Jenny i aresztowała go. Dolan stawiał opór, ale łuski ze skrzydła Vivillona uspokoiły go, dzięki czemu został zabrany przez policjantkę.

Pokémony

Przy sobie

Diggersby
EP816 Dolan Diggersby
Diggersby jest głównym Pokémonem Dolana. Był często wykorzystywany do pomocy w kłusowniczych działaniach swojego trenera. Gdy Ash walczył z Dolanem, by uratować Chespina i Spewpy, Diggersby zdołał pokonać Froakiego, pomimo niekorzystnej sytuacji typu, ale ostatecznie poległ w starciu z Vivillonem, który ewoluował ze Scatterbuga zgubionego podczas pościgu.

Diggersby zna takie ruchy jak: Błotny Strzał, Tunel, Dwuklask i Młotoramię.

Debiut Złapać przemytnika Pokémonów!

Skradzione

Scatterbug (wiele)
EP816 Dolan Scatterbug
Dolan schwytał kilka Scatterbugów, które trzymane były w niewoli. Mężczyzna zamierzał poczekać, aż przekształcą się w Vivillony, które mógłby sprzedać z powodu ich wzorów na skrzydłach. Zostały one ostatecznie uwolnione, gdy Ash, jego przyjaciele i sierżant Jenny, przy współpracy z dzikim Vivillonem, powstrzymali Dolana.
Debiut Złapać przemytnika Pokémonów!
Spewpa (wiele)
EP816 Dolan Spewpa
Dolan schwytał kilka Spewp, które trzymane były w niewoli. Mężczyzna zamierzał poczekać, aż przekształcą się w Vivillony, które mógłby sprzedać z powodu ich wzorów na skrzydłach. Zostały one ostatecznie uwolnione, gdy Ash, jego przyjaciele i sierżant Jenny, przy współpracy z dzikim Vivillonem, powstrzymali Dolana. Po wszystkim wiele Spewp ewoluowało w Vivillony.
Debiut Złapać przemytnika Pokémonów!
Scatterbug
EP816 Scatterbug
Ten Scatterbug został skradziony przez Dolana i zamknięty w klatce, z której wypadł podczas pościgu. Współpracował z Ashem, a po dwukrotnej ewolucji pomógł mu w walce z Dolanem.
Debiut Złapać przemytnika Pokémonów!
Chespin
EP816 Dolan Chespin
Chespin, w przebraniu Spewpy, został użyty jako przynęta, aby grupa znalazła kryjówkę Dolana. Jednak gdy Ash i jego przyjaciele zmierzali w jej kierunku, przemytnik odkrył ich podstęp i schwytał Chespina, aby go sprzedać. Ostatecznie został on uwolniony i wrócił do swojego trenera, gdy Dolan został aresztowany.
Debiut Złapać przemytnika Pokémonów!

Aktorzy głosowi

Japonia: 最上嗣生 Tsuguo Mogami
Stany Zjednoczone: David Wills
Polska: Janusz German