FANDOM

Doduo (jap. ドードー Dodo) - Pokémon typu Normal i Lot wprowadzony w generacji I.

Biologia

Fizjologia

Doduo jest Pokémonem przypominającym wyglądem strusia. Jego pióra są brązowe. Charakterystyczną dla tego stworzenia rzeczą jest to, że posiada dwie głowy. Każda z nich ma długi, ostry dziób w kolorze kremowym i parę czarnych oczu. Samce Doduo mają czarne szyje, a samice brązowe. Doduo ma długie nogi, a każdy z jego "palców" jest zaopatrzony w ostre pazury.

Różnice płci

Samica ma brązowe szyje, podczas gdy samiec ma czarne.

Specjalne umiejętności

Ten ptak nie potrafi latać, ale ma bardzo wytrzymałe nogi, dzięki czemu szybko biega.

Zachowanie

Głowy Doduo pracują zespołowo, aby przeżyć. Na przykład podczas jazdy, widać, że Doduo na przemian podnosi i opuszcza głowy. Robi to w celu zrównoważenia się podczas pracy w ekstremalnych prędkościach. Ten Pokémon również wydaje się być dość ostrożnym - głowy śpią na zmianę.

Środowisko naturalne

Doduo żyją na szeroko otwartych równinach, łąkach i sawannach. Rzadko żyją w lasach, ale czasami można je spotkać na pustyni. Są powszechne w Kanto, ale były od czasu do czasu widziane też w Sinnoh. Importowano je także do Stref Safari w Johto i Hoenn.

Ewolucja

Doduo ewoluuje w Dodrio na poziomie 31. Dodrio nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Doduo
Doduo
normalnylatający
Poziom 31 Dodrio
Dodrio
normalnylatający

W anime

Ważniejsze występy

Doduo zadebiutował w laboratorium Profesora Oaka w odcinku Pojedynek w zagrodzie. Był pod opieką Gary'ego i ewoluował.

Doduo trenera Otoshi walczył z Zespołem R w odcinku Gra o wszystko.

Drugoplanowe role

Doduo pojawił się w wielu innych odcinkach w anime.

Ciekawostki

Etymologia

Zarówno Doduo, jak i Dodo pochodzą od słów Dodo oraz duo (łac. dwa).