FANDOM

083MS Farfetch'd
Pokémon
Dodrio 085MS
#084
Generacja I
Doduo
ドードー Dodo
084MS
Doduo

Pokémon Struś
Typy
Zdolności
Ucieczka lub Ranny Ptaszek Splątane Nogi
Ukryta Zdolność

Grupa hodowli
Skrzydlate
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
39,2 kg 1,4 m
Statystyki
HP
35
Atak
85
Obrona
45
Sp. Atak
35
Sp. Obrona
35
Szybkość
75
Styl Ciała Odcisk łapy
Body07 Plik:F084.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Doduo

Doduo (jap. ドードー Dodo) - Pokémon typu Normal i Lot wprowadzony w generacji I. Ewoluuje w Dodrio na poziomie 31.

Biologia

Fizjologia

Doduo jest Pokemonem przypominającym wyglądem strusia. Pióra Poekmona są w barwie brązu. Charakterystyczną dla tego stworzenia rzeczą jest to, że posiada dwie głowy. Każda z nich ma długi, ostry dziób w kolorze kremowym i parę czarnych oczek. Samce Doduo mają czarne szyje, a samice brązowe. Stworek ma długie nogi, a każdy z "palców" jest zaopatrzony w ostre pazury.

Różnice płci

Samica ma brązowe szyje, podczas gdy samiec ma czarną.

Zachowanie

Głowy Doduo pracują zespołowo, aby przeżyć. Na przykład podczas jazdy, widać, że Doduo na przemian podnosi i opuszcza głowy. Robi to w celu zrównoważenia się podczas pracy w ekstremalnych prędkościach. Ten Pokémon również wydaje się być dość ostrożnym - głowy śpią na zmianę.

Środowisko naturalne

Doduo żyją na szeroko otwartych równinach, łąkach i sawannach. Rzadko żyją w lasach, ale czasami można je spotkać na pustyni. Są powszechne w Kanto, ale były od czasu do czasu widziane też w Sinnoh. Importowano je także do Johto i Hoenn Strefy Safari.