Liga Pokémon

Ever Grande City Lobby ORAS

Hol Ligi Pokémon

Budynek Ligi Pokémon posiada tradycyjne udogodnienia. Centrum Pokémonów i PC są po lewej stronie, a Poké Market jest po prawej. To doskonała okazja, żeby się wyposażyć w wiele Hiper Mikstur, Pełnych Wyleczeń, i Pełnych Uzdrowień na nadchodzące wyzwanie.

Żeby zwiększyć szanse na zwycięstwo, warto ponownie odwiedzić Dom Towarowy Lilycove i zakupić parę bitewnych przedmiotów. Te przedmioty tymczasowo podczas walki zwiększają jedną ze statystyk Pokémona. Użycie jednej Obrony X lub Spec. Obr. X może zwiększyć przynależną statystykę o 50%. Użycie dwóch równa się 100% wzmocnienia, więc Pokémon otrzyma tylko połowę normalnej wartości obrażeń. Potężne Ciosy może być, gdyż użycie dwóch albo więcej drastycznie zwiększy szanse na zadanie krytycznego uderzenia. Dodatkowo użycie Spec. Gardy ochroni twojego Pokémona przed redukcją statystyk na pięć tur.

Jeśli skończyłeś przygotowania, porozmawiaj z dwoma Asami Trenerów pilnujących podwójnych drzwi w środku pokoju. Sprawdzą, czy wygrałeś wszystkie osiem Odznak Ligi Hoenn; jeśli tak, to odsuną się, pozwalając ci wejść do Ligi Pokémon. Wyzywający musi stawić czoła Elitarnej Czwórce oraz Mistrzowi, ale nie może otrzymywać pomocy z zewnątrz i musi być zdany tylko na siebie. Jeśli jesteś gotów, przekrocz drzwi i wejdź do pierwszej komnaty.

Elitarna Czwórka

Bitwa 1: Sidney

Sidney room ORAS

Pokój Sidneya

Pierwszym wyzwaniem ze strony Elitarnej Czwórki jest Sidney, Trener i mistrz Mrocznych Pokémonów. Jego podopieczni są szczególnie podatni na Robacze, Walczące, i Baśniowe ataki, są odporni na Psychiczne ruchy.

Walkę rozpocznie swoim Mightyena, który obniża Atak wroga dzięki Zdolności Zastraszania. Może też wykorzystać siłę Zuchwałości, żeby oszołomić cel, choć kosztem podniesienia Ataku celu w nadziei, iż przeciwnik będzie ranić samego siebie. W tym przypadku warto użyć Persim Jagodę do wyleczenia z oszołomienia, albo użyć podopiecznego o Specjalnym Ataku w celu ominięcia Zastraszania. Shiftry jest dwu-typu Trawiasty/Mrok, co daje poczwórną podatność na Robacze ruchy. Ostrze Liścia jest jego najsilniejszym ruchem, ale jest w stanie też się odegrać Walczącym Pokémonom swoją Pozazmysłowością. Pozbądź się go poprzez wykorzystanie jednej z jego słabości. Sharpedo może być niebezpieczny, zważywszy na jego wysoki Atak i Szybkość, ale jego niska obrona może umożliwić ci błyskawiczne wyeliminowanie go z pola. Chrupanie jest jego najsilniejszym atakiem, ale może również wykorzystać Strumień Wody do zadania błyskawicznego ciosu. Trujący Kieł jest jego potężną bronią na Trawiaste i Baśniowe Pokémony. Cacturne, tak jak w przypadku Shiftry'ego, ma kilka słabości, ale jest bardziej cwany. Ziarno Pijawki powoli odbiera zdrowie celu, by potem odnowić siły użytkownika, a Kolczasta Tarcza zarówno chroni użytkownika na turę i może zadać celu obrażenia, jeśli ten cel zaatakuje ruchem fizycznym. Wykorzystaj jedną z wielu jego słabości, aby go pokonać. Ostatnim jest Absol; jego wysoki Atak to niezawodny znak, że jakikolwiek z jego ruchów będzie bardzo potężny. Przecięcie, Nocne Cięcie, i Psycho Cięcie mają wysoki wskaźnik szansy na krytyczne uderzenia, ale dzięki Zdolności Szczęściarza szanse na bolesne ciosy wzrosną. Obrona jednak jest mierna, więc najsilniejsze ataki mogą w mig wyłączyć Absola z gry.

VSSidney
Elitarna Czwórka
Sidney
Miasto Ever Grande
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
PokémonDollar8,320
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Mightyena
Typ:
Mrok Nieznany
Zdolność:
Zastraszanie
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
MightyenaPoz.50
Zuchwałość
Normalny Statusowy
Usunięcie
Normalny Fizyczny
Tandetna Pięść
Mrok Fizyczny
Chrupanie
Mrok Fizyczny
Shiftry
Typy:
Trawa Mrok
Zdolność:
Chlorofil
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
ShiftryPoz.50
Ogłuszenie
Normalny Fizyczny
Znikający Atak
Mrok Fizyczny
Pozazmysłowość
Psychika Specjalny
Ostrze Liścia
Trawa Fizyczny
Cacturne
Typy:
Trawa Mrok
Zdolność:
Ziemny Schron
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
CacturnePoz.50
Ziarno Pijawki
Trawa Statusowy
Odpłata
Mrok Fizyczny
Igłoramię
Trawa Fizyczny
Kolczasta Tarcza
Trawa Statusowy
Sharpedo
Typy:
Woda Mrok
Zdolność:
Twarda Skóra
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
SharpedoPoz.50
Chrupanie
Mrok Fizyczny
Trujący Kieł
Trujący Fizyczny
Strumień Wody
Woda Fizyczny
Siekanie
Normalny Fizyczny
Absol
Typ:
Mrok Nieznany
Zdolność:
Szczęściarz
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
AbsolPoz.52
Powietrzny As
Latający Fizyczny
Nocne Cięcie
Mrok Fizyczny
Psycho Cięcie
Psychika Fizyczny
Siekanie
Normalny Fizyczny

Bitwa 2: Phoebe

Phoebe room ORAS

Pokój Phoebe

Drugą członkinią Elitarnej Czwórki jest Phoebe, mistrzyni typu Ducha. Jej Pokémony są głównie podatne na Duchowe i Mroczne ruchy, a także są odporne na Normalne i Walczące ataki.

Walkę rozpocznie Dusclopsem, defensywnym Pokémonem Duchem który jest bardziej zainteresowany używaniem zmian stanu, niż frontalnymi atakami. Mylący Promień wywołuje oszołomienie, przez co cel może skrzywdzić siebie samego. Klątwa wymusza poświęcenie połozy swojego życia, a w zamian co każdą turę odbiera celowi 25% maksymalnego zdrowia; jednakże wymiana twojego Pokémona zniweluje działanie klątwy. Użyj Duchowych i Mrocznych ataków, żeby go pokonać. Sableye ma jedynie jedną słabość: podatność na ruchy typu Baśniowego. Jeśli twój team nie ma jakiegokolwiek tego typu ruchu, to raczej w tym przypadku nie warto polegać na dopasowaniu typu. Sableye często korzysta z Ogłuszenia, który wywołuje zachwianie u wroga. Pazur Cienia i Klejnot Mocy są bardzo potężne, ale Nieczysta Gra jest znacznie niebezpieczna; przelicza obrażenia poprzez użycie Ataku celu, więc lepiej nie używać tutaj podopiecznego o fizycznych ruchach jeśli chcesz uniknąć klęski. Phoebe ma w swoim zespole dwa Banette'y; jednego samca i jedną samicę. Samiec może powoli odcinać zdrowie celu przy pomocy Toksyn. Jeśli przed znokautowaniem zdołał użyć Urazy, to całkowicie wyzeruje Punkty Mocy ruchu którego cel użył do pokonania Banette. Samica może użyć Ognika żeby podpalić cel i przepołowić jego Atak, podczas gdy Złośliwość będzie pozbawiać Punktów Mocy ruchu, jakiego cel ostatnio użył. Zarówno samiec, jak i samica potrafią używać Kuli Cienia, i zadać dodatkowe obrażenia przy pomocy kolejno Psychokinezy i Znikającego Ataku. Na sam koniec, jej Dusknoir ma ponadprzeciętną moc Ataku, ale słabą Szybkość. Ma dostęp do Pięści Ognia, Pięści Lodu, i Pięści Pioruna; nie tylko mogą spowodować super-efektywne straty w szerokiej gamie Pokémonów, ale cel może również paść ofiarą Poparzenia, Zamrożenia lub Paraliżu. Jego ostatni ruch, Czar, ma podwojoną siłę jeśli zostanie użyty na celu który wcześniej padł ofiarą zmiany. Żeby wygrać z nim, trzeba użyć silnych ataków Duchowych lub Mrocznych.

VSPhoebe
Elitarna Czwórka
Phoebe
Miasto Ever Grande
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
PokémonDollar8,480
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Dusclops
Typ:
Duch Nieznany
Zdolność:
Presja
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Dusclops Poz.51
Pięść Cienia
Duch Fizyczny
Mylący Promień
Duch Statusowy
Klątwa
Duch Statusowy
Wizja
Psychika Specjalny
Banette
Typ:
Duch Nieznany
Zdolność:
Bezsenność
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Banette Poz.51
Klątwa
Duch Specjalny
Złośliwość
Duch Statusowy
Ognik
Ogień Statusowy
Znikający Atak
Mrok Fizyczny
Sableye
Typy:
Mrok Duch
Zdolność:
Psotnik
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
SableyePoz.51
Pazur Cienia
Duch Fizyczny
Nieczysta Gra
Mrok Fizyczny
Klejnot Mocy
Kamienny Specjalny
Ogłuszenie
Normalny Fizyczny
Banette
Typ:
Duch Nieznany
Zdolność:
Bezsenność
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
BanettePoz.51
Kula Cienia
Duch Specjalny
Uraza
Duch Statusowy
Toksyny
Trujący Statusowy
Psychokineza
Psychika Specjalny
Dusknoir
Typ:
Duch Nieznany
Zdolność:
Presja
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Dusknoir Poz.53
Czar
Duch Specjalny
Pięść Ognia
Ogień Fizyczny
Pięść Lodu
Lód Fizyczny
Pięść Pioruna
Elektryczny Fizyczny

Bitwa 3: Glacia

Glacia room ORAS

Pokój Glacii

Trzecią członkinią Elitarnej Czwórki jest Glacia, pani typów Lodowych. Jej Pokémon są bardzo podatne na Kamienne, Ogniste, i na Walczące ataki.

Rozpocznie walkę pierwszym Glalie'm, który ma tendencję do wywoływania Gradu. Kiedy Grad jest aktywny, celność Zamieci wzrasta do 100%, a Pokémony ze Zdolnością Okrywy Śniegu zyskują 25% wzmocnienia w statystyce unikliwości. Co więcej, przez pięć tur wszystkie typy, po za Lodowym, będą otrzymywać małe obrażenia z Gradu. Ekran Świetlny Glalie'ego tymczasowo redukuje obrażenia wywołane przez ruchy Specjalne, więc ataki takie jak Miotacz Ognia będą mniej efektywne. Inne jego ruchy nie są aż takie problematyczne, więc to może być odpowiedni moment na ruchy rodzaju Tańca Mieczy. Jej drugi Glalie jest w większości taki sam; jednakże na miejscu Ekranu Świetlnego ma Ochronę. Zna również Suchy Mróz, silny Lodowy atak, który okazuje się być super-efektywny przeciwko Wodnym Pokémonom. Tak jak z pierwszym Glalie'm, postaraj się go wyeliminować szybko. Glacia włada również dwoma niemal identycznymi Froslassami. Pierwsza używa Mylącego Promienia i Złowrogiego Wiatru, co czyni z niej bardziej podopieczną w defensywie. Druga zaś używa Buziaka Niemocy i Kuli Cienia, dzięki czemu bardziej orientuje się w ofensywie. Obydwie znają atak Gradem, Zamiecią oraz posiadają Zdolność Okrywy Śniegu, co czyni Froslassy uciążliwymi. Ale, jeśli masz przy sobie super-starożytnego Pokémona, jego Pierwotna forma może kompletnie zneutralizować wszelki grad. Największym zagrożeniem ze strony Glacii jest Walrein, Pokémon dwu-typu Lodowy/Wodny. Jego wysokie HP, Obrona, i Specjalna Obrona są w stanie nawet obronić go przed super-efektywnymi ruchami. Godne statystyki ofensywne pozwalają mu zadawać wysokie obrażenia Surfowaniem, Zamiecią, i Atakiem Ciałem. Czyste Zimno natychmiastowo nokautuje cel jeśli uderzy, ale działa tylko na celach które mają niższy poziom niż użytkownik. Wykorzystaj Trawiaste lub Elektryczne ruchy, aby wyeliminować Walreina.

VSGlacia
Elitarna Czwórka
Glacia
Miasto Ever Grande
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
PokémonDollar8,640
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Glalie
Typ:
Lód Nieznany
Zdolność:
Skupienie
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
GlaliePoz.52
Ekran Świetlny
Psychika Statusowy
Odłamki Lodu
Lód Fizyczny
Grad
Lód Statusowy
Chrupanie
Mrok Fizyczny
Froslass
Typy:
Lód Duch
Zdolność:
Okrywa Śniegu
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Froslass Poz.52
Mylący Promień
Duch Statusowy
Zamieć
Lód Specjalny
Grad
Lód Statusowy
Złowrogi Wiatr
Duch Specjalny
Glalie
Typ:
Lód Nieznany
Zdolność:
Skupienie
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
GlaliePoz.52
Ochrona
Normalny Statusowy
Odłamki Lodu
Lód Fizyczny
Grad
Lód Statusowy
Suchy Mróz
Lód Specjalny
Froslass
Typy:
Lód Duch
Zdolność:
Okrywa Śniegy
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Froslass Poz.52
Buziak Niemocy
Baśniowy Specjalny
Zamieć
Lód Specjalny
Grad
Lód Statusowy
Kula Cienia
Duch Specjalny
Walrein
Typy:
Lód Woda
Zdolność:
Otyłość
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
WalreinPoz.54
Surfowanie
Woda Specjalny
Atak Ciałem
Normalny Fizyczny
Zamieć
Lód Specjalny
Czyste Zimno
Lód Specjalny

Bitwa 4: Drake

Drake room ORAS

Pokój Drake'a

Czwartym i ostatnim członkiem Elitarnej Czwórki jest Drake, pan Smoczych Pokémonów. Jego Pokémony są podatne na Smocze i Baśniowe ataki, choć większość jest szczególnie wrażliwa na Lodowe ruchy.

Drake zacznie starcie swoją Altarią, Pokémonem o gabarytach defensywnych. Garda Bawełny może zwiększyć jego Obronę o 3 poziomy, więc specjalne ataki są odpowiedniejszą opcją. Jako że jest Pokémonem dwu-typu Latający/Smok, jest zmuszony przyjąć masywne obrażenia od ruchów takich jak Lodowy Promień. Kingdra jest Wodnym i Smoczym Pokémonem, więc nie jest aż tak podatny na Lód. Smoczy Puls, Surfowanie oraz Lodowy Promień potrafią dać się we znaki, więc najlepiej przeciwko Kingdrze użyć Smoczych lub Baśniowych ataków, albo użyć Lodowego ruchu Suchy Mróz który z czterokrotną siłą będzie skuteczny (gdyż zmienia słabą podatność Wodnych typów na ruchy Lodowe w super-efektywną wrażliwość na Lód). W ekipie Drake'a są też dwa Flygony; samiec i samica. Samiec używa silnych ruchów fizycznych, takich jak Wstrząs, oraz może oszołomić cel Ultradźwiękiami. Samica zaś specjalizuje się w silnych ruchach specjalnych, jak na przykład Miotacz Ognia. Skrzeczenie obetnie Obronę celu o połowę, chociaż nie ma w arsenale żadnych fizycznych ruchów. Obydwa Pokémony są niezwykle wrażliwe na Lodowe ataki. Ostatnim Pokémonem Drake'a to Salamence, Smoczy i Latający typ. Ma wysoki Atak, ponadprzeciętną Szybkość i mocne obrony. Zdolność Zastraszania osłabia fizycznych podopiecznych, więc specjalni, szczególnie ci z Lodowymi ruchami, będą mieć tutaj przewagę. Salamence ma potężne ataki, które mogą zepchnąć wszelkie zagrożenia na skraj załamania, ale raczej nie są groźne dla Baśniowych Pokémonów.

VSDrake
Elitarna Czwórka
Drake
Miasto Ever Grande
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
PokémonDollar8,800
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Altaria
Typy:
Smok Latający
Zdolność:
Lek z Natury
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Altaria Poz.53
Powietrzny As
Latający Fizyczny
Garda Bawełny
Trawa Statusowy
Smoczy Puls
Smok Specjalny
Błysk Księżyca
Baśniowy Specjalny
Flygon
Typy:
Ziemny Smok
Zdolność:
Lewitacja
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
FlygonPoz.53
Wstrząs
Ziemny Fizyczny
Smoczy Pazur
Smok Fizyczny
Lawina Skał
Kamienny Fizyczny
Ultradźwięki
Normalny Statusowy
Kingdra
Typy:
Woda Smok
Zdolność:
Snajper
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
KingdraPoz.53
Smoczy Puls
Smok Specjalny
Surfowanie
Woda Specjalny
Ziewanie
Normalny Statusowy
Lodowy Promień
Lód Specjalny
Flygon
Typy:
Ziemny Smok
Zdolność:
Lewitacja
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Flygon Poz.53
Miotacz Ognia
Ogień Specjalny
Boom Wybuch
Normalny Specjalny
Smoczy Puls
Smok Specjalny
Skrzeczenie
Normalny Statusowy
Salamence
Typy:
Smok Latający
Zdolność:
Zastraszanie
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
SalamencePoz.55
Pośpiech Smoka
Smok Fizyczny
Taran Zen
Psychika Fizyczny
Chrupanie
Mrok Fizyczny
Kieł Gromu
Elektryczny Fizyczny

Pokonanie Elitarnej Czwórki daje ci prawo wyzwania na pojedynek regionalnego Mistrza Hoenn. Warto jednak zauważyć, że już po wejściu do ostatniego pokoju zostaniesz wciągnięty w walkę, więc przed wejściem sprawdź swoje Pokémony i zapisz grę.

Mistrz

Champion Steven room ORAS

Pokój Mistrza

Wewnątrz hali Mistrza czeka na ciebie twój mentor Steven. Wychodzi na to, że przeżywałeś przygody z samym mistrzem Hoenn! Steven jest ciekawy twoich doświadczeń nabytych podczas twojej podróży i prosi cię, żebyś się nie oszczędzał w walce. Obie to samo swoim Pokémonom. Scena jest przygotowana na legendarne starcie. Jako Mistrz, Steven jest świadomy korzyści płynących z różnorodnego zespołu Pokémonów. Jego Pokémony mają różne typy i w przeciwieństwie do drużyn Elitarnej Czwórki nie dzielą zbytnio wspólnych słabości. Ale Steven dalej preferuje swój ulubiony typ Stalowy, a większość jego Pokémonów są albo częściowo Kamienne lub częściowo Ziemne—to żadne zaskoczenie ze strony dobrze znanego kolekcjonera kamieni. Jako iż ma podopiecznych o różnych typach, będziesz musiał często wymieniać swoje Pokémony, aby wykorzystać pełnię słabości Pokémonów Stevena.

Steven zacznie swoim Skarmory, Pokémonem dwu-typu Stalowy/Latający o bardzo wysokiej Obronie; w tym przypadku fizyczne ataki będą bardzo nieefektywne. Dodatkowo, Zdolność Wytrwałości pozwala mu przetrwać przynajmniej jeden silny atak który mógłby go znokautować jednym uderzeniem. Skarmory lubi nakładać na twoje pole Kolce, które uszkodzą każdego lądowego Pokémona który ma zostać wezwany do walki. Jeśli pole będzie pokryte Kolcami aż trzy razy, to przeciwnik straci 25% maksymalnego HP po wejściu na pole. Toksyny są również niebezpieczne, aczkolwiek cel zostanie ciężko otruty. Co do innych ruchów, Powietrzny As i Skrzydło Stali nie są aż tak groźne. Użyj specjalnych Ognistych i Elektrycznych ataków, że zadać poważne obrażenia.

Następny będzie Claydol, Pokémon dwu-typu Ziemny/Psychiczny. Claydol gra defensywną rolę, używając Odbicia i Ekranu Świetlnego do zminimalizowania obrażeń wywołanych kolejno fizycznie i specjalnie. Jeśli te działania zostaną aktywowane, wszelkie taktyki okażą się trudniejsze do wykonania. TM12 (Drwiny) mogą powstrzymać te ruchy statusowe na kilka rund, podczas gdy TM31 (Łamacz Murów) przed zadaniem ciosu zaneguje działania Odbicia i Ekranu Świetlnego. Moc Ziemi i Pozazmysłowość są silnymi atakami, ale pożytku z nich raczej nie ma, zważywszy na niską siłę ofensywną Claydola. Żeby się pozbyć Claydola, wykorzystaj Wodne, Trawiaste, lub Mroczne ruchy.

Aggron, Pokémon dwu-typu Stalowy/Latający, ma niewiarygodnie wysoką Obronę. Tak jak Skarmory, Zdolność Wytrwałości powstrzymuje nokaut jednym ciosem. Steven ma w zanadrzu trzy Pełne Wyleczenia, i bez wątpienia użyje jednego do wyleczenia osłabionego Aggrona. Jego Atak jest niezwykle wysoki i jakikolwiek jego atak będzie bardzo potężny. Wstrząs i Skalna Krawędź są niemal morderczymi ruchami, a Żelazny Ogon może obniżyć Obronę celu, co tylko bardziej wystawia cel na niebezpieczeństwo ze strony ruchów Aggrona. Zna również Smoczy Pazur dla równej miary, więc nie próbuj wysyłać do walki LatiosaOR lub LatiasAS. Na początku odłam mu trochę zdrowia słabszym atakiem, a potem zbombarduj go Walczącymi i Ziemnymi atakami.

Następnym będzie jego Cradily, wysoce-defensywny Pokémon dwu-typu Kamienny/Trawiasty. Chociaż nie za bardzo może zadawać poważnych obrażeń przeciwnikowi, to jednak może go zdekoncentrować Mylącym Promieniem i Giga Odpływem, który kradnie część zdrowia celu, aby zregenerować własne. Starożytna Moc może podnieść każdą jego statystykę o jeden poziom, a Bomba z Mułem może otruć cel. Szybko zneutralizuj stan zdrowia i zaatakuj Robaczymi, Walczącymi, Lodowymi, lub Stalowymi atakami.

Armaldo jest nietypowym Pokémonem dwu-typu Kamienny/Robaczy. Najgroźniejsze ruchy w jego arsenale to Nożyce i Wybuch Skał, ruchy otrzymuje bonus ataku o tym samym typie. Metalowy Pazur ma 10% szansy na podniesienie Ataku użytkownika o jeden poziom, podczas gdy Kruszący Pazur ma 50% szans na obniżenie Obrony celu o tą samą wartość. Użyj przedmiotów takich jak Obrona X lub ruchów, jak na przykład Odbicie w celu zwiększenia Obrony swoich podopiecznych i wyeliminować działania Kruszącego Pazura. Dwu-typ sprawia, iż Armaldo jest najbardziej podatny na kilka różnych typów. Tutaj spiszą się Wodne, Kamienne, i Stalowe ataki.

Na końcu Steven wyśle od walki najcięższą artylerię: Metagrossa, wysoko-poziomowego Pokémona dwu-typu Stalowy/Psychiczny. Natychmiast po wysłaniu go do walki, Steven od razu aktywuje jego Mega Ewolucję, ewoluując Metagrossa w Mega Metagrossa. Mega Metagross zyskuje wzmocniony Atak, Specjalną Obronę i Szybkość, co czyni z niego potężną przeszkodę. A jakby było tego mało, uzyskana w Mega Ewolucji Zdolnosć Silnych Szponów podnosi siłę wszystkich czterech ruchów kontaktowych o 33%. Dzięki Silnym Szponom i bonusowi ataku o tym samym typie, Pociskowy Cios uderzy pierwszy i mocno. Decydując się na siłę nad szybkością, Cios Meteoru jest potężnym ruchem, który może podnieść Atak użytkownika, pozwalając mu atakować jeszcze mocniej. Taran Zen to kolejny ruch, który zyskuje bonus typu, a Giga Wstrząs zadaje bolesne uszkodzenia choć zmusza użytkownika do odnowienia siły na turę. To może być dobry pomysł, żeby użyć stanu Poparzenia, gdyż jest efektywny na Stal, a Metagross będzie musiał odzyskać siły po Giga Wstrząsie. W innym przypadku można zbombardować go specjalnymi Ognistymi, Ziemnymi, Duchowymi, i Mrocznymi atakami, jeśli chcesz szybko zakończyć walkę.

VSSteven
Mistrz
Steven
Miasto Ever Grande
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
PokémonDollar11,800
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallfull
Skarmory
Typy:
Stal Latający
Zdolność:
Wytrwałość
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
SkarmoryPoz.57
Toksyny
Trujący Statusowy
Powietrzny As
Latający Fizyczny
Kolce
Ziemny Statusowy
Skrzydło Stali
Stal Fizyczny
Claydol
Typy:
Ziemny Psychika
Zdolność:
Lewitacja
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Claydol Poz.57
Odbicie
Psychika Statusowy
Ekran Świetlny
Psychika Statusowy
Pozazmysłowość
Psychika Specjalny
Moc Ziemi
Ziemny Specjalny
Aggron
Typy:
Stal Kamienny
Zdolność:
Wytrwałość
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
AggronPoz.57
Skalna Krawędź
Kamienny Fizyczny
Wstrząs
Ziemny Fizyczny
Żelazny Ogon
Stal Fizyczny
Smoczy Pazur
Smok Fizyczny
Cradily
Typy:
Kamienny Trawa
Zdolność:
Przyssawki
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Cradily Poz.57
Giga Odpływ
Trawa Specjalny
Starożytna Moc
Kamienny Specjalny
Bomba z Mułem
Trujący Specjalny
Mylący Promień
Duch Statusowy
Armaldo
Typy:
Kamienny Robak
Zdolność:
Zbroja
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
ArmaldoPoz.57
Nożyce
Robak Fizyczny
Wybuch Skał
Kamienny Fizyczny
Metalowy Pazur
Stal Fizyczny
Kruszący Pazur
Normalny Fizyczny
Metagross
Typy:
Stal Psychika
Zdolność:
Czyste Ciało
Przedmiot:
Plik:Bag Metagrossite Sprite.png Metegrossit
Metagross Poz.59
Pociskowy Cios
Stal Fizyczny
Taran Zen
Psychika Fizyczny
Cios Meteoru
Stal Fizyczny
Giga Wstrząs
Normalny Fizyczny

Po zakończeniu walki, Steven pogratuluje ci twojego imponującego zwycięstwa. Podziękuje ci również za ciężko-stoczoną walkę i za zademonstrowanie wszystkiego, czego się nauczyłeś. Kiedy już zamierza ukoronować cię tytułem nowego Mistrza Ligi Hoenn, May/Brendan niespodziewanie wpadnie do pokoju z poradą wyzwania Mistrza, chociaż zauważy iż już pokonałeś Stevena. Potem przyjdzie Profesor Birch i złoży ci szczególne gratulacje.

Hala Sław

Steven zaprowadzi cię do Hali Sław, gdzie wszyscy Mistrzowie są uhonorowani. Poprosi cię, żebyś umieścił swoje Poké Balle w tutejszej maszynie, by ta mogła zapisać twoje imię i twoje Pokémony. Podczas procesu zapisywania, ekran będzie pokazywać obraz każdego twojego podopiecznego. Kiedy opuścisz Halę Sław, May/Brendan cię przywita w pokoju Mistrza. Twój przyjaciel czekał na ciebie, aby mógł ci towarzyszyć w drodze powrotnej do Miasteczka Littleroot. Wtedy zaczną się pojawiać napisy końcowe, a podczas endingu będą pokazane kluczowe walki.

Trasa 103

Kiedy napisy końcowe się skończą, znajdziesz się z powrotem na Trasie 103, gdzie po raz pierwszy walczyłeś z May/Brendanem. Twój przyjaciel wówczas wyzwie ciebie na ostatnią walkę, przez wzgląd na stare czasy friend. Jej/Jego zespół jest taki sam, jak wtedy kiedy walczyłeś w Mieście Lilycove, lecz teraz został powiększony o Raichu i przedmiot jej/jego startera. W tej walce nie uzyskujesz doświadczenia i nic się nie stanie, jeśli przegrasz.

Walka z Rywalem, runda 5

252MS Gracz wybrał Treecko

VSMay
Trener Pokémonów
May
Trasa 103
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Swellow
Typy:
Normalny Latający
Zdolność:
Twardziel
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Swellow Poz.48
Powietrzny As
Latający Fizyczny
Szybki Atak
Normalny Fizyczny
Odwrót
Robak Fizyczny
Skrzydło Stali
Stal Fizyczny
Raichu
Typ:
Elektryczny Nieznany
Zdolność:
Statyczność
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Raichu Poz.48
Fala Piorunów
Elektryczny Statusowy
Błyskawica
Elektryczny Specjalny
Szybki Atak
Normalny Fizyczny
Ekran Świetlny
Psychika Statusowy
Wailord
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:
Wodny Schron
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Wailord Poz.48
Surfowanie
Woda Specjalny
Ciężki Trzask
Stal Fizyczny
Buldożer
Ziemny Fizyczny
Lodowy Promień
Lód Specjalny
Breloom
Typy:
Trawa Walczący
Zdolność:
Zarodniki
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Breloom Poz.48
Bomba Nasienna
Trawa Fizyczny
Moc Dłoni
Walczący Fizyczny
Jadoszok
Trujący Specjalny
Kamienny Grób
Kamienny Fizyczny
Blaziken
Typy:
Ogień Walczący
Zdolność:
Pożar
Przedmiot:
Bag Blazikenite Sprite Blazikenit
Blaziken Poz.50
Ognisty Kop
Ogień Fizyczny
Łamacz Murów
Walczący Fizyczny
Szybki Atak
Normalny Fizyczny
Pazur Cienia
Duch Fizyczny

255MS Gracz wybrał Torchica

VSMay
Trener Pokémonów
May
Trasa 103
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Swellow
Typy:
Normalny Latający
Zdolność:
Twardziel
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Swellow Poz.48
Powietrzny As
Latający Fizyczny
Szybki Atak
Normalny Fizyczny
Odwrót
Robak Fizyczny
Skrzydło Stali
Stal Fizyczny
Raichu
Typ:
Elektryczny Nieznany
Zdolność:
Statyczność
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Raichu Poz.48
Fala Piorunów
Elektryczny Statusowy
Błyskawica
Elektryczny Specjalny
Szybki Atak
Normalny Fizyczny
Ekran Świetlny
Psychika Statusowy

Breloom
Typy:
Trawa Walczący
Zdolność:
Zarodniki
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Breloom Poz.48
Bomba Nasienna
Trawa Fizyczny
Moc Dłoni
Walczący Fizyczny
Jadoszok
Trujący Specjalny
Kamienny Grób
Kamienny Fizyczny
Magcargo
Typy:
Ogień Kamienny
Zdolność:
Magmozbroja
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Magcargo Poz.48
Moc Ziemi
Ziemny Specjalny
Pióropusz Lawy
Ogień Specjalny
Atak Ciałem
Normalny Fizyczny
Lawina Skał
Kamienny Fizyczny
Swampert
Typy:
Woda Ziemny
Zdolność:
Strumień
Przedmiot:
Bag Swampertite Sprite Swampertit
Swampert Poz.50
Wstrząs
Ziemny Fizyczny
Grzęsawisko
Woda Specjalny
Lawina Skał
Kamienny Fizyczny
Łamacz Murów
Walczący Fizyczny

258MS Gracz wybrał Mudkipa

VSMay
Trener Pokémonów
May
Trasa 103
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Swellow
Typy:
Normalny Latający
Zdolność:
Twardziel
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Swellow Poz.48
Powietrzny As
Latający Fizyczny
Szybki Atak
Normalny Fizyczny
Odwrót
Robak Fizyczny
Skrzydło Stali
Stal Fizyczny
Raichu
Typ:
Elektryczny Nieznany
Zdolność:
Statyczność
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Raichu Poz.48
Fala Piorunów
Elektryczny Statusowy
Błyskawica
Elektryczny Specjalny
Szybki Atak
Normalny Fizyczny
Ekran Świetlny
Psychika Statusowy

Magcargo
Typy:
Ogień Kamienny
Zdolność:
Magmozbroja
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Magcargo Poz.48
Moc Ziemi
Ziemny Specjalny
Pióropusz Lawy
Ogień Specjalny
Atak Ciałem
Normalny Fizyczny
Lawina Skał
Kamienny Fizyczny
Wailord
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:
Wodny Schron
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
Wailord Poz.48
Surfowanie
Woda Specjalny
Ciężki Trzask
Stal Fizyczny
Buldożer
Ziemny Fizyczny
Lodowy Promień
Lód Specjalny
Sceptile
Typ:
Trawa Nieznany
Zdolność:
Zarastanie
Przedmiot:
Bag Sceptilite Sprite Sceptilit
Sceptile Poz.50
Ostrze Liścia
Trawa Fizyczny
Nożyce
Robak Fizyczny
Duo-Cięcie
Smok Fizyczny
Nocne Cięcie
Mrok Fizyczny

Po walce, wasza dwójka popatrzy na niebo i zauważy kilka spadających gwiazd, a słowo "Koniec", pojawi się na ekranie. Ekran pociemnieje, a gra zostanie zapisana automatycznie.

Potem będzie mała scena, pokazująca twoich rodziców rozmawiających o nadchodzącym deszczu meteorów nad Miastem Mossdeep. Planowali się tam wybrać razem, ale jako że Norman musi być dzisiaj w Sali, zastanawiają się co zrobić z biletami. Ekran pociemnieje, złowroga muzyka zagra, a potem się pojawi tajemniczy trójkątny symbol...

← Część 21 Miasto Ever Grande, Droga Zwycięstwa
Solucja do
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Odcinek Delta Część 23 →