Liga Pokémon

Ever Grande City Lobby ORAS

Hol Ligi Pokémon

Budynek Ligi Pokémon posiada tradycyjne udogodnienia. Centrum Pokémonów i PC są po lewej stronie, a Poké Market jest po prawej. To doskonała okazja, żeby się wyposażyć w wiele Hiper Mikstur, Pełnych Wyleczeń, i Pełnych Uzdrowień na nadchodzące wyzwanie.

Żeby zwiększyć szanse na zwycięstwo, warto ponownie odwiedzić Dom Towarowy Lilycove i zakupić parę bitewnych przedmiotów. Te przedmioty tymczasowo podczas walki zwiększają jedną ze statystyk Pokémona. Użycie jednej Obrony X lub Spec. Obr. X może zwiększyć przynależną statystykę o 50%. Użycie dwóch równa się 100% wzmocnienia, więc Pokémon otrzyma tylko połowę normalnej wartości obrażeń. Potężne Ciosy może być, gdyż użycie dwóch albo więcej drastycznie zwiększy szanse na zadanie krytycznego uderzenia. Dodatkowo użycie Spec. Gardy ochroni twojego Pokémona przed redukcją statystyk na pięć tur.

Jeśli skończyłeś przygotowania, porozmawiaj z dwoma Asami Trenerów pilnujących podwójnych drzwi w środku pokoju. Sprawdzą, czy wygrałeś wszystkie osiem Odznak Ligi Hoenn; jeśli tak, to odsuną się, pozwalając ci wejść do Ligi Pokémon. Wyzywający musi stawić czoła Elitarnej Czwórce oraz Mistrzowi, ale nie może otrzymywać pomocy z zewnątrz i musi być zdany tylko na siebie. Jeśli jesteś gotów, przekrocz drzwi i wejdź do pierwszej komnaty.

Elitarna Czwórka

Bitwa 1: Sidney

Sidney room ORAS

Pokój Sidneya

Pierwszym wyzwaniem ze strony Elitarnej Czwórki jest Sidney, Trener i mistrz Mrocznych Pokémonów. Jego podopieczni są szczególnie podatni na Robacze, Walczące, i Baśniowe ataki, są odporni na Psychiczne ruchy.

Walkę rozpocznie swoim Mightyena, który obniża Atak wroga dzięki Zdolności Zastraszania. Może też wykorzystać siłę Zuchwałości, żeby oszołomić cel, choć kosztem podniesienia Ataku celu w nadziei, iż przeciwnik będzie ranić samego siebie. W tym przypadku warto użyć Persim Jagodę do wyleczenia z oszołomienia, albo użyć podopiecznego o Specjalnym Ataku w celu ominięcia Zastraszania. Shiftry jest dwu-typu Trawiasty/Mrok, co daje poczwórną podatność na Robacze ruchy. Ostrze Liścia jest jego najsilniejszym ruchem, ale jest w stanie też się odegrać Walczącym Pokémonom swoją Pozazmysłowością. Pozbądź się go poprzez wykorzystanie jednej z jego słabości. Sharpedo może być niebezpieczny, zważywszy na jego wysoki Atak i Szybkość, ale jego niska obrona może umożliwić ci błyskawiczne wyeliminowanie go z pola. Chrupanie jest jego najsilniejszym atakiem, ale może również wykorzystać Strumień Wody do zadania błyskawicznego ciosu. Trujący Kieł jest jego potężną bronią na Trawiaste i Baśniowe Pokémony. Cacturne, tak jak w przypadku Shiftry'ego, ma kilka słabości, ale jest bardziej cwany. Ziarno Pijawki powoli odbiera zdrowie celu, by potem odnowić siły użytkownika, a Kolczasta Tarcza zarówno chroni użytkownika na turę i może zadać celu obrażenia, jeśli ten cel zaatakuje ruchem fizycznym. Wykorzystaj jedną z wielu jego słabości, aby go pokonać. Ostatnim jest Absol; jego wysoki Atak to niezawodny znak, że jakikolwiek z jego ruchów będzie bardzo potężny. Przecięcie, Nocne Cięcie, i Psycho Cięcie mają wysoki wskaźnik szansy na krytyczne uderzenia, ale dzięki Zdolności Szczęściarza szanse na bolesne ciosy wzrosną. Obrona jednak jest mierna, więc najsilniejsze ataki mogą w mig wyłączyć Absola z gry.

VSSidney
Elitarna Czwórka
Sidney
Miasto Ever Grande
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
PokémonDollar8,320
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Mightyena MightyenaPoz.50
Typ:
Mrok Nieznany
Zdolność:

Zastraszanie

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Zuchwałość Normalny Statusowy
Usunięcie Normalny Fizyczny
Tandetna Pięść Mrok Fizyczny
Chrupanie Mrok Fizyczny
Shiftry ShiftryPoz.50
Typy:
Trawa Mrok
Zdolność:

Chlorofil

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Ogłuszenie Normalny Fizyczny
Znikający Atak Mrok Fizyczny
Pozazmysłowość Psychika Specjalny
Ostrze Liścia Trawa Fizyczny
Cacturne CacturnePoz.50
Typy:
Trawa Mrok
Zdolność:

Ziemny Schron

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Ziarno Pijawki Trawa Statusowy
Odpłata Mrok Fizyczny
Igłoramię Trawa Fizyczny
Kolczasta Tarcza Trawa Statusowy
Sharpedo SharpedoPoz.50
Typy:
Woda Mrok
Zdolność:

Twarda Skóra

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Chrupanie Mrok Fizyczny
Trujący Kieł Trujący Fizyczny
Strumień Wody Woda Fizyczny
Siekanie Normalny Fizyczny
Absol AbsolPoz.52
Typ:
Mrok Nieznany
Zdolność:

Szczęściarz

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Powietrzny As Latający Fizyczny
Nocne Cięcie Mrok Fizyczny
Psycho Cięcie Psychika Fizyczny
Siekanie Normalny Fizyczny

Bitwa 2: Phoebe

Phoebe room ORAS

Pokój Phoebe

Drugą członkinią Elitarnej Czwórki jest Phoebe, mistrzyni typu Ducha. Jej Pokémony są głównie podatne na Duchowe i Mroczne ruchy, a także są odporne na Normalne i Walczące ataki.

Walkę rozpocznie Dusclopsem, defensywnym Pokémonem Duchem który jest bardziej zainteresowany używaniem zmian stanu, niż frontalnymi atakami. Mylący Promień wywołuje oszołomienie, przez co cel może skrzywdzić siebie samego. Klątwa wymusza poświęcenie połozy swojego życia, a w zamian co każdą turę odbiera celowi 25% maksymalnego zdrowia; jednakże wymiana twojego Pokémona zniweluje działanie klątwy. Użyj Duchowych i Mrocznych ataków, żeby go pokonać. Sableye ma jedynie jedną słabość: podatność na ruchy typu Baśniowego. Jeśli twój team nie ma jakiegokolwiek tego typu ruchu, to raczej w tym przypadku nie warto polegać na dopasowaniu typu. Sableye często korzysta z Ogłuszenia, który wywołuje zachwianie u wroga. Pazur Cienia i Klejnot Mocy są bardzo potężne, ale Nieczysta Gra jest znacznie niebezpieczna; przelicza obrażenia poprzez użycie Ataku celu, więc lepiej nie używać tutaj podopiecznego o fizycznych ruchach jeśli chcesz uniknąć klęski. Phoebe ma w swoim zespole dwa Banette'y; jednego samca i jedną samicę. Samiec może powoli odcinać zdrowie celu przy pomocy Toksyn. Jeśli przed znokautowaniem zdołał użyć Urazy, to całkowicie wyzeruje Punkty Mocy ruchu którego cel użył do pokonania Banette. Samica może użyć Ognika żeby podpalić cel i przepołowić jego Atak, podczas gdy Złośliwość będzie pozbawiać Punktów Mocy ruchu, jakiego cel ostatnio użył. Zarówno samiec, jak i samica potrafią używać Kuli Cienia, i zadać dodatkowe obrażenia przy pomocy kolejno Psychokinezy i Znikającego Ataku. Na sam koniec, jej Dusknoir ma ponadprzeciętną moc Ataku, ale słabą Szybkość. Ma dostęp do Pięści Ognia, Pięści Lodu, i Pięści Pioruna; nie tylko mogą spowodować super-efektywne straty w szerokiej gamie Pokémonów, ale cel może również paść ofiarą Poparzenia, Zamrożenia lub Paraliżu. Jego ostatni ruch, Czar, ma podwojoną siłę jeśli zostanie użyty na celu który wcześniej padł ofiarą zmiany. Żeby wygrać z nim, trzeba użyć silnych ataków Duchowych lub Mrocznych.

VSPhoebe
Elitarna Czwórka
Phoebe
Miasto Ever Grande
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
PokémonDollar8,480
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Dusclops Dusclops Poz.51
Typ:
Duch Nieznany
Zdolność:

Presja

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Pięść Cienia Duch Fizyczny
Mylący Promień Duch Statusowy
Klątwa Duch Statusowy
Wizja Psychika Specjalny
Banette Banette Poz.51
Typ:
Duch Nieznany
Zdolność:

Bezsenność

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Kula Cienia Duch Specjalny
Złośliwość Duch Statusowy
Ognik Ogień Statusowy
Znikający Atak Mrok Fizyczny
Sableye SableyePoz.51
Typy:
Mrok Duch
Zdolność:

Psotnik

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Pazur Cienia Duch Fizyczny
Nieczysta Gra Mrok Fizyczny
Klejnot Mocy Kamienny Specjalny
Ogłuszenie Normalny Fizyczny
Banette BanettePoz.51
Typ:
Duch Nieznany
Zdolność:

Bezsenność

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Kula Cienia Duch Specjalny
Uraza Duch Statusowy
Toksyny Trujący Statusowy
Psychokineza Psychika Specjalny
Dusknoir Dusknoir Poz.53
Typ:
Duch Nieznany
Zdolność:

Presja

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Czar Duch Specjalny
Pięść Ognia Ogień Fizyczny
Pięść Lodu Lód Fizyczny
Pięść Pioruna Elektryczny Fizyczny

Bitwa 3: Glacia

Glacia room ORAS

Pokój Glacii

Trzecią członkinią Elitarnej Czwórki jest Glacia, pani typów Lodowych. Jej Pokémon są bardzo podatne na Kamienne, Ogniste, i na Walczące ataki.

Rozpocznie walkę pierwszym Glalie'm, który ma tendencję do wywoływania Gradu. Kiedy Grad jest aktywny, celność Zamieci wzrasta do 100%, a Pokémony ze Zdolnością Okrywy Śniegu zyskują 25% wzmocnienia w statystyce unikliwości. Co więcej, przez pięć tur wszystkie typy, po za Lodowym, będą otrzymywać małe obrażenia z Gradu. Ekran Świetlny Glalie'ego tymczasowo redukuje obrażenia wywołane przez ruchy Specjalne, więc ataki takie jak Miotacz Ognia będą mniej efektywne. Inne jego ruchy nie są aż takie problematyczne, więc to może być odpowiedni moment na ruchy rodzaju Tańca Mieczy. Jej drugi Glalie jest w większości taki sam; jednakże na miejscu Ekranu Świetlnego ma Ochronę. Zna również Suchy Mróz, silny Lodowy atak, który okazuje się być super-efektywny przeciwko Wodnym Pokémonom. Tak jak z pierwszym Glalie'm, postaraj się go wyeliminować szybko. Glacia włada również dwoma niemal identycznymi Froslassami. Pierwsza używa Mylącego Promienia i Złowrogiego Wiatru, co czyni z niej bardziej podopieczną w defensywie. Druga zaś używa Buziaka Niemocy i Kuli Cienia, dzięki czemu bardziej orientuje się w ofensywie. Obydwie znają atak Gradem, Zamiecią oraz posiadają Zdolność Okrywy Śniegu, co czyni Froslassy uciążliwymi. Ale, jeśli masz przy sobie super-starożytnego Pokémona, jego Pierwotna forma może kompletnie zneutralizować wszelki grad. Największym zagrożeniem ze strony Glacii jest Walrein, Pokémon dwu-typu Lodowy/Wodny. Jego wysokie HP, Obrona, i Specjalna Obrona są w stanie nawet obronić go przed super-efektywnymi ruchami. Godne statystyki ofensywne pozwalają mu zadawać wysokie obrażenia Surfowaniem, Zamiecią, i Atakiem Ciałem. Czyste Zimno natychmiastowo nokautuje cel jeśli uderzy, ale działa tylko na celach które mają niższy poziom niż użytkownik. Wykorzystaj Trawiaste lub Elektryczne ruchy, aby wyeliminować Walreina.

VSGlacia
Elitarna Czwórka
Glacia
Miasto Ever Grande
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
PokémonDollar8,640
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Glalie GlaliePoz.52
Typ:
Lód Nieznany
Zdolność:

Skupienie

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Ekran Świetlny Psychika Statusowy
Odłamki Lodu Lód Fizyczny
Grad Lód Statusowy
Chrupanie Mrok Fizyczny
Froslass Froslass Poz.52
Typy:
Lód Duch
Zdolność:

Okrywa Śniegu

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Mylący Promień Duch Statusowy
Zamieć Lód Specjalny
Grad Lód Statusowy
Złowrogi Wiatr Duch Specjalny
Glalie GlaliePoz.52
Typ:
Lód Nieznany
Zdolność:

Skupienie

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Ochrona Normalny Statusowy
Odłamki Lodu Lód Fizyczny
Grad Lód Statusowy
Suchy Mróz Lód Specjalny
Froslass Froslass Poz.52
Typy:
Lód Duch
Zdolność:

Okrywa Śniegy

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Buziak Niemocy Baśniowy Specjalny
Zamieć Lód Specjalny
Grad Lód Statusowy
Kula Cienia Duch Specjalny
Walrein WalreinPoz.54
Typy:
Lód Woda
Zdolność:

Otyłość

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Surfowanie Woda Specjalny
Atak Ciałem Normalny Fizyczny
Zamieć Lód Specjalny
Czyste Zimno Lód Specjalny

Bitwa 4: Drake

Drake room ORAS

Pokój Drake'a

Czwartym i ostatnim członkiem Elitarnej Czwórki jest Drake, pan Smoczych Pokémonów. Jego Pokémony są podatne na Smocze i Baśniowe ataki, choć większość jest szczególnie wrażliwa na Lodowe ruchy.

Drake zacznie starcie swoją Altarią, Pokémonem o gabarytach defensywnych. Garda Bawełny może zwiększyć jego Obronę o 3 poziomy, więc specjalne ataki są odpowiedniejszą opcją. Jako że jest Pokémonem dwu-typu Latający/Smok, jest zmuszony przyjąć masywne obrażenia od ruchów takich jak Lodowy Promień. Kingdra jest Wodnym i Smoczym Pokémonem, więc nie jest aż tak podatny na Lód. Smoczy Puls, Surfowanie oraz Lodowy Promień potrafią dać się we znaki, więc najlepiej przeciwko Kingdrze użyć Smoczych lub Baśniowych ataków, albo użyć Lodowego ruchu Suchy Mróz który z czterokrotną siłą będzie skuteczny (gdyż zmienia słabą podatność Wodnych typów na ruchy Lodowe w super-efektywną wrażliwość na Lód). W ekipie Drake'a są też dwa Flygony; samiec i samica. Samiec używa silnych ruchów fizycznych, takich jak Wstrząs, oraz może oszołomić cel Ultradźwiękiami. Samica zaś specjalizuje się w silnych ruchach specjalnych, jak na przykład Miotacz Ognia. Skrzeczenie obetnie Obronę celu o połowę, chociaż nie ma w arsenale żadnych fizycznych ruchów. Obydwa Pokémony są niezwykle wrażliwe na Lodowe ataki. Ostatnim Pokémonem Drake'a to Salamence, Smoczy i Latający typ. Ma wysoki Atak, ponadprzeciętną Szybkość i mocne obrony. Zdolność Zastraszania osłabia fizycznych podopiecznych, więc specjalni, szczególnie ci z Lodowymi ruchami, będą mieć tutaj przewagę. Salamence ma potężne ataki, które mogą zepchnąć wszelkie zagrożenia na skraj załamania, ale raczej nie są groźne dla Baśniowych Pokémonów.

VSDrake
Elitarna Czwórka
Drake
Miasto Ever Grande
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
PokémonDollar8,800
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Altaria Altaria Poz.53
Typy:
Smok Latający
Zdolność:

Lek z Natury

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Powietrzny As Latający Fizyczny
Garda Bawełny Trawa Statusowy
Smoczy Puls Smok Specjalny
Błysk Księżyca Baśniowy Specjalny
Flygon FlygonPoz.53
Typy:
Ziemny Smok
Zdolność:

Lewitacja

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Wstrząs Ziemny Fizyczny
Smoczy Pazur Smok Fizyczny
Lawina Skał Kamienny Fizyczny
Ultradźwięki Normalny Statusowy
Kingdra KingdraPoz.53
Typy:
Woda Smok
Zdolność:

Snajper

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Smoczy Puls Smok Specjalny
Surfowanie Woda Specjalny
Ziewanie Normalny Statusowy
Lodowy Promień Lód Specjalny
Flygon Flygon Poz.53
Typy:
Ziemny Smok
Zdolność:

Lewitacja

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Miotacz Ognia Ogień Specjalny
Boom Wybuch Normalny Specjalny
Smoczy Puls Smok Specjalny
Skrzeczenie Normalny Statusowy
Salamence SalamencePoz.55
Typy:
Smok Latający
Zdolność:

Zastraszanie

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Pośpiech Smoka Smok Fizyczny
Taran Zen Psychika Fizyczny
Chrupanie Mrok Fizyczny
Kieł Gromu Elektryczny Fizyczny

Pokonanie Elitarnej Czwórki daje ci prawo wyzwania na pojedynek regionalnego Mistrza Hoenn. Warto jednak zauważyć, że już po wejściu do ostatniego pokoju zostaniesz wciągnięty w walkę, więc przed wejściem sprawdź swoje Pokémony i zapisz grę.

Mistrz

Champion Steven room ORAS

Pokój Mistrza

Wewnątrz hali Mistrza czeka na ciebie twój mentor Steven. Wychodzi na to, że przeżywałeś przygody z samym mistrzem Hoenn! Steven jest ciekawy twoich doświadczeń nabytych podczas twojej podróży i prosi cię, żebyś się nie oszczędzał w walce. Obie to samo swoim Pokémonom. Scena jest przygotowana na legendarne starcie. Jako Mistrz, Steven jest świadomy korzyści płynących z różnorodnego zespołu Pokémonów. Jego Pokémony mają różne typy i w przeciwieństwie do drużyn Elitarnej Czwórki nie dzielą zbytnio wspólnych słabości. Ale Steven dalej preferuje swój ulubiony typ Stalowy, a większość jego Pokémonów są albo częściowo Kamienne lub częściowo Ziemne—to żadne zaskoczenie ze strony dobrze znanego kolekcjonera kamieni. Jako iż ma podopiecznych o różnych typach, będziesz musiał często wymieniać swoje Pokémony, aby wykorzystać pełnię słabości Pokémonów Stevena.

Steven zacznie swoim Skarmory, Pokémonem dwu-typu Stalowy/Latający o bardzo wysokiej Obronie; w tym przypadku fizyczne ataki będą bardzo nieefektywne. Dodatkowo, Zdolność Wytrwałości pozwala mu przetrwać przynajmniej jeden silny atak który mógłby go znokautować jednym uderzeniem. Skarmory lubi nakładać na twoje pole Kolce, które uszkodzą każdego lądowego Pokémona który ma zostać wezwany do walki. Jeśli pole będzie pokryte Kolcami aż trzy razy, to przeciwnik straci 25% maksymalnego HP po wejściu na pole. Toksyny są również niebezpieczne, aczkolwiek cel zostanie ciężko otruty. Co do innych ruchów, Powietrzny As i Skrzydło Stali nie są aż tak groźne. Użyj specjalnych Ognistych i Elektrycznych ataków, że zadać poważne obrażenia.

Następny będzie Claydol, Pokémon dwu-typu Ziemny/Psychiczny. Claydol gra defensywną rolę, używając Odbicia i Ekranu Świetlnego do zminimalizowania obrażeń wywołanych kolejno fizycznie i specjalnie. Jeśli te działania zostaną aktywowane, wszelkie taktyki okażą się trudniejsze do wykonania. TM12 (Drwiny) mogą powstrzymać te ruchy statusowe na kilka rund, podczas gdy TM31 (Łamacz Murów) przed zadaniem ciosu zaneguje działania Odbicia i Ekranu Świetlnego. Moc Ziemi i Pozazmysłowość są silnymi atakami, ale pożytku z nich raczej nie ma, zważywszy na niską siłę ofensywną Claydola. Żeby się pozbyć Claydola, wykorzystaj Wodne, Trawiaste, lub Mroczne ruchy.

Aggron, Pokémon dwu-typu Stalowy/Latający, ma niewiarygodnie wysoką Obronę. Tak jak Skarmory, Zdolność Wytrwałości powstrzymuje nokaut jednym ciosem. Steven ma w zanadrzu trzy Pełne Wyleczenia, i bez wątpienia użyje jednego do wyleczenia osłabionego Aggrona. Jego Atak jest niezwykle wysoki i jakikolwiek jego atak będzie bardzo potężny. Wstrząs i Skalna Krawędź są niemal morderczymi ruchami, a Żelazny Ogon może obniżyć Obronę celu, co tylko bardziej wystawia cel na niebezpieczeństwo ze strony ruchów Aggrona. Zna również Smoczy Pazur dla równej miary, więc nie próbuj wysyłać do walki LatiosaOR lub LatiasAS. Na początku odłam mu trochę zdrowia słabszym atakiem, a potem zbombarduj go Walczącymi i Ziemnymi atakami.

Następnym będzie jego Cradily, wysoce-defensywny Pokémon dwu-typu Kamienny/Trawiasty. Chociaż nie za bardzo może zadawać poważnych obrażeń przeciwnikowi, to jednak może go zdekoncentrować Mylącym Promieniem i Giga Odpływem, który kradnie część zdrowia celu, aby zregenerować własne. Starożytna Moc może podnieść każdą jego statystykę o jeden poziom, a Bomba z Mułem może otruć cel. Szybko zneutralizuj stan zdrowia i zaatakuj Robaczymi, Walczącymi, Lodowymi, lub Stalowymi atakami.

Armaldo jest nietypowym Pokémonem dwu-typu Kamienny/Robaczy. Najgroźniejsze ruchy w jego arsenale to Nożyce i Wybuch Skał, ruchy otrzymuje bonus ataku o tym samym typie. Metalowy Pazur ma 10% szansy na podniesienie Ataku użytkownika o jeden poziom, podczas gdy Kruszący Pazur ma 50% szans na obniżenie Obrony celu o tą samą wartość. Użyj przedmiotów takich jak Obrona X lub ruchów, jak na przykład Odbicie w celu zwiększenia Obrony swoich podopiecznych i wyeliminować działania Kruszącego Pazura. Dwu-typ sprawia, iż Armaldo jest najbardziej podatny na kilka różnych typów. Tutaj spiszą się Wodne, Kamienne, i Stalowe ataki.

Na końcu Steven wyśle od walki najcięższą artylerię: Metagrossa, wysoko-poziomowego Pokémona dwu-typu Stalowy/Psychiczny. Natychmiast po wysłaniu go do walki, Steven od razu aktywuje jego Mega Ewolucję, ewoluując Metagrossa w Mega Metagrossa. Mega Metagross zyskuje wzmocniony Atak, Specjalną Obronę i Szybkość, co czyni z niego potężną przeszkodę. A jakby było tego mało, uzyskana w Mega Ewolucji Zdolnosć Silnych Szponów podnosi siłę wszystkich czterech ruchów kontaktowych o 33%. Dzięki Silnym Szponom i bonusowi ataku o tym samym typie, Pociskowy Cios uderzy pierwszy i mocno. Decydując się na siłę nad szybkością, Cios Meteoru jest potężnym ruchem, który może podnieść Atak użytkownika, pozwalając mu atakować jeszcze mocniej. Taran Zen to kolejny ruch, który zyskuje bonus typu, a Giga Wstrząs zadaje bolesne uszkodzenia choć zmusza użytkownika do odnowienia siły na turę. To może być dobry pomysł, żeby użyć stanu Poparzenia, gdyż jest efektywny na Stal, a Metagross będzie musiał odzyskać siły po Giga Wstrząsie. W innym przypadku można zbombardować go specjalnymi Ognistymi, Ziemnymi, Duchowymi, i Mrocznymi atakami, jeśli chcesz szybko zakończyć walkę.

VSSteven
Mistrz
Steven
Miasto Ever Grande
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
PokémonDollar11,800
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallfull
Skarmory SkarmoryPoz.57
Typy:
Stal Latający
Zdolność:

Wytrwałość

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Toksyny Trujący Statusowy
Powietrzny As Latający Fizyczny
Kolce Ziemny Statusowy
Skrzydło Stali Stal Fizyczny
Claydol Claydol Poz.57
Typy:
Ziemny Psychika
Zdolność:

Lewitacja

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Odbicie Psychika Statusowy
Ekran Świetlny Psychika Statusowy
Pozazmysłowość Psychika Specjalny
Moc Ziemi Ziemny Specjalny
Aggron AggronPoz.57
Typy:
Stal Kamienny
Zdolność:

Wytrwałość

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Skalna Krawędź Kamienny Fizyczny
Wstrząs Ziemny Fizyczny
Żelazny Ogon Stal Fizyczny
Smoczy Pazur Smok Fizyczny
Cradily Cradily Poz.57
Typy:
Kamienny Trawa
Zdolność:

Przyssawki

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Giga Odpływ Trawa Specjalny
Starożytna Moc Kamienny Specjalny
Bomba z Mułem Trujący Specjalny
Mylący Promień Duch Statusowy
Armaldo ArmaldoPoz.57
Typy:
Kamienny Robak
Zdolność:

Zbroja

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Nożyce Robak Fizyczny
Wybuch Skał Kamienny Fizyczny
Metalowy Pazur Stal Fizyczny
Kruszący Pazur Normalny Fizyczny
Metagross Metagross Poz.59
Typy:
Stal Psychika
Zdolność:

Czyste Ciało

Przedmiot:

Plik:Bag Metagrossite Sprite.png Metegrossit

Pociskowy Cios Stal Fizyczny
Taran Zen Psychika Fizyczny
Cios Meteoru Stal Fizyczny
Giga Wstrząs Normalny Fizyczny

Po zakończeniu walki, Steven pogratuluje ci twojego imponującego zwycięstwa. Podziękuje ci również za ciężko-stoczoną walkę i za zademonstrowanie wszystkiego, czego się nauczyłeś. Kiedy już zamierza ukoronować cię tytułem nowego Mistrza Ligi Hoenn, May/Brendan niespodziewanie wpadnie do pokoju z poradą wyzwania Mistrza, chociaż zauważy iż już pokonałeś Stevena. Potem przyjdzie Profesor Birch i złoży ci szczególne gratulacje.

Hala Sław

Steven zaprowadzi cię do Hali Sław, gdzie wszyscy Mistrzowie są uhonorowani. Poprosi cię, żebyś umieścił swoje Poké Balle w tutejszej maszynie, by ta mogła zapisać twoje imię i twoje Pokémony. Podczas procesu zapisywania, ekran będzie pokazywać obraz każdego twojego podopiecznego. Kiedy opuścisz Halę Sław, May/Brendan cię przywita w pokoju Mistrza. Twój przyjaciel czekał na ciebie, aby mógł ci towarzyszyć w drodze powrotnej do Miasteczka Littleroot. Wtedy zaczną się pojawiać napisy końcowe, a podczas endingu będą pokazane kluczowe walki.

Trasa 103

Kiedy napisy końcowe się skończą, znajdziesz się z powrotem na Trasie 103, gdzie po raz pierwszy walczyłeś z May/Brendanem. Twój przyjaciel wówczas wyzwie ciebie na ostatnią walkę, przez wzgląd na stare czasy friend. Jej/Jego zespół jest taki sam, jak wtedy kiedy walczyłeś w Mieście Lilycove, lecz teraz został powiększony o Raichu i przedmiot jej/jego startera. W tej walce nie uzyskujesz doświadczenia i nic się nie stanie, jeśli przegrasz.

Walka z Rywalem, runda 5

252MS Gracz wybrał Treecko

VSBrendan
Trener Pokémonów
Brendan
Trasa 103
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Swellow SwellowPoz.48
Typy:
Normalny Latający
Zdolność:

Twardziel

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Powietrzny As Latający Fizyczny
Szybki Atak Normalny Fizyczny
Odwrót Robak Fizyczny
Skrzydło Stali Stal Fizyczny
Raichu RaichuPoz.48
Typ:
Elektryczny Nieznany
Zdolność:

Statyczność

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Fala Piorunów Elektryczny Statusowy
Błyskawica Elektryczny Specjalny
Szybki Atak Normalny Fizyczny
Ekran Świetlny Psychika Statusowy
Wailord WailordPoz.48
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:

Wodny Schron

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Surfowanie Woda Specjalny
Ciężki Trzask Stal Fizyczny
Buldożer Ziemny Fizyczny
Lodowy Promień Lód Specjalny
Breloom BreloomPoz.48
Typy:
Trawa Walczący
Zdolność:

Zarodniki

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Bomba Nasienna Trawa Fizyczny
Moc Dłoni Walczący Fizyczny
Jadoszok Trujący Specjalny
Kamienny Grób Kamienny Fizyczny
Blaziken BlazikenPoz.50
Typy:
Ogień Walczący
Zdolność:

Pożar

Przedmiot:

Bag Blazikenite Sprite Blazikenit

Ognisty Kop Ogień Fizyczny
Łamacz Murów Walczący Fizyczny
Szybki Atak Normalny Fizyczny
Pazur Cienia Duch Fizyczny

255MS Gracz wybrał Torchica

VSBrendan
Trener Pokémonów
Brendan
Trasa 103
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Swellow SwellowPoz.48
Typy:
Normalny Latający
Zdolność:

Twardziel

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Powietrzny As Latający Fizyczny
Szybki Atak Normalny Fizyczny
Odwrót Robak Fizyczny
Skrzydło Stali Stal Fizyczny
Raichu RaichuPoz.48
Typ:
Elektryczny Nieznany
Zdolność:

Statyczność

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Fala Piorunów Elektryczny Statusowy
Błyskawica Elektryczny Specjalny
Szybki Atak Normalny Fizyczny
Ekran Świetlny Psychika Statusowy

Breloom BreloomPoz.48
Typy:
Trawa Walczący
Zdolność:

Zarodniki

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Bomba Nasienna Trawa Fizyczny
Moc Dłoni Walczący Fizyczny
Jadoszok Trujący Specjalny
Kamienny Grób Kamienny Fizyczny
Magcargo MagcargoPoz.48
Typy:
Ogień Kamienny
Zdolność:

Magmozbroja

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Moc Ziemi Ziemny Specjalny
Pióropusz Lawy Ogień Specjalny
Atak Ciałem Normalny Fizyczny
Lawina Skał Kamienny Fizyczny
Swampert SwampertPoz.50
Typy:
Woda Ziemny
Zdolność:

Strumień

Przedmiot:

Bag Swampertite Sprite Swampertit

Wstrząs Ziemny Fizyczny
Grzęsawisko Woda Specjalny
Lawina Skał Kamienny Fizyczny
Łamacz Murów Walczący Fizyczny

258MS Gracz wybrał Mudkipa

VSBrendan
Trener Pokémonów
Brendan
Trasa 103
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Nagroda:
N/A
BallfullBallfullBallfullBallfullBallfullBallempty
Swellow SwellowPoz.48
Typy:
Normalny Latający
Zdolność:

Twardziel

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Powietrzny As Latający Fizyczny
Szybki Atak Normalny Fizyczny
Odwrót Robak Fizyczny
Skrzydło Stali Stal Fizyczny
Raichu RaichuPoz.48
Typ:
Elektryczny Nieznany
Zdolność:

Statyczność

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Fala Piorunów Elektryczny Statusowy
Błyskawica Elektryczny Specjalny
Szybki Atak Normalny Fizyczny
Ekran Świetlny Psychika Statusowy

Magcargo MagcargoPoz.48
Typy:
Ogień Kamienny
Zdolność:

Magmozbroja

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Moc Ziemi Ziemny Specjalny
Pióropusz Lawy Ogień Specjalny
Atak Ciałem Normalny Fizyczny
Lawina Skał Kamienny Fizyczny
Wailord WailordPoz.48
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:

Wodny Schron

Przedmiot:

Noimage Brak Noimage

Surfowanie Woda Specjalny
Ciężki Trzask Stal Fizyczny
Buldożer Ziemny Fizyczny
Lodowy Promień Lód Specjalny
Sceptile SceptilePoz.50
Typ:
Trawa Nieznany
Zdolność:

Zarastanie

Przedmiot:

Bag Sceptilite Sprite Sceptilit

Ostrze Liścia Trawa Fizyczny
Nożyce Robak Fizyczny
Duo-Cięcie Smok Fizyczny
Nocne Cięcie Mrok Fizyczny

Po walce, wasza dwójka popatrzy na niebo i zauważy kilka spadających gwiazd, a słowo "Koniec", pojawi się na ekranie. Ekran pociemnieje, a gra zostanie zapisana automatycznie.

Potem będzie mała scena, pokazująca twoich rodziców rozmawiających o nadchodzącym deszczu meteorów nad Miastem Mossdeep. Planowali się tam wybrać razem, ale jako że Norman musi być dzisiaj w Sali, zastanawiają się co zrobić z biletami. Ekran pociemnieje, złowroga muzyka zagra, a potem się pojawi tajemniczy trójkątny symbol...

← Część 21 Miasto Ever Grande, Droga Zwycięstwa
Solucja do
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Odcinek Delta Część 23 →