Trasa 20

Plik:Unova Route 20 Autumn B2W2.png

Trasa 20 jest drogą, która łączy Miasteczko Floccesy i Miasto Virbank. Rzeka płynie z południa przez drogę aż do Rancza Floccesy na północy. Podczas jesieni, opadłe liście dramatycznie zmieniają scenerię. Górnik Jerome na razie blokuje schody po wschodniej części trasy, a Hugha nigdzie nie widać po zachodniej stronie. A to oznacza, że musi się znajdować na Ranczu Floccesy, więc przejdź przez most i ruszaj na północ.

Trenerzy
Trener Pokémon
Spr B2W2 Youngster
Nastolatek Terrell
Nagroda: PokémonDollar64
504MS PatratLv.4
Spr B2W2 Lass
Panna Isabel
Nagroda: PokémonDollar64
509MS Purrloin Lv.4
Spr B2W2 Youngster
Nastolatek Petey
Nagroda: PokémonDollar64
504MS PatratLv.4

Dostępne Pokémony
  Pokémony     Gry     Lokalizacja     Poziomy     Rzadkość  
Wio. Lato Jeś. Zima
540MS Sewaddle
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-4 35%
519MS Pidove
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-4 25% 5% 25% 25%
191MS Sunkern
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-4 5% 25% 5% 5%
504MS Patrat
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-3 20%
509MS Purrloin
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-4 15%
Kolorowe tło oznacza, że tego Pokémona można znaleźć w tym miejscu w określonej grze. Białe tło z kolorowym pismem oznacza, że tego Pokémona nie można w tej grze znaleźć.

Przedmioty
Przedmiot Lokacja Gry
Bag Parlyz Heal Sprite Lek na Paraliż Na północ od Panny Isabel  B2  W2 
Bag Poké Ball Sprite Poké Ball ×2
  • Na skale, północny zachód od Górnika Jerome'a (ukryty)
  • Na południe od Rancza FloccesyJesień
 B2  W2 

Ranczo Floccesy

Plik:Floccesy Ranch Autumn B2W2.png

Ranczo Floccesy powstało naturalnie, jako że często tu widywano zarówno Pokémonów jak i ludzi. Ranczo jest własnością i zarządzane przez męża i żonę. Bogaty las leży za północną granicą rancza.

Trenerzy
Trener Pokémon
Spr B2W2 Lass
Panna Molly
Nagroda: PokémonDollar96
509MS Purrloin Lv.6
540MS Sewaddle Lv.6
Spr B2W2 Janitor
Woźny Orville
Nagroda: PokémonDollar240
506MS LillipupLv.6
179MS MareepLv.6
Spr B2W2 Youngster
Nastolatek Kenny
Nagroda: PokémonDollar96
504MS PatratLv.6
054MS PsyduckLv.6

Dostępne Pokémony
  Pokémony     Gry     Lokalizacja     Poziomy     Rzadkość  
504MS Patrat
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
5 25%
506MS Lillipup
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
4-7 25%
054MS Psyduck
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
5 15%
298MS Azurill
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
5 15%
519MS Pidove
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
7 10%
179MS Mareep
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
5 5%
447MS Riolu
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
5-7 5%
Kolorowe tło oznacza, że tego Pokémona można znaleźć w tym miejscu w określonej grze. Białe tło z kolorowym pismem oznacza, że tego Pokémona nie można w tej grze znaleźć.

Przedmioty
Przedmiot Lokacja Gry
Bag Potion Sprite Mikstura ×2
  • Od żony właściciela po walce z Hughiem
  • W lesie, na wschód of Nastolatka Kenny'ego
 B2  W2 
Bag Poké Ball Sprite Poké Ball Między pastwiskami, na wschód od Panny Molly  B2  W2 
Bag Parlyz Heal Sprite Lek na Paraliż Od Hugha, blisko Woźnego Orville'a  B2  W2 
Bag X Attack Sprite Atak X Na południe od Nastolatka Kenny'ego  B2  W2 
Bag TM Normal Sprite TM21 (Frustracja) Od Żołdaka Plazmy na końcu lasu  B2  W2 

Kiedy będziesz próbować wejść na pastwiska na zachodzie, Hugh się zjawi, wyzywając cię na kolejną walkę.

495MS Jeśli gracz wybrał Snivy:

Spr B2W2 Hugh
Trener Pokémonów
Hugh
Ranczo Floccesy
Black 2 i White 2
Nagroda:
PokémonDollar800
BallfullBallemptyBallemptyBallemptyBallemptyBallempty
Tepig
Typ:
  Ogień  
Zdolność:
Zagorzenie
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
TepigPoz.8
Pchnięcie
Normalny Fizyczny
Machnięcie Ogonem
Normalny Statusowy
  --  

  --  

498MS Jeśli gracz wybrał Tepiga:

Spr B2W2 Hugh
Trener Pokémonów
Hugh
Ranczo Floccesy
Black 2 i White 2
Nagroda:
PokémonDollar800
BallfullBallemptyBallemptyBallemptyBallemptyBallempty
Oshawott
Typ:
  Woda  
Zdolność:
Potok
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
OshawottPoz.8
Pchnięcie
Normalny Fizyczny
Machnięcie Ogonem
Normalny Statusowy
  --  

  --  

501MS Jeśli gracz wybrał Oshawotta:

Spr B2W2 Hugh
Trener Pokémonów
Hugh
Ranczo Floccesy
Black 2 i White 2
Nagroda:
PokémonDollar800
BallfullBallemptyBallemptyBallemptyBallemptyBallempty
Snivy
Typ:
  Trawa  
Zdolność:
Zarastanie
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
SnivyPoz.8
Pchnięcie
Normalny Fizyczny
Łypanie
Normalny Statusowy
  --  

  --  

Po walce, przekazujesz mu Mapę Regionu. Wówczas wtedy zjawi się właściciel rancza i jego żona. Żona właściciela da ci Miksturę, a on zapyta, czy ktokolwiek z nas widział ich zaginionego Herdiera. Hugh się wścieka na niego za nieostrożną postawę i biegnie szukać psa. Nie ma go na pastwisku, więc trzeba sprawdzić las na północy. Hugh podejdzie do ciebie, kiedy będzie koło Woźnego Orville'a i da ci Lek na Paraliż. Idź na wschód do trawy, gdzie jest kolejna Mikstura, a potem skieruj się na południe w kierunku małego zakątka, gdzie Herdier jest osaczony przez Żołdaka Zespołu Plazma. Hugh szybko biegnie, by powiadomić właściciela, a przestępca rzuca ci TM21 (Frustracja) jako odwrócenie uwagi od niego, kiedy on będzie uciekać.

Teraz, kiedy dostarczyłeś rywalowi dodatkową Mapę Regionu i odnalazłeś zagubionego Herdiera, możesz wrócić do Miasteczka Floccesy, by Alder pomógł ci w treningu twoich Pokémonów.

Miasteczko Floccesy

Przedmioty
Przedmiot Lokacja Gry
Bag X Speed Sprite Szybkość X Na zachód od domu Aldera  B2  W2 
Bag Potion Sprite Mikstura Od staruszka w pierwszym domu na wschód od Centrum Pokémonów  B2  W2 
Bag Medal Box Sprite Skrzynka na Medale Od Pana Medala, przed domem Aldera  B2  W2 

Dom Aldera

Po powrocie z Rancza Floccesy, Alder zapyta cię o walkę z jego dwoma uczniami. Ich Pokémony mają typ w zależności od tego, którego startera wybrałeś, więc trzeba mieć na uwadze, jaki typ ma przewagę.

Trenerzy
495MS Gracz wybrał Snivy'ego
Trener Pokémon
Spr B2W2 School Kid M
Uczeń Seymour
Nagroda: PokémonDollar180
515MS PanpourLv.9
Spr B2W2 School Kid F
Uczeń Cassie
Nagroda: PokémonDollar180
513MS PansearLv.9

498MS Gracz wybrał Tepiga
Trener Pokémon
Spr B2W2 School Kid M
Uczeń Seymour
Nagroda: PokémonDollar180
511MS PansageLv.9
Spr B2W2 School Kid F
Uczeń Cassie
Nagroda: PokémonDollar180
515MS PanpourLv.9

501MS Gracz wybrał Oshawotta
Trener Pokémon
Spr B2W2 School Kid M
Uczeń Seymour
Nagroda: PokémonDollar180
513MS PansearLv.9
Spr B2W2 School Kid F
Uczeń Cassie
Nagroda: PokémonDollar180
511MS PansageLv.9

Plik:Pledge Grove Autumn B2W2.png

Kiedy już wyjdziesz na zewnątrz, natkniesz się na człowieka, zwanego Panem Medalem. Da ci Skrzynkę na Medale, co pozwala ci teraz uczestniczyć w konkursie Zbierania Medali. Możesz zyskać wiele Medali podczas twojej przygody, począwszy od dbanie o swoich podopiecznych, poprzez szukanie przedmiotów, aż po brania udział w ważnych wydarzeniach w regionie Unova. Możesz znaleźć Pana Medala w każdym Centrum Pokémonów, jeśli uda ci się spełnić odpowiednie wymagania do zdobycia tych trofeów. Istnieje 255 różnych Medali do zebrania. Kiedy nas już zostawi, Alder wyjdzie na zewnątrz, by poinformować cię, iż Sala Aspertii została ponownie otwarta.

Gaj Przysięgi

Ścieżka za domem Aldera prowadzi do Gaju Przysięgi, małej polanki owianej drzewami. Przynieś ze sobą Keldeo, by dokładniej sprawdzić wcięcia na wielkim głazie, a on nauczy się wtedy swojego atutowego ruchu, Sekretnego Miecza. Tak długo, jak zna ten atak, Keldeo pozostanie w Formie Rezolutnej.

Miasto Aspertia

Przedmioty
Przedmiot Lokacja Gry
Bag X Defend Sprite Obrona X Od chłopca w Szkole Trenerów  B2  W2 
Bag Fresh Water Sprite Świeża Woda Od Clyde'a za szkołą  B2  W2 
Po pokonaniu lidera Sali Aspertii
Bag TM Normal Sprite TM83 (Rozgrzewka) Od Cherena po pokonaniu go  B2  W2 }}
Bag TM Normal Sprite TM27 (Powrót) Od Bianci na zewnątrz Sali  B2  W2 
Bag None Sprite C-Gear Od Bianci na zewnątrz Sali  B2  W2 
Bag Ultra Ball Sprite Ultra Ball Od dziewczynki w północno-wschodnim domu  B2  W2 

Szkoła Trenerów

Chłopiec, który wcześniej blokował przejście, już zszedł nam z drogi, więc możesz już odwiedzić Szkołę Trenerów. Wielka tablica w klasie opisuje różne zmiany stanu, jak Zatrucie czy też Sparaliżowanie, które mogą dotknąć Pokémona. Porozmawiaj z chłopcem obok, by otrzymać Obrona X. Na tyłach dziewczyna nauczy cię, jak anulować ewolucję Pokémona. Idź do tylnych drzwi, a znajdziesz się w Sali Aspertii na tyłach szkoły. Mężczyzna koło drzwi, Clyde, będzie na ciebie czekał w każdej Sali, by dać ci Świeżą Wodę.

Plik:Aspertia Gym Autumn B2W2.png

Sala Aspertii

Sala Pokémon Miasta Aspertia
Lider Sali: Cheren

Ten, co szuka właściwej ścieżki

Sala Aspertii specjalizuje się w Pokémonach typu Normalnego. Wszystkie Pokémony Cherena znają ruch Współpraca, więc musisz ich pokonać szybko, nim uderzą wzmocnionym przez Współpracę atakiem. Jeśli złapałeś Riolu na Ranczu Floccesy, jego Walczące ataki mogą okazać się kluczem do zwycięstwa. Jeśli gracz w Trybie Wyzwania, to Walczące ataki Riolu zadają jedynie normalne obrażenia Pidove'owi, więc w tym przypadku użytek zrobią Elektryczne ataki Mareepa, jeśli zdołałeś złapać jednego na Ranczu Floccesy. Jeśli masz Pidove'a lub Purrloina, możesz wykorzystać Warczenie by skontrować Rozgrzewkę.

Sala Aspertii
Basic Badge

Trenerzy
Trener Pokémon
Spr B2W2 Youngster
Nastolatek Pedro
Nagroda: PokémonDollar144
504MS PatratLv.9
506MS LillipupLv.9
Spr B2W2 Lass
Panna Serena
Nagroda: PokémonDollar144
506MS Lillipup Lv.9
504MS Patrat Lv.9

Tryb Łatwy/Tryb Normalny
Spr B2W2 Cheren
Lider
Cheren
Sala Aspertii
Black 2 i White 2
Nagroda:
PokémonDollar1440/PokémonDollar1560
BallfullBallfullBallemptyBallemptyBallemptyBallempty
Patrat
Typ:
  Normalny  
Zdolność:
Bystry Wzrok
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
PatratPoz.10/11
Pchnięcie
Normalny Fizyczny
Rozgrzewka
Normalny Statusowy
Gryzienie
Mrok Fizyczny
  --  

Lillipup
Typ:
  Normalny  
Zdolność:
Żywiołowość
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
LillipupPoz.12/13
Pchnięcie
Normalny Fizyczny
Rozgrzewka
Normalny Statusowy
Gryzienie
Mrok Fizyczny
  --  

Tryb Wyzwania
Spr B2W2 Cheren
Lider
Cheren
Sala Aspertii
Black 2 i White 2
Nagroda:
PokémonDollar1680
BallfullBallfullBallfullBallemptyBallemptyBallempty
Patrat
Typ:
  Normalny  
Zdolność:
Bystry Wzrok
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
PatratPoz.12
Pchnięcie
Normalny Fizyczny
Rozgrzewka
Normalny Statusowy
Gryzienie
Mrok Fizyczny
Wykrycie
Walczący Statusowy
Pidove
Typy:
  Normalny     Latający  
Zdolność:
Super Szczęście
Przedmiot:
Noimage Brak Noimage
PidovePoz.12
Szybki Atak
Normalny Fizyczny
Rozgrzewka
Normalny Statusowy
Łypanie
Normalny Statusowy
Warczenie
Normalny Statusowy
Lillipup
Typ:
  Normalny  
Zdolność:
Żywiołowość
Przedmiot:
Bag Oran Berry Sprite Oran Jagoda
LillipupPoz.14
Pchnięcie
Normalny Fizyczny
Rozgrzewka
Normalny Statusowy
Gryzienie
Mrok Fizyczny
Pomocna Dłoń
Normalny Statusowy

Pokonany, Cheren nagradza cię Odznaką Podstawy, dzięki której wszystkie Pokémony, łącznie te z wymiany, do poziomu 20 będą ci posłuszne. Daje ci również TM83 (Rozgrzewka) jako nagrodę.

Bianca czeka na ciebie na zewnątrz Sali. Będąc pod wrażeniem twojego zwycięstwa, daje ci TM27 (Powrót), jak również i C-Gear. Cheren wychodzi z Sali i cała wasza trójka wymienia się między sobą numerami do Xtransceiverów. Bianca rejestruje do ciebie również numer Profesor Juniper. Wtedy Hugh się pojawia, by wyzwać Salę na pojedynek, więc Cheren prowadzi go na pole walki. Bianca informuje cię, że następna Sala znajduje się w Mieście Virbank, na wschód od Rancza Floccesy.

Miasteczko Floccesy

Podczas przechodzenia przez Miasto Floccesy, Bianca znów się pojawi, tym razem dając upgrade twojemu Pokédexowi, dołączając do niego Listę Siedlisk, która ukazuje każdego Pokémona widzianego i złapanego na danym obszarze. Po za tym przekazuje ci wieści, że niektóre Pokémony czasami mogą się kryć w szeleszczącej trawie.

Trasa 20

Cheren i Hugh napotykają ciebie po zejściu schodami na dół we wschodniej części Trasy 20. Cheren wyjaśnia, że silniejszy Pokémon, czasami nawet dwa naraz, mogą się czaić w ciemnej trawie. Da ci kilka Pecha Jagód, które mogą być przydatne podczas walki w Sali Virbank, a potem zostawia nas samych. Hugh na razie zostanie tutaj, by potrenować we ciemnej trawie.

Trenerzy
Trener Pokémon
Spr B2W2 Hiker
Górnik Jerome
Nagroda: PokémonDollar352
447MS RioluLv.11
Spr B2W2 Preschooler M
Przedszkolak Albert
Nagroda: PokémonDollar40
054MS PsyduckLv.10
Spr B2W2 Preschooler F
Przedszkolak Lin
Nagroda: PokémonDollar40
506MS Lillipup Lv.10
Spr B2W2 Twins
Bliźniaki Lia & Lily
Nagroda: PokémonDollar144
191MS Sunkern Lv.9
191MS Sunkern Lv.9
Spr B2W2 Nursery Aide
Opiekunka Żłobka Kimya
Nagroda: PokémonDollar440
206MS Dunsparce Lv.11
Pokonanie Zespołu Plazma z Miasta Virbank
Spr B2W2 Plasma Grunt F
Żołdak Zespołu Plazma
Nagroda: PokémonDollar560
509MS Purrloin Lv.14
Wymagane Surfowanie
Spr B2W2 Pokémon Ranger M
Pokémon Ranger Leaf
Nagroda: PokémonDollar1920
Tylko jesienią
585AMS DeerlingLv.32
545MS ScolipedeLv.32
Spr B2W2 Pokémon Ranger F
Pokémon Ranger Malory
Nagroda: PokémonDollar1980
Tylko jesienią
059MS ArcanineLv.33
Spr B2W2 Pokémon Ranger M
Pokémon Ranger Bret
Nagroda: PokémonDollar1980
Tylko jesienią
508MS StoutlandLv.33
Wymagane Surfowanie, Wodospad
Spr B2W2 Pokémon Ranger F
Pokémon Ranger Naoko
Nagroda: PokémonDollar1920
Tylko jesienią
590MS Foongus Lv.32
542MS Leavanny Lv.32

Dostępne Pokémony
  Pokémony     Gry     Lokalizacja     Poziomy     Rzadkość  
Wio. Lato Jeś. Zima
540MS Sewaddle
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-4 35%
519MS Pidove
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-4 25% 5% 25% 25%
191MS Sunkern
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-4 5% 25% 5% 5%
504MS Patrat
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-3 20%
509MS Purrloin
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-4 15%
Szeleszcząca trawa
531MS Audino
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
2-4 90%
206MS Dunsparce
B2 W2
BW Grass Sp Trawa
3 10%
Ciemna trawa
519MS Pidove
B2 W2
BW Dark Grass Sp Ciemna trawa
9-10 25% 5% 25% 25%
191MS Sunkern
B2 W2
BW Dark Grass Sp Ciemna trawa
9-11 5% 25% 5% 5%
504MS Patrat
B2 W2
BW Dark Grass Sp Ciemna trawa
10 20%
543MS Venipede
B2 W2
BW Dark Grass Sp Ciemna trawa
10 20%
509MS Purrloin
B2 W2
BW Dark Grass Sp Ciemna trawa
10-11 15%
540MS Sewaddle
B2 W2
BW Dark Grass Sp Ciemna trawa
10-11 15%
Kolorowe tło oznacza, że tego Pokémona można znaleźć w tym miejscu w określonej grze. Białe tło z kolorowym pismem oznacza, że tego Pokémona nie można w tej grze znaleźć.

Przedmioty
Przedmiot Lokacja Gry
Bag Dire Hit Sprite Potężny Cios Północny wschód od Opiekunki Żłobka Kimya  B2  W2 
Bag Antidote Sprite Antidotum Północny wschód od Przedszkolaka Lin  B2  W2 
Bag Pecha Berry Sprite Pecha Berry ×3 Podarunek od Cherena blisko ciemnej trawy  B2  W2 
Bag Great Ball Sprite Great Ball W skrawku ciemnej trawy  B2  W2 
Wymagane Surfowanie
Bag Max Revive Sprite Maks. Ożywiacz Blisko Pokémon Rangera LeafJesień  B2  W2 
Bag Rare Candy Sprite Rzadki Cukierek Blisko Pokémon Rangera LeafJesień  B2  W2 
Bag Sitrus Berry Sprite Sitrus Jagoda Od Pokémon Rangera Leaf po pokonaniu jej  B2  W2 
Bag Leppa Berry Sprite Leppa Jagoda ×2
  • Od Pokémon Rangera Malory po pokonaniu jejJesień
  • Od Pokémon Rangera Breta po pokonaniu goJesień
 B2  W2 
Wymagane Surfowanie, Wodospad
Bag Sitrus Berry Sprite Sitrus Berry Od Pokémon Rangera Naoko po pokonaniu jejJesień  B2  W2 
Bag Sticky Barb Sprite Kleisty Kolec Na południu od dwóch mostów, blisko Pokémon Rangera NaokoJesień  B2  W2 

← Część 1 Wprowadzenie, Miasto Aspertia, Trasa 19, Miasteczko Floccesy
Solucja do
Black 2 i White 2
Miasto Virbank, Kompleks Virbank, Sala Virbank, Studio PokéGwiazdy Część 3 →