FANDOM

Ditto (jap. メタモン Metamon) – Pokémon typu Normal wprowadzony w generacji I.

Charakteryzuje go to, że jest zdolny do tymczasowej przemiany w inne Pokémony, oraz do rozmnażania się z wszystkimi Pokémonami poza grupą Undisc. i innymi Ditto.

Biologia

Fizjologia

Wyglądem przypomina różową galaretkę. W masie można odróżnić małe czarne oczy i usta najczęściej kącikami do góry. Ditto są lepkie i nieprzyjemne w dotyku.

Różnice płci

Ditto nie posiada płci, ale jest w stanie rozmnażać się z każdym innym Pokémonem.

Zachowanie

Jest przyjaznym i sympatycznym Pokémonem. Ditto bardzo rzadko się spotyka, ponieważ potrafi się on doskonale maskować. Co do walk, dziki Ditto raczej woli się schować i przeczekać. Bardziej doświadczone potrafią zmienić się w silniejsze Pokémony i bez walki odstraszają napastnika. Podczas przemiany przejmuje nie tylko wygląd i ruchy, ale nawet statystyki Pokémona. Niestety, posiada mniej HP niż oryginał co czyni go łatwiejszym do pokonania. Wbrew obiegowej opinii, nie jest jedynym Pokémonem, który może użyć Transformacji. Mew też może poznać ten ruch poprzez poziom. Jeśli przemieniają się w coś z pamięci, mogą zapomnieć o niektórych szczegółach, najczęściej są to ich charakterystyczne usta.

Środowisko naturalne

Trudno określić ich naturalne środowisko, gdyż najczęściej maskują się pod przykrywką często spotykanych Pokémonów.

Występy w anime

Ditto Narissy

Ditto 1

Pierwszy Ditto Narissy, nazywany Ditto 1, jest normalnego koloru i po raz pierwszy pojawił się w drużynie Asha, gdy przekształcił się w Pikachu, Piplupa, Gible'a i Togekiss. Ditto był później używany w walce z Pikachu, jednak pomimo możliwości używania potężnych ruchów przez Pikachu został łatwo pokonany. Zespół R później próbował ukraść Ditto, jednak uciekł i nawiązał współpracę z Pikachu Asha i pokonał Zespół R.

Ditto 2

Narissa posiada również lśniącego Ditto, nazywanego Ditto 2. Ash walczył z nim używając Infernape'a, w którego Ditto 2 również Ten również się przekształcił. Runda zakończyła się remisem. Później pokonał z innymi Zespół R.

Ciekawostki

Etymologia

Nazwa "Ditto" w języku angielskim oznacza "tak samo".