FANDOM

131MS Lapras
Pokémon
Eevee 133MS
#132
Generacja I
Ditto
メタモン Metamon
132MS
Ditto

Pokémon Transformacja
Typy
Normal
Zdolności
Limber Imposter
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Ditto
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
4,0 kg 0,3 m
Statystyki
Styl Ciała Odcisk łapy
Body01 Plik:F132.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Ditto
Ditto (jap. メタモン Metamon) - Pokémon typu Normal wprowadzony w generacji I. Podobnie jak Pokémony Legendarne nie posiada płci, mimo że do nich nie należy. Co ciekawe w grach często można natknąć się na odmiany lśniące.

Biologia

Fizjologia

Wyglądem przypomina różową galaretkę. W masie można odróżnić małe czarne oczy i usta najczęściej kącikami do góry. Ditto są lepkie i nieprzyjemne w dotyku.

Różnice płci

Ditto nie posiada płci, ale jest w stanie rozmnażać się z każdym innym Pokémonem.

Zachowanie

Jest przyjaznym i sympatycznym Pokémonem. Ditto bardzo rzadko się spotyka, ponieważ potrafi się on doskonale maskować. Co do walk, dziki Ditto raczej woli się schować i przeczekać. Bardziej doświadczone potrafią zmienić się w silniejsze pokemony i bez walki odstraszają napastnika. Podczas przemiany przejmuje nie tylko wygląd i ruchy, ale nawet statystyki Pokémona. Niestety, posiada mniej HP niż oryginał co czyni go łatwiejszym do pokonania. Wbrew obiegowej opinii, nie jest jedynym Pokémonem, który może użyć Transformacji. Mew też może poznać ten ruch poprzez poziom. Jeśli przemieniają się w coś z pamięci, mogą zapomnieć o niektórych szczegółach, najczęściej są to ich charakterystyczne usta.

Środowisko naturalne

Trudno określić ich naturalne środowisko, gdyż najczęściej maskują się pod przykrywką często spotykanych Pokémonów.

Entymologia

Nazwa "Ditto" w języku angielskim oznacza "tak samo".

Występy w anime

Ditto Narissy

Ditto 1

Pierwszy Ditto Narissy, nazywany Ditto 1, jest normalnego koloru i po raz pierwszy pojawił się w drużynie Asha, gdy przekształcił się w Pikachu, Piplupa, Gible'a i Togekiss. Ditto był później używany w walce z Pikachu, jednak pomimo możliwości używania potężnych ruchów przez Pikachu został łatwo pokonany. Zespół R później próbował ukraść Ditto, jednak uciekł i nawiązał współpracę z Pikachu Asha i pokonał Zespół R.

Ditto 2

Narissa posiada również lśniącego Ditto, nazywanego Ditto 2. Ash walczył z nim używając Infernape'a. Ten również przekształcił się w Infernape'a. Runda zakończyła się remisem. Później pokonał z innymi Zespół R.