FANDOM

Pokémon

385MS Jirachi
Pokémon
Turtwig 387MS
#386
Generacja III
Deoxys
デオキシス

Deoxys

386MS
Deoxys

Pokémon DNA
Typy
Psycho
Zdolności
Grupa hodowli
Nieklasyfikowane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
60.8 kg 1.7 m
Statystyki
Styl Ciała Odcisk łapy
Body02 Plik:F386.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Deoxys

Deoxys jest mitycznym Pokémonem typu psychicznego.

W Trading Card Game występował kilka razy, w tym jako Pokémon Ex oraz δ Pokémon. Jak inne legendy, nie posiada żadnych ewolucji.

Deoxys nie ewoluuje, ale za to ma cztery różne formy:

  • Formę Normalną,
  • Formę Ataku,
  • Formę Obronną,
  • Formę Szybkości.

Biologia

Fizjologia

Deoxys ma cztery formy, które różnią się wyglądem. Głównym elementem, który jest stały dla wszystkich czterech form to dominujący pomarańczowy kolor z niebiesko-zielonymi akcentami na twarzy i ciele. Zawsze ma fioletowy pasek na twarzy, jego oczy są białe i okrągłe, i ma fioletowy narząd krystaliczny w klatce piersiowej. W filmie Cel - Deoxys, jest drugi Deoxys, który ma zielony narząd krystaliczny i pasek na jego twarzy. Inne odmiany barwne, oprócz odmiany zielonej i fioletowej, nie są znane.

Forma Normalna

Głowa Deoxysa jest bardzo wyjątkowa. Przez twarz przechodzi mu szczelina o kolorze kryształu (zazwyczaj niebieski lub fioletowy). Wokół niej jest turkusowe lub błękitne owalne pole przypominające maskę. Pokémon ten ma jedną parę oczu, białe z maleńkimi jak główka szpilki źrenicami w oczodołach o nietypowym kształcie. Po bokach głowy ma dwa wypustki przypominające uszy, z turkusowymi lub błękitnymi naznaczeniami. Nie posiada nosa. Nie posiada ust. Tułów przypominający z grubsza kształt kwadratu, z doczepionymi po bokach fragmentami ciała. Z owych boków wychodzą po dwie macki z każdej strony około dwumetrowej długości macki z których górna jest pomarańczowa lub czerwona, a dolna turkusowa lub błękitna. W trybie normalnym Deoxys może łączył owe macki w ramiona, zakończone pięciopalczastą, dużą dłonią. Korpus Deoxysa ma w środku kryształ. W animé miał on różne kolory: niebieski (fioletowy?) i zielony. Według danych z Pokédexu jest to mózg tego Pokémona. Brzuch jest czarny i raczej spełnia funkcję łączącą korpus z miednicą. Ta ostatnia jest podobnej wielkości co korpus, pomarańczowa, lekko zaokrąglona u dołu. Bo obu stronach są nogi, pomarańczowe, z turkusowymi lub błękitnymi naznaczeniami w okolicy kolana. Nie posiada stóp. Posiada krótki ogon.

Forma Ataku

Forma Ataku ma zasadniczo ten sam kształt nogi jak Normalna Forma, ale paski spływają najczęściej do końca nogi. Deoxys ma dwie pary macek, które są dłuższe i ostro zakończone i nie mogą zmienić się w dłonie. Deoxys ma uszy w kształcie trójkąta i jeden róg na szczycie głowy. Większość pomarańczowej skóry zniknęła.

Forma Obrony

Forma Obrony ma szerokie nogi, które są nieco płaskie na końcu i mają niebiesko-zielone miejsce na każdym z kolan. Deoxys ma płaskie, szerokie macki, które nie mogą być skręcone i zwisają do ziemi, nie broniąc Deoxysa. Głowa Deoxysa została złączona z jego ciałem, przypominając hełm. Jego skóra jest pogrubiona i objęta, zwiększając obronę.

Forma Szybkości

Forma Szybkości ma szare, chude nogi. Deoxys ma tylko jedną mackę z każdej strony jego ciała. Z tyłu głowy Deoxys jest wydłużony punkt. Stracił większość swojej pomarańczowej skóry, pozwalając na lepszy i aerodynamiczny przepływ szybkości.

Różnice płci

Deoxys jest bezpłciowym Pokémonem.

Specjalne umiejętności

File-Deoxys regenerating

Regeneracja Deoxysa

Deoxys najczęściej ma możliwość zmiany wyglądu niezależnie od sytuacji. Deoxys może również zregenerować części swojego ciała. W Anime, Deoxys miał cztery lata regeneracji po tym, jak został całkowicie zniszczony przez Rayquazę.

Posiada Zdolność Pressure(Presja), która sprawia, że każdy atak na niego wymaga od przeciwnika więcej wysiłku.

File-Aurora

Zorza polarna

Deoxys może uwolnić zorzę polarną za każdym razem, gdy zmienia formę. W filmie Cel - Deoxys, okazało się, że Deoxys może tworzyć zorze polarną bez zmiany formy i może komunikować się z innymi Deoxysami za pomocą fal długości zorzy polarnej.

W Anime, Deoxys ma możliwość tworzenia klonów. Pojawiają się one z martwych oczu. Nie mają krystalicznego symbolu na piersi i nie są w stanie korzystać z innych form oprócz Normalnej Formy. Gdy klony są pokonane, rozpuszczają się w błyszczące cząsteczki kurzu.

Zachowanie

Deoxysy raczej są samotnikami, ale ludzie zaprzyjaźniają się z nimi i ufają im.

Środowisko

Deoxys był wirusem w zabłąkanym meteorycie, a jednocześnie, gdy przeleciał przez atmosferę, wirus zmutował pierwszego znanego Deoxysa.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Deoxys nie pogardzi karmą czy jagodami.

W anime

Pokedex

RubyThe DNA of a space virus underwent a sudden mutation upon exposure to a laser beam and resulted in Deoxys. The crystalline organ on this Pokémon's chest appears to be its brain. SapphireDeoxys emerged from a virus that came from space. It is highly intelligent and wields psychokinetic powers. This Pokémon shoots lasers from the crystalline organ on its chest. Emerald A Pokémon that mutated from an extraterrestrial virus exposed to a laser beam. Its body is configured for superior agility and speed.

FireRed This Deoxys has transformed into its aggressive guise. It can fool enemies by altering its appearance. LeafGreenWhen it changes form, an aurora appears. It absorbs attacks by altering its cellular structure. Diamond/Pearl/Platinum An alien virus that fell to earth on a meteor underwent a DNA mutation to become this Pokémon. Black/White An alien virus that fell to earth on a meteor underwent a DNA mutation to become this Pokémon. X An alien virus that fell to earth on a meteor underwent a DNA mutation to become this Pokémon. YDNA from a space virus mutated and became a Pokémon. It appears where auroras are seen. OmegaRubyThe DNA of a space virus underwent a sudden mutation upon exposure to a laser beam and resulted in Deoxys. The crystalline organ on this Pokémon's chest appears to be its brain. AlphaSapphireDeoxys emerged from a virus that came from space. It is highly intelligent and wields psychokinetic powers. This Pokémon shoots lasers from the crystalline organ on its chest. SunBrak MoonBrak

Najważniejsze występy

Deoxys pierwszy raz pojawił się w filmie Cel - Deoxys z zielonym i fioletowym organem krystalicznym.

Deoxys również pojawił się w specjalnym odcinku Strażnik Pokémon - Kryzys Deoxysa. Tam Deoxys zadebiutował z Formą Szybkości.

Deoxys pojawił się w odcinku Spotkanie na bezludnej wyspie we wszystkich jego formach.

Drugoplanowe role

Deoxys pojawił się na początku filmu Zoroark: Mistrz Iluzji.

Legendarne Pokémony