Fandom

Pokémon Wiki

Deoxys

3143strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon

385MS.png Jirachi
Pokémon
Turtwig 387MS.png
#386
Generacja III
Deoxys
デオキシス

Deoxys

386MS.png
Deoxys.png

Pokémon DNA
Typy
Psycho
Zdolności
Grupa hodowli
Nieklasyfikowane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
60.8 kg 1.7 m
Statystyki
Styl Ciała Odcisk łapy
Body02.png Plik:F386.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Deoxys

Deoxys jest mitycznym Pokémonem typu psychicznego.

Deoxys nie ewoluuje, ale za to ma cztery różne formy:

  • Formę Normalną,
  • Formę Ataku,
  • Formę Obronną,
  • Formę Szybkości.

Biologia

Fizjologia

Deoxys ma cztery formy, które różnią się wyglądem. Głównym elementem, który jest stały dla wszystkich czterech form to dominujący pomarańczowy kolor z niebiesko-zielonymi akcentami na twarzy i ciele. Zawsze ma fioletowy pasek na twarzy, jego oczy są białe i okrągłe, i ma fioletowy narząd krystaliczny w klatce piersiowej. W filmie Cel - Deoxys, jest drugi Deoxys, który ma zielony narząd krystaliczny i pasek na jego twarzy. Inne odmiany barwne, oprócz odmiany zielonej i fioletowej, nie są znane.

Forma Normalna

W Normalnej Formie Deoxys ma chude nogi, które dochodzą do punktu. Górna część nogi na niebieski pasek, który idzie w dół do kolan. Ma pomarańczową skórę, która obejmuje jego brzuch. Posiada rownież dwa przewody (jeden czerwony i jeden niebieski) podobne do macek. Deoxys ma także dwa uczy w kształcie trapezu i krótki ogon.

Forma Ataku

Forma Ataku ma zasadniczo ten sam kształt nogi jak Normalna Forma, ale paski spływają najczęściej do końca nogi. Deoxys ma dwie pary macek, które są dłuższe i ostro zakończone i nie mogą zmienić się w dłonie. Deoxys ma uszy w kształcie trójkąta i jeden róg na szczycie głowy. Większość pomarańczowej skóry zniknęła.

Forma Obrony

Forma Obrony ma szerokie nogi, które są nieco płaskie na końcu i mają niebiesko-zielone miejsce na każdym z kolan. Deoxys ma płaskie, szerokie macki, które nie mogą być skręcone i zwisają do ziemi, nie broniąc Deoxysa. Głowa Deoxysa została złączona z jego ciałem, przypominając hełm. Jego skóra jest pogrubiona i objęta, zwiększając obronę.

Forma Szybkości

Forma Szybkości ma szare, chude nogi. Deoxys ma tylko jedną mackę z każdej strony jego ciała. Z tyłu głowy Deoxys jest wydłużony punkt. Stracił większość swojej pomarańczowej skóry, pozwalając na lepszy i aerodynamiczny przepływ szybkości.

Różnice płci

Deoxys jest bezpłciowym Pokémonem.

Specjalne umiejętności

File-Deoxys regenerating.png

Regeneracja Deoxysa

Deoxys najczęściej ma możliwość zmiany wyglądu niezależnie od sytuacji. Deoxys może również zregenerować części swojego ciała. W Anime, Deoxys miał cztery lata regeneracji po tym, jak został całkowicie zniszczony przez Rayquazę.

File-Aurora.png

Zorza polarna

Deoxys może uwolnić zorzę polarną za każdym razem, gdy zmienia formę. W filmie Cel - Deoxys, okazało się, że Deoxys może tworzyć zorze polarną bez zmiany formy i może komunikować się z innymi Deoxysami za pomocą fal długości zorzy polarnej.

W Anime, Deoxys ma możliwość tworzenia klonów. Pojawiają się one z martwych oczu. Nie mają krystalicznego symbolu na piersi i nie są w stanie korzystać z innych form oprócz Normalnej Formy. Gdy klony są pokonane, rozpuszczają się w błyszczące cząsteczki kurzu.

Zachowanie

Deoxysy raczej są samotnikami, ale ludzie zaprzyjaźniają się z nimi i ufają im.

Środowisko

Deoxys był wirusem w zabłąkanym meteorycie, a jednocześnie, gdy przeleciał przez atmosferę, wirus zmutował pierwszego znanego Deoxysa.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Deoxys nie pogardzi karmą czy jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Deoxys pierwszy raz pojawił się w filmie Cel - Deoxys z zielonym i fioletowym organem krystalicznym.

Deoxys również pojawił się w specjalnym odcinku Strażnik Pokémon - Kryzys Deoxysa. Tam Deoxys zadebiutował z Formą Szybkości.

Deoxys pojawił się w odcinku Spotkanie na bezludnej wyspie we wszystkich jego formach.

Drugoplanowe role

Deoxys pojawił się na początku filmu Zoroark: Mistrz Iluzji.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki