FANDOM

Decidueye (jap.ジュナイパー Junaipā) - Pokémon o typie Trawa i Duch wprowadzony w generacji VII. Decidueye jest jedynym Pokémonem zdolnym do opanowania posunięcia Spirit Shackle.

Biologia

zachowanie

Umiejętny Decidueye szczyci się zakrzywionym torem strzałek. Zdarza się, że wysyła je w powietrze tylko dlatego, żeby następnie mogły spaść na ziemię i trafić kilku przeciwników jednocześnie.

Zachowanie

Ten Pokémon ukrywa swoją tożsamość pod kapturem. Kiedy przeciwnik straci go z oczu, Decidueye wykorzysta szanse i atakuje niepostrzeżenie. W ułamku sekundy wyrywa lotkę ze swojego skrzydła i wypuszcza lecącą do celu z niesamowitą prędkością. Bardziej jednak zaskakuje jej celność, ponieważ trafia do celu oddalonego o prawie kilometr! Decidueye zazwyczaj jest opanowany i kontroluje sytuację, ale gubi się, kiedy zdarzy się coś nieprzewidywalnego.

Ewolucja

Rowlet ewoluuje w Dartrixa na poziomie 17. Dartrix ewoluuje w Decidueye'a na poziomie 34. Decidueye nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Rowlet
Rowlet
trawiasty latający
Poziom 17 Dartrix
Dartrix
trawiasty latający
Poziom 34 Decidueye
Decidueye
trawiasty duchowy

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
791MS Sun Wystrzeliwuje ze skrzydełek strzeliste lotki z taką precyzją, że mogą przebić kamyk w odległości ponad stu metrów.
792MS Moon Choć w zasadzie zachowuje się cool i ostrożnie, panika bierze u niego górę, jeśli zostanie zaskoczony.
800DMMS Ultra Sun Naciąga strzały i strzela do przeciwników. Kiedy po prostu nie może spudłować, pociąga winorośl na głowie, aby poprawić swoje skupienie.
800DWMS Ultra Moon Decidueye może naciągać i strzelać strzałą w wroga w dziesiątą część sekundy, więc jego bitwy są rozstrzygane w mgnieniu oka.

Lokalizacje

Ikona Gra Lokalizacja
791MS Sun Ewoluowanie Dartrixa
792MS Moon Ewoluowanie Dartrixa
800DMMS Ultra Sun Ewoluowanie Dartrixa
800DWMS Ultra Moon Ewoluowanie Dartrixa

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Decidueye (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Decidueye jest oparty na sowie.[1] Najbardziej przypomina pueo, która - według wierzeń hawajskich - jest cielesną formą aumakui, duchów przodków. Prawdopodobnie to przyczyniło się do dodania mu typu duchowego. Dodatkowo ma także pewne cechy wspólne z płomykówką zwyczajną, która na niektórych obszarach znana jest również jako "sowa-duch", a także z wymarłym ptakiem z rodzaju Grallistrix. Związek między światem nadprzyrodzonym a sowami był kiedyś bardzo popularnym motywem, ponieważ dawniej zwierzęta te postrzegane były zarówno jako nosiciele śmierci, jak i niespokojne dusze. Poza tym Decidueye wzorowany jest także na łuczniku oraz angielskim bohaterze ludowym - Robin Hoodzie.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów deciduous (angielskie określenie na drzewa lub krzewy, które okresowo gubią liście), duel (pojedynek) i deadeye (strzelec wyborowy, snajper).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 樹 ju (drzewo), juniper (jałowiec) i sniper (snajper).

Przypisy