FANDOM

Decidueye to Pokémon o typie trawiastym i duchowym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Ten Pokémon ukrywa swoją tożsamość pod kapturem. Kiedy przeciwnik straci go z oczu, Decidueye wykorzysta szanse i atakuje niepostrzeżenie. W ułamku sekundy wyrywa lotkę ze swojego skrzydła i wypuszcza lecącą do celu z niesamowitą prędkością. Bardziej jednak zaskakuje jej celność, ponieważ trafia do celu oddalonego o prawie kilometr! Decidueye zazwyczaj jest opanowany i kontroluje sytuację, ale gubi się, kiedy zdarzy się coś nieprzewidywalnego.

Umiejętny Decidueye szczyci się zakrzywionym torem strzałek. Zdarza się, że wysyła je w powietrze tylko dlatego, żeby następnie mogły spaść na ziemię i trafić kilku przeciwników jednocześnie.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Rowlet ewoluuje w Dartrixa na poziomie 17. Dartrix ewoluuje w Decidueye'a na poziomie 34. Decidueye nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Rowlet
Rowlet
trawiasty latający
Poziom 17 Dartrix
Dartrix
trawiasty latający
Poziom 34 Decidueye
Decidueye
trawiasty duchowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Decidueye (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Decidueye jest oparty na sowie.[2] Najbardziej przypomina pueo, która - według wierzeń hawajskich - jest cielesną formą aumakui, duchów przodków. Prawdopodobnie to przyczyniło się do dodania mu typu duchowego. Dodatkowo ma także pewne cechy wspólne z płomykówką zwyczajną, która na niektórych obszarach znana jest również jako "sowa-duch", a także z wymarłym ptakiem z rodzaju Grallistrix. Związek między światem nadprzyrodzonym a sowami był kiedyś bardzo popularnym motywem, ponieważ dawniej zwierzęta te postrzegane były zarówno jako nosiciele śmierci, jak i niespokojne dusze. Poza tym Decidueye wzorowany jest także na łuczniku oraz angielskim bohaterze ludowym - Robin Hoodzie.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów deciduous (angielskie określenie na drzewa lub krzewy, które okresowo gubią liście), duel (pojedynek) i deadeye (strzelec wyborowy, snajper).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 樹 ju (drzewo), juniper (jałowiec) i sniper (snajper).

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki