FANDOM

Dawn
Dawn
ヒカリ Hikari
Informacje
Wiek 10 (debiut)
Płeć Żeńska
Kolor oczu Niebieski
Kolor włosów Ciemnoniebieski
Miasto Twinleaf
Region Sinnoh
Stanowisko Koordynator
Debiut Pierwsza podróż
Postać

Dawn to dziesięcioletnia Koordynatorka Pokémon, która podróżowała po Sinnoh z Ashem i Brockiem. Jej celem jest stać się wielkim Koordynatorem Pokémon, tak jak jej matka, Johanna. Jej pierwszym Pokémonem był Piplup, którego otrzymała od Prof. Rowana.

Historia

Dawn rozpoczęła swoją podróż z Piplupem. W przeciwieństwie do May, wiedziała od początku, że chce być koordynatorką. Po spotkaniu z Ashem i Brockiem, zdecydowała się na podróż z nimi, ich doświadczenie miało być prawdopodobnie pomocne dla niej. Podobnie jak Ash, który ma szczęście, że widział legendarnego Pokémona na początku swojej podróży, Dawn widziała duszę Mesprita w odcinku Pierwsza podróż.

Miała rower, ale, jak rowery Misty i May, został zniszczony przez Piorun Pikachu Asha. Planowała wziąć dużą walizkę pełną sukienek, ale matka zostawiła ją w domu ze względu na niepraktyczność. Posiada przepustkę do Pokazów w Sinnoh. Johanna dała Dawn swoją pierwszą wstążkę na szczęście, którą zdobyła jako koordynatorka.

Dawn przegrała swoje pierwsze pokazy w odcinku Dawn i jej pierwsza rywalka z jej nową najbliższą przyjaciółką i rywalką, Zoey. Po przegranej, matka Dawn powiedziała jej, żeby nie opierała się na niej, ale na przyjaciołach. Ostatecznie, w drugim oficjalnym konkursie, Dawn wyprzedziła swojego rywala z dzieciństwa, Kenny'ego, i zdobyła swoją pierwszą wstążkę.

Dawn and Zoey

Dawn i Zoey

Później trenowała z Zoey w wymyślaniu różnych ruchów do pokazów odcinku Porażki i zwycięstwa. Wymyśliła Lodowy Strumień Wody Buizela, lecz nie była w stanie nad nim zapanować. Ash później dokonuje tego w Pucharze Wallace'a.

Pomimo jej zaufania i szkolenia do konkursów, w odcinku Nie mów hop, Dawn, kiedy startowała w Pokazach Hearthome, przegrała w rundzie odwoławczej. W odcinku Wielkie zaskoczenie, po raz drugi z rzędu przegrała w rundzie apelacyjnej. To była znacząca zmiana w charakterze Dawn. Po drugim ciosie, Dawn straciła poczucie własnej wartości, nie wiedziała, co robić i wciąż była bardzo zdenerwowana. Jednak, stała się bardziej skupiona i odzyskała pewność siebie po walce z Maylene w odcinku Coś więcej niż walka. Dawn zaczęła ćwiczyć na poważnie i ostatecznie była w stanie złamać złą passę w odcinku Strategia z uśmiechem, gdzie była w stanie wygrać Puchar Wallace'a, pokonując May w finale. Dawn, od tego czasu, utrzymuje nową ostrość i pokorę.

DP067

Dawn w walce z Maylene w sali

Po nauczeniu się do kolejnego konkursu w Celestic, stała się bardzo oddana w szkolenia, a faktycznie przepracowywała Pokémony. Ze względu na ciężką pracę, udało jej się wygrać konkurs. Jedna z kombinacji Dawn w tym konkursie dała Ashowi inspirację dla jednej z jego znanych taktyk, którą użył w późniejszym terminie, czyli Kontra Tarcza. W odcinku Płochliwy przyjaciel!, jej Mamoswine zaczął być nieposłuszny po ewolucji. Mimo to, wciąż był chętny do treningu.

Mimo nieposłuszności, Dawn bardzo dbała o Mamoswine'a, jak pokazano w odcinku Próba sił, gdy oboje zgubili się i Mamsowine został ranny. Korzystając z wiedzy medycznej od Brocka, Dawn była w stanie leczyć Mamoswine'a, który zaczął powoli ją słuchać. Jednak wciąż był buntownikiem i był znów nieposłuszny w finale Pokazów Lilypad ze względu na krótki temperament, przez co przegrał walkę. Jednak Dawn pozostaje spokojna i pozostaje optymistą.

Jej spotkanie z Mespritem i spotkania Asha i Brocka z Azelfem i Uxie objawiły się, gdy Zespół G złapał opiekunów Jezior, by przebudzić Dialgę i Palkię. Opiekunowie Jezior porozumiewali się telepatycznie z Ashem, Dawn i Brockiem i teleportowali ich do Centrali Zespołu G. W końcu z pomocą Cynthii, Zespół G zostaje aresztowany, a opiekunowie zostają wolni.

Z pomocą Candice i Zoey, po wielu nieudanych próbach, Dawn opanowuje nową taktykę, Płonący Lód. Korzysta z tej taktyki w Pokazach Daybreak.

Plik:Young Dawn.png

Podczas gdy jest jedyną partnerką w podróży głównego bohatera, która nie ma rodzeństwa, ma dwóch przyjaciół z dzieciństwa, którzy pojawili się w anime, Kenny i Leona, obaj nazywają ją Dee Dee. Dawn nie pozwoliła im powiedzieć Ashowi i Brockowi, dlaczego ma ten przydomek, ale w odcinku Nie jestem Dee Dee, Jestem Dawn! okazało się, że powodem nazwy były jej błyszczące włosy, które zostały naelektryzowane przez zwierzęta z klasy w jej przedszkolu, Plusle'a i Minuna, dlatego też w przedszkolu nazywano ją Diamentowa Dzidzia. Ze względu na to, ma pewne obawy do Plusle'a i Minuna.

Ursula wykorzystuje to przeciwko Dawn w pokazach i celowo próbuje zniszczyć jej włosy za pomocą Plusle'a i Minuna. Mimo że się jej to udało, Dawn, za zachętą Mamoswine'a i Cyndaquila, była w stanie zagórować nad traumą i pokonać Ursulę, przez co wygrała swoją ostatnią wstążkę.

Później trenuje w odcinku Nauka od podstaw!, gdzie pojawia się z nową taktyką do Wielkiego Festiwalu Sinnoh, Lodowym Żyrandolem. Tym razem wspaniale opanowała nowy ruch. Później, po uzyskaniu Togekiss, trenowała, aby znaleźć sposób na obejście konieczności Togekiss o poruszaniu się z wdziękiem i była w stanie zrobić to pomyślnie.

Dawn snow pt

Dawn w zimowym stroju

zapisała się na Wielki Festiwal Sinnoh w odcinku Zaczynamy Pierwszą Rundę!. Używała Buneary i Cyndaquila w rundzie apelacyjnej. Tam przechodzi dalej i walczy z Ursulą w następnym odcinku. Z Mamoswine'em i Pachirisu, a także jej nową kombinacją, Lodowym Żyrandolem, była w stanie pokonać Gabite i Flareona Ursuli. W kolejnym odcinku pokonała Jessilinę i awansowała do finału, gdzie walczyła z Zoey.

W finale, była bardzo blisko wygranej z Piplupem i Togekiss przeciwko Glameowowi i Gallade'owi Zoey, ale jednak przegrała. Po finale, zwraca wstążkę matkce mówiąc, że nie jest już w cieniu matki, ale potrzebuje opieki i wsparcia Pokémona - w ten sposób okazuje swój rozwój jako trenera.

Po zakończeniu konkursu, Zoey powiedziała Dawn, że Candice robi imprezę na cześć jej zwycięstwa w Snowpoint i że Dawn również jest mile widziana, ale Dawn odrzuciła zaproszenie stwierdzając, że nadal chce wspierać Asha w nadchodzącej bitwie w Sunyshore i Konwaliowej Konferencji. Następnie podziękowała wszystkim Pokémonom, które podróżowały z nią przez Sinnoh, za ich ciężką pracę i zobowiązała się, że wkrótce zostanie Top Koordynatorką.

Po nocy spędzonej po walce w sali i Lidze Sinnoh, Dawn rozmyślała, czy nie pójdzie z Ashem i Brockiem do Kanto. Jednak po otrzymaniu zaproszenia przez Paris, postanawia zatrzymać się w Sinnoh.

Dawn Cheer

Dawn w stroju cheerleaderki

Po tym, Dawn postanowiła spędzić trochę czasu w domu przed uwzględnieniem jej następnego ruchu i spędził ten czas na rozwoju nowych kombinacji do konkursów. Spędziła wiele czasu na pracę z Cyndaquilem i ostatecznie postanowiła udać się do Hoenn, by tak uczestniczyć w pokazach. Jednak miała trudności z ustaleniem, które Pokémony weźmie ze sobą, a które zostawi z profesorem Rowanem. W końcu, po wizycie u profesora Rowana i kolejnym incydencie z pewnymi Ariadosami (które spowodowały ewolucję jej Cyndaquila w Quilavę), Dawn postanowiła wziąć wszystkie Pokémony do Hoenn.

W odcinku All for the Love of Meloetta! okazało się, że Dawn przyjechała do Unovy i mieszkała w willi Cynthii w mieście Undella, gdy mistrzyni odwiedziła miasto Virbank. Kiedy ta wróciła z Ashem, on i Dawn ponownie się spotkali, przy czym koordynatorka spotkała także jego nowych przyjaciół - Iris i Cilana. Przed przyjazdem do Undelli, Dawn odwiedziła Nimbasę, gdzie oglądała musical i jeden z pokazów mody Elesy. Dziewczyna ujawniła również, że będzie startować w Pucharze Mistrzostw Świata Juniorów. Doszła do rundy drugiej, gdzie przegrała z Iris.

Później, w BW093, oznajmiła, że ma zamiar udać się do Johto, by konkurować w Pucharze Wallace'a. Ona i Ash stoczyli ostatnią walkę, po której dziewczyna opuściła Unovę.

Postać

Ash and Dawn Arguing

Temperament Dawn

W trakcie swojej podróży w Sinnoh, Dawn była w stanie wymyślić różne kombinacje, aby pokazać wygląd i siłę Pokémonów. Zaczęło się to od prostych rzeczy, jak na przykład wydłużenie dziobu Piplupa.

Później, Dawn rozpoczęła bardziej złożone kombinacje, takie jak Płonący Lód czy Lodowy Żyrandol, które były zarówno potężne jak i piękne. Po wielu praktykach, Pokémony Dawn były w stanie opanować te kombinacje w walce.

Dawn jest zupełnie inna niż którykolwiek z przyjaciół Asha. Dawn ma więcej obaw o wygląd. Decyduje się spać we wnętrzu namiotu, podczas gdy inni śpią na zewnątrz. Niemniej jednak, później śpi także na zewnątrz. Za każdym razem, gdy jest przed kamerą, musi poświęcić chwilę, by uczesać włosy.

W odcinku Śpiew dzwoneczków Dawn wykazała, że zaprojektowała kamizelkę dla Buneary (ale przyznała również, że jej matka uszyła ją). W odcinku Stylowe wejście ponownie wykazała swój talent do projektowania, gdy szkicowała różne sukienki do Kolekcji Hearthome, choć odrzuciła wszystkie z nich.

Pokémony

Dawn Party

Obecna drużyna Dawn

Drużyna Dawn jest nawet zróżnicowana. Poza Ambipom i Buneary, wszystkie jej Pokémony dysponują różnymi typami. Jeżeli chodzi o jej podejście do Kieszonkowych Potworów, nie można w żaden sposób na nie narzekać. Mieszkając całe życie z Glameowem, wie ona jak traktować Pokémony, nie boi się ich ona i od samego początku ma pojęcie, do czego służy Poké Ball. Większość jej Stworków raczej nie stwarza problemów, choć z tymi po raz pierwszy Dawn zetknęła się po złapaniu Buizela. Na szczęście dzięki pomocy Luciana oraz późniejszej wymianie z Ashem, nasza bohaterka miała chwilę spokoju. Obecnie jej największym problemem jest Mamoswine, który kompletnie nie chce słuchać swojej trenerki. Jego zbyt szybka ewolucja oraz brak umiejętności w obejściu z tak dużym Pokémonem sprawiły, że stał się on nieufny i pasywny wobec Dawn. Mimo to głęboko wierzy ona, że uda jej się odbudować z nim należytą więź. W końcu się jej to udaje.

Przy sobie

Dawn Piplup
Piplup
Dawn Buneary
Buneary
Dawn Pachirisu
Pachirisu
Dawn Mamoswine
Swinub → Piloswine → Mamoswine
Dawn Quilava
Jajo → Cyndaquil → Quilava
Dawn Togekiss
Togekiss

Na treningu

Dawn Ambipom
Aipom → Ambipom

Wymienione

Ash Buizel
Buizel

Tymczasowe

Grimer
Dawn GrimerDebiut: Letnia szkoła już nas woła Dawn wylosowuje tego Pokémona pośród Stworków, przygotowanych dla uczniów w pierwszym dniu trwania Letniej Akademii Pokémon. Jej zadaniem jest zaprzyjaźnienie się z Grimerem i użycie go do późniejszych pojedynków. Ten Trujący Pok jest bardzo przyjacielski i gdy zauważa, że Dawn nie przeszkadza jego wygląd i zapach, szybko zaczyna traktować ją z szacunkiem. Co więcej, imponuje on dziewczynce swoją gibkością.
Ataki
Trujący Gaz i Błoto
Dodrio
Dawn DodrioDebiut: Triathlon - ostateczne starcie Pokémon ten zostaje wypożyczony Dawn spośród zbiorów Letniej Akademii, na czas trwania Poké-Triathlonu. Znany ze swej niezwykłej szybkości i zwinności, Dodrio pozwala jej niemal od razu zająć pozycję w czołówce wyścigu, gdzie konkuruje o pierwsze miejsce z takimi Pokémonami jak Spoink, czy Ariados.
Ataki
Brak
Sharpedo
Conway's FloatzelDebiut: Triathlon - ostateczne starcie Dawn wylosowuje Sharpedo spośród wielu Pokémonów na czas Poké-Triathlonu. Ten Wodny Stworek pomaga naszej bohaterce w pokonaniu etapu opierającego się na pływaniu. Jest on niezwykle szybki i zwrotny, w związku z czym z łatwością może konkurować z takimi pływakami jak Feraligatr, czy Floatzel.
Ataki
Brak

Pokazy

File-Dawn ribbon4

Wstążki Dawn przed DP162

Wstążki

Wstążki Sinnoh

Stroje

Infodawn

Dawn w rozpuszczonych włosach

Dawn and Buneary
Dawn and Pachirisu

Osiągnięcia