Fandom

Pokémon Wiki

Darumaka

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Pokémon Darumaka jest Pokémonem typu ognistego. Rozwija się w Darmanitana.

Biologia

Fizjologia

Darumaka wygląda jak czerwona kulka z czarnymi oczami i żółtymi brwiami. Ciało jest czerwone, a łapki pomarańczowe. Na brzuchu ma 3 żółte plamy, a na twarzy ma pomarańczowe koło.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Darumaka ma bardzo ciepłe odchody, które starożytni ludzie umieszczali w swojej kieszeni, aby trzymać się ciepła. Darumaka może schować swoje ręce i nogi i zdrzemnąć się, podczas gdy lekko kołysze się. Mimo to, że śpi, nie może się przewrócić.

Zachowanie

Darumaka sleeping.png

Darumaka śpi

Kiedy płomień wewnątrz jego ciała jest bardzo aktywny, Darumaka nie może się uspokoić i staje się niekontrolowany. Zasypia, gdy płomień staje się mniejszy.

Siedlisko

Darumaka woli mieszkać w odpowiednim środowisku na pustyni, ale także w pobliżu wulkanicznych formacji.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Darumaka nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Główne występy

Dwie Darumaki pojawiły się w odcinku Na ratunek Darmanitanowi!, gdzie kradły jedzenie na Darmanitana, który nie mógł się ruszyć, ponieważ był w trybie Zen w Wieży Zegarowej, starając się powstrzymać ją od zawalenia się przy pomocy Psychicznego Ciosu.

Występy drugorzędne

Dino użył Darumaki przeciwko Ashowi i jego Palpitoadowi w półfinale Klubowych Bitew, ale został pokonany przez jedną Pompę Wodną.

Darumaka pod własnością Katharine pojawił się w odcinku Scraggy i zaborcza Gothita!.

Kilka Darumak pojawił się w centrum opieki dziennej w Samotny Deino!.

Darumaki pojawiły się w wielu innych epizodycznych rolach.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW008 Darumaka, Pokémon Czar Zen. Kiedy zapadnie w sen, w żaden sposób nie można go przewrócić.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki